Kyoto ga suki!

Idag har jag vandrat i Kyoto. Ja, med Google Maps alltså. Så otroligt vackert det är där. Det var med ett lite ledset öga som jag "vandrade" där, eftersom jag aldrig kommer få se det... Det är synd bara att man bara kan "gå" på bilvägarna, men jag tog mig genom en fantastiskt vacker park. Husen, träden, ja allt var fantastiskt. Tänk om man kunde bli miljonär, bara sådär.... [De små är klickbara]


Toji templet, tror jag det hette....

Alla dessa vackra tempel, byggnader ja t.o.m gatorna var vackra... *suck*
Kure-kun säger ofta till mig att om jag önskar mig tillräckligt mycket, föreställer mig att jag är i Kyoto varje dag, så kommer jag att vara där en dag. Men när är en dag då? Han har sagt att jag får bo hos honom i hans pyttelilla lägenhet och att jag t.o.m får mat serverad av hans mamma! Haha! Men trots det så behöver man ju ändå pengar. Jag tror att det lär kosta en del att åka fram och tillbaka från Kobe till Kyoto, även om det är ganska så nära! Och eftersom jag kommer vara själv, troligtvis, så är det ju bra att ha "nödpengar" ifall man går vilse och behöver en taxi eller nåt! haha! Jag behöver inte shoppa, jag behöver inte ens ÄTA bara jag får se Kyoto! Ja och självklart åka det där roliga tåget upp för berget i Kobe! hehe! En resa dit kostar, med bara flyg, ca 6000-10000 kr + pengar att leva för där nere i en vecka, låt oss säga ca 10000 kr max! Det är en del pengar! Så om jag sparar 500 kr i månaden....  Ja då har jag råd att åka om 40 år!! Woho!!

Ja som sagt.. Jag kommer aldrig till Kyoto, hur mycket jag än fantiserar, drömmer, önskar och föreställer.... Vilket jag gör varje dag. Och det hjälper ju inte att Kure-kun visar bilder och berättar vackra sagor om alla tempel och tehus och grejjer... Då vill jag ju bara dit ännu mer!! Ja ja jag fortsätter drömma och önska av hela mitt hjärta och hoppas på att jag får komma dit en dag snart...

Puss och kram!
抱擁とキス

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du sparar 500 kr i månaden och behöver 10000 för resan och 10000 att leva för så har du råd att åka om ca 3,3 år. Inte 40 år.

2011-01-19 @ 21:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0