Still happii as hell! ^_^

Goddamnit! Det är bara ett jobb som saknas så är mitt liv komplett! Jag ta mig fan även funderar på att kanske kunna bo i utkanten (Men ingen slum förort sådär..) av Stockholm!! Kanske t.o.m i.. Om det är ett lugnt område! Inga självmordsbombare, inga frekventa mördare, inga våldtäktsmän, inte invandrartätt (Inte för att jag är rasist, utan för att jag vill ha det tyst omkring mig och invandrare är högljudda!!) och det får gärna vara lätt att ta sig hem till mamma därifrån! hihi!
Men ställa sig i bostadskö nu är väl ingen idé antar jag... Och frågan är om jag EGENTLIGEN vill eller bara måste... -__- För jag vill ju inte bo i Stockholm... Men får jag inget jobb här i skithålan så måste man ju flytta härifrån! Uppsala tar ju 10000 år innan man får lägenhet verkar det som! Jag har stått i bostadskö sedan 2006 eller 2007 tror jag.... Och jag har fortfarande minst 3 år kvar innan jag kan få en lägenhet som INTE ligger i Gottsunda!!

Jag får skaffa mig lite kontakter!
NÅGON SOM HAR EN STOR 2:A ELLER EN 3:A ATT HYRA UT NÅGONSTANS INTE ALLT FÖR LÅNGT BORT FRÅN NORRTÄLJE? Gärna mer än ett år eller så då såklart....
Sen vill jag ju gärna ha ett jobb... Så.. Om någon har ett jobb att tipsa om tar jag tacksamt emot! Fast problemet är.. Kan jag börja jobba i Uppsala och/eller Stockholm innan man flyttat, eller åtminstone vet när man kan flytta?

Jag måste sluta vara så trångsynt... Stockholm är säkert en bra stad... Hua för all stress bara.. Pallar inte stressade människor!! Hellre Uppsala än Stockholm!! Jag hade gärna bott kvar.. Nej jag skojade bara, jag vill inte bo i Norrtälje! haha! Hellre komma på besök på somrarna (Eller såklart året runt men längre tid på sommaren!) och bada och så vidare!

Jösses jag är faktiskt lycklig! Hur länge sedan var inte det lixom? Jag skuttar fram när jag går, ler nästan hela tiden och SJUNGER högt på stan, i stallet, på busstationen osv.. haha! Men som sagt, med ett jobb vore livet perfekt! Jag letar med ljus och lykta och ska kolla efter lägenheter i storstaden oxå......

Och! I morgon börjar mitt nya hälsosamma liv! haha! Jag har bestämt mig för att börja träna! Hemma till en början, tills jag kommer på var jag ska göra av Tindra under tiden. Inget mer godis på vardagarna, förutom cola! För jag måste ha cola! Och håning i teet! Och... INGA MER CIGARETTER!!

Så stå ut med mig i en eller två veckor, att jag är sur och grinig och vresig.. Jag är bara det i ett par sekunder sen kan jag börja skratta igen! Så reta mig inte så jag blir sur och om jag blir sur så skratta bara åt mig! ;)
Jag börjar min nya hälsolivsstil med att svulla kvällen innan! hahaha! Glass, kalaspussar (jag låter det vara felstavat för det var så sött! hihi!) och fil och tacochips (Choklad hade inte suttit fel oxå!)...
Men jag har tränat på kvällen i 50 min och sprungit runt nästan hela dagen idag! Doktorn, soc, hem, knattegympa, hem... I morgon funderar jag på att gå hem till mamma och sno deras Wii och köra lite yoga eller step-up! hehe!

Jag ser fram emot helgen oxå men det får ni inte veta något om än! Mamma ska få veta på onsdag för hon är en del av min plan, eller hon och Bosse är! hehe! Allt hänger faktiskt på dom... Eller ja... (Få dåligt samvete nu och ställ upp! OK?) haha!

Jag har faktiskt haft riktigt roligt de senaste 2 veckorna! Kanske beror på att jag är gladare om dagarna, trots att Tindra är ett trotsigt monster hela tiden nu! Haha!
Men jag är HAPPII HAPPII HAPPII!!! Det kan bara gå bra härifrån nu! Jag känner att Ä N T L I G E N ! ! ! Börjar mitt liv vända! Jag vill mer, jag känner mer, jag kämpar mer och framför allt så ler jag mer! :D

Nej, snart börjar mitt hälsosamma liv så jag måste röka min sista cigg och sen gå och sova! Jag har 10 min på mig! ;) hehe!!

Matane~ sweethearts, LOTS of love is flowing from my heart! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gottsunda är ju inte helt fel, faktiskt, har ett par kompisar som bor där ;) ^^

Glad att höra att du känner dig glad :) Och lycka till med ditt "hälsosammare liv" :D

2011-01-26 @ 08:59:34
URL: http://unelore.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0