Farmor, bvc och nattövning! ;-)

Har nog inte hänt så mkt sen sist, eller så minns jag inte allt! haha!

Var hos Farmor (skriver alltid farmor med stort F, som om det vore hennes namn! hihi!) i onsdags! Kände mig bra då så jag passade på! hade ju lovat pappa att se efter henne medan han var på Bali! Kusin var där oxå med sin lilla galna Nova! haha! Så stor hon har blivit altså! 8 månader! Och hon låter jätte roligt när hon skrattar! haha!

Farmor vart nog helt slut av alla bebisar! Fast Tindra skötte sig utmärkt! Hon grät inte alls! bara gnällde lite en gång när hon var trött och ville sova!

Var till BVC i torsdags! Skulle ju gått till Familjecentret, men det var stängt så vi fick gå ner på stan istället! Men det gjorde inget!
Eg. behövde vi ju inte väga henne, men eftersom jag vart magsjuk och mjölkproduktionen avtog under den tiden så tyckte vi att det var lika bra! Passade på att mäta henne oxå!
4680 g och hela 59 cm!! Förvånad Min stora tjej! hihi!

Idag så var jag ner till pappa på jobbet och ramade in fotona på mig och farfar som jag förstorat! Pappa fick sin i julkapp ändå! var ju "bara" 115 kr! hehe!
Tavlorna vart jätte fina med ramar! Hoppas Farmor blir glad!!
Var å köpte strumpbyxor på H&M oxå.. Till begravningen..
Det var inte alls lika roligt att shoppa när det är till en begravning... Kändes tvärt emot, jag ville inte...
Kan ju fortfarande inte fatta att han är borta lixom...

Och mina skuldkänslor kommer växa efter begravningen... Fy det känns så hemskt... Som om jag begått ett brott! Bara för att jag inte orkade, för att jag tyckte att det var pinsamt för vi inte hade något att prata om.. Något så töntigt...
han fick inte träffa Tindra bara därför... Skuld skuld skuld....
Aja..

Sen var jag in på Expert och hälsade på Patriks bror! han var lite upptagen, men några ord fick jag med honom!
Han ska sitta med sin flickvän och nennes tjejkompisar på julafton... och han ska vara tomten!! Asså.. Stackars grabb!!
*Piskad* har han bussratt i ryggen eller vad? haha!
Får kidnappa honom och ta med honom till mormor istället! hehe!

Nu ligger Tindra och sover! Patrik har fått öva på att lägga henne idag! Ifall att jag nåndag inte kan (Typ om jag vart ute och druckit alkohol, då vill jag inte hålla på med henne! Av säkerhetsskäl!) eller sover borta! han gillade inte att han fick gå in flera gånger och stoppa tillbaka nappen i munnen på henne! hehe! men så är det med bebisar! iaf med henne! och det måste han ju vänja sig vid!
Han håller på att lära känna henne än! Han känner henne ju inte lika väl som jag än!
Jag har sagt att han måste göra det!
De flesta pappor känner sig utanför och som att dom inte får vara med! Och jag försöker engagera honom så mkt jag kan, men han bara struntar i allt istället!
Så nu får han bannemig börja ta sitt ansvar! Vi var två som satte henne till världen och vi måste vara två som tar hand om henne i den!

ne nu ska jag göra mig i ordning för å nanna sängen! hihi!
BYE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0