Idag och sammanfattning!

ÅÅH! Förbannat oxå....
Jag trode att jag skulle slippa kräkas! I morse kändes det som om det var något som skulle gå över under dagen, men efter att jag ätit så vart det värre! En timma efter så kom allt upp igen...

Fick ringa stackars lillebror som fick åka från grind typ, till Willys, handla Cola och blåbärssoppa åt mig och sen hit...
Men han fick sig en titt på Tindra medan hon var vaken! ;)

Åt lite blåbärssoppa! kanske Liiite för fort för en timma senare (Efter mycket sväljande) så kom det upp det oxå.. *Suck* Jag hoppas att jag mår bättre i morgon!
Nu när jag är tom i magen så mår jag relativt bra!
Jävligt hungrig, men vill inte äta för då kommer jag säkert kräkas upp det igen..
Har fått i mig ett glas cola och lite vatten iaf!
Vätska är ju viktigast!

Stackars Tindra får ingen mat ur mina tuttar heller.. det har sinat, antagligen p.g.a att jag är sjuk + att jag inte varken ätit eller druckit något sedan igårkväll!  Så pappa får ge henne ersättning..
Han har vart snäll och hjälpt till (Så mycket som han kan.. *harkel*) litegrann och bytt blöjor och matat när jag inte kunnat resa mig upp...
Tindra har bajjat 3 ggr idag!! (O.o) Hon som bara brukar bajja 1 ggr varannan dag typ! Men så har hon haft ont i magen hela dagen idag oxå..
Konstigt att när vi slutade med medicinen (*Harkel* Glömde...) så hade hon inte ont alls! och när vi började ge den igen (*Harkel* Mindes..) så fick hon jätte ont helt plötsligt!

Nej nu har Tindra somnat i soffan... Måste bära henne till hennes säng och sen gå och lägga mig själv! Mer kommer i morgon!!
BYE!


Jag har mått mycket bättre idag! men nånting är garanterat fel på magen! För det bubblar och knorrar som bara den och ibland får jag sånna här "illamående känslor"... Men annars har jag mått bra! Förutom att jag vart lite yr eftersom jag inte ätit något ordentligt sedan i förrgår!

Patrik köpte med sig fiskgratäng hem till mig! Medelhavsgratäng! Jätte gott, fick i mig iaf halva lådan! Så lite har jag ätit! Fast det var vitlök i den och varja gång jag rapar mår jag illa! haha!
Och Tindra har vart vaken nästan hela dagen!! Hon har totalt sovit 3 timmar från det vi gick upp vid 11 tiden till det att jag lade henne nu kvart i tio! Hon har legat i soffan, med mig... men inte sovit mer än så.. Konstigt.. Inte vill hon äta så mkt heller.. Hon kanske oxå mår lite dåligt.. Men jag hoppas att det är över i morgon för då går jag och hälsar på farmor!!
Saknar henne.. och farfar...

Var kanske bara någon slags matförgiftning eller nåt.. jag hade säkert ätit något väldigt dåligt...  Åt Pizza i förrgår... Hmm... Aja..

Åh nu gör jag ju sådär igen... Förnekar att han är borta... Inte ens på hans namnsdag kunde jag vara ledsen.. För han är ju lixom inte borta! Han sitter hemma hos farmor...
Men nästa torsdag är begravningen.. Då måste jag ju inse att det är så...
Min farfar är död och har vart det i några veckor nu!
kollade igenom min almenacka för att skriva i allas födelsedagar i min nya.. och kom till farfars födelsedag... Jobbigt som satan.. mitt hjärta nästan brast...
men jag skrev i hans födelsedag... Måste ju veta vilken dag jag ska komma med blommor...
När jag ska komma och säga grattis... Tända ljus... Gråta...

Nu, första gången sedan pappa ringde och sa att han gått bort, kommer tårarna... Jag sitter ensam här nu.. Både Tindra och patrik sover...
Känns som att nu, nu kan jag äntligen få sörja i fred...
Nej nu har jag svårt att se mellan tårarna..
Hej då..


Sön 16 Dec 15.05
Kräka och ny pojkvän? (O.O)

@ 15:05

Igår satt vi hela familjen, alla 3, i soffan och kollade på film! hela kvällen! Tindra vart trött och kinkig vid 23 så hon fick gå och lägga sig då! Även om hon inte ville sova (Hon var trött men vägrade erkänna det! ) utan bara låg och spottatde ut nappen och skrek i en timma först innan hon somnade som en stock!

Sen gick jag och Patrik och lade oss vid halv 12 ungefär... Fast vi pratade fram till sent på natten innan vi somnade! Var länge sedan vi gjorde så! Missade ju några timmars sömn, men det var det värt!

Vaknade i morse och såg fram emot att träffa Sandra och Heli och promenera med dom och våra barnvagnar! men när jag satte mig upp kändes det som hela magen vände sig ut & in....
Faaaan!

Jag vill ju inte vara magsjuk nu! Över jul!!
Jag hoppas att det är något tillfärlligt bara..
Tindra har ont i magen oxå.. Det luktar prutt hela tiden här hemma! haha! Hon pruttar som en tok! Och så hade hon lite magknip i morse! men så kom det lite bajs, hon vart hungrig, åt och sen vart det bra igen!
Men hon har vart lite gnällig ändå... Mammig kanske..

Har inte vågat äta något förrän för ett tag sen.. Jag gjorde lappkojs och fick i mig ca 5 tuggor sen tog det stopp... jag har inte kräkts än, men har ju iof inte haft något att kräkas upp heller.. Förrän nu då.. Men det hoppas jag att jag får behålla!
Blä jag hatar magsjuka och att kräkas! Räckte tillräckligt med att jag spydde i 8 veckor under graviditeten!!

Patrik var ute och sökte jobb idag!! Skrattande han har chans att få jobba på Systembolaget mars!! och ev sommarjobba oxå! och då kan man ju hoppas på att han får mer tider sen!
Hoppas hoppas hoppas!!!!! *Håller alla tummar och tår*
Och i morgon ska han till AMS på möte med sin ams-tant!
Hoppas verkligen det här håller i sig!

Nu piper det från soffan! Patrik gosar med henne så hon blir glad igen! hihi! Ååh jag hoppas att han fortsätter såhär!
nej nu ska jag lägga mig på soffan och tycka själv om mig själv...
BYE!



Lör 15 Dec 15:51

Lucia på ridskolan och ny hårfärg!

@ 15:51

Var på Luciatåg på ridskolan här borta alldeles nyss! Tog med mig Tindra i vagnen, hon sov ju hela tiden, men ändå!
Det var inte i samma klass som när jag red där och var med och fixade lucinashowerna! haha! "Det var bättre förr"...

Det var väldigt kallt att stå där och titta! men tindra hade det iaf mysigt i vagnen! Nästan så man ville krypa ner med henen! hihi!
Och kylan gjorde ju inte direkt att min hosta blev bättre!
Hostade som en tok hela vägen hem (Alla 300m! haha!)...

Igår var jag hemma hos mamma och hon hjälpte mig att färga håret! Mörkbrunt, precis som jag hade förut! ååh vad jag älskar mitt hår mörkt! men mamma tycker att jag passar bättre i ljusare brunt.. men det tycker inte jag och det är ju vad jag tycker som räknas! Moahahaha!

Sen bakade vi pepparkakor och knäck! Eller mamma gjorde knäcken och apelsinchokladkola och så gjorde vi pepparkakorna (Vi köpte deg, kavlade och trykte ut med formarna! haha!) tillsammans! Det var kul!
Sen bjöd dom på middag! Jätte gott kött med stekt rödlök, rå äggula (som man häller på köttet och löken) och hemmagjord klyftpotatis och sallad! Gott gotti gott gott!

Kom hem ganska sent sen.. Var hemma vid 23 tiden... men då vart Tindra JÄTTE PIGG! och ville absolut inte sova!! Så vi satte oss och kollade på en film; Heartbreak kid!
Den var väl rolig, men lite väl sjuk och snuskig humor för mig... *Ryser* Tindra börade gnälla att hon var trött vid halv 1 tiden och vid 1 somnade hon som en stock i sin säng!
Halv 3 (!!!) gick vi och lade oss! Fy satan.. Somnade ganska fort och vaknade vi halv 8 när Tindra gnällde och var hungrig! Sen åt hon igen vid halv 11 och sen igen vid halv 1!

Och nu vaknade hon igen! Hon sov i vagnen! Hon är väl hungrig nu! pappa tog upp henne och sitter och gosar med henne! Undrar om han äntligen fattat nu.. *Funderar och ler i smyg*
Ne matdags!
BYE!



Fre 14 dec 14:59

Miss u Farfar!

@ 14:59

Det är farfars namnsdag idag...
Hur gör man för att låta bli att tänka på någon som gått bort, när allt man, gör, ser, hör påminner om personen...
Idag så jag på "THe Ellen Show" på tv (Finns ju inget annat att se på..) och hon hade två gäster där som var i 85 års åldern och hade precis gift sig efter att vart kära i varandra redan i Highschool och träffats igen på en återförening...
Då började jag fundera.. Farmor kommer inte ha någon hos sig när hon är 85... Ingen make.. Helt ensam.. Min farfar finss inte mer...
och jag började gråta...

Jag har nog fortfarande inte fattat att han är borta... För det känns inte som det.. det känns fortfarande som att han sitter hemma hos farmor och är alldeles livs levande!!
Kommer nog bli mer verkligt efter begravningen... Fy... jag vill inte säga farväl!
Han är ju lixom inte död! han lever.... Han lever ju faktiskt....

Måste nog börja inse att han är borta... För alltid... Även fast jag gärna vill låtsas att det inte är så!

Som tur är så har jag ju Tindra som lindrar den värsta smärtan! Speciellt när hon ler! När hon ler ända upp till öronen så kan man inte tänka på något hemskt! man kan inte annat än att bara bli glad och varm i hela kroppen!
Min älskade lilla Tindra, min prinsessa, min guldklimp, min älskling!

Idag kräktes hon på pappa! hihi! Han vart sååå rädd! haha! *Mes* jag sa att "vi mammor minsann fångar spyorna med händerna"!! haha! Nu ligger hon med nybytt pyjamas brevid pappa i soffan och sover!
Hon är väldigt trött idag... Undrar varför.. hon kan inte vara vaken!! Hon somnar hela tiden och då har hon ändå sovit ända från kl 22.30 igår! Ja och vart vaken pch ätit då förstås, men inga längre stunder...
Undrar om hon oxå håller på att bli förkyld, för hon har hostat lite...
jag är ju förkyld... Har ont i halsen och snorar.. Hostar gör jag me! Inge kul...

Men men.. Idag händer inget kul alls.. Ska färga håret idag bara.. kanske går till mamma och gör det så hon kan hjälpa mig!
Mörk mörk brunt blev det! Patrik sa svart, men jag skonar mormors hjärta och säger nej! haha! Ska ju dit på julafton, så det får bli svart efter det isåfall!
Det stod mellan de två färgerna och ilrött, som jag hade förut! hihi!
Nej nu ska jag nog mata Tinra! Hon börjar gnälla nu!
BYE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0