Tindras första jul!

Vi firade Tindras första jul hemma hos gammelmormor på Lidingö. Ledsamt nog vart pappa magsjuk i förrgår och fick stanna hemma med katterna..
Men mamma och Tindra åkte bussen och tunnelbanan själva och det gick så bra så! Även om et är väldigt jobbigt att ta sig fram i Stockholm med barnvagn, alla hissar är så läskiga och snuskiga.. De luktar gammalt kiss... *BLÄ*
Vi hade en jätte tur med bussarna och tunnelbanan! Allt gick som på räls *HumorSkrattande* och vi kom t.o.m 30 min tidigare än planerat!

Vi började med godis och glögg, men dom hade ju inte köpt alkoholfri glögg.. Så jag ville inte ha nån eftersom jag ammar... Jag som älskar glögg...

Sen åt vi mat! Äntligen! Jag hade skippat frukosten för att få plats med massor med julmat så jag var super hungrig!
Det var sååå gott all mat! Synd att Tindra inte får smaka... Jag får frysa in lite så kan hon få smaka om några månader! hihi!

Efter maten vart det Kalle, men efter halva kalle var lillebror så otålig och vi skulle ju dessutom till Farmor efteråt, så vi skyndade med att öppna julklapparna!
De flesta klapparna var till Tindra! hihi! Hon fick massa fina saker!
B.l.a: Ett BabyBjörn bärsele, en babysitter, en plych- (Stavas??) kanin, en glasburk med småmynt (Min morbror hade lite dåligt med fantasi! ), kläder från b.l.a Lingon&Blåbär, från Bali (Från Tindras morfar) och massa andra söta kläder från både H&M och Kappahl m.fl.!!
Min kusin Sara, tyckte att det var jätte roligt med papperena! hehe! Hon slängde iväg sina klappar och lekte med papperet istället! Söta lilla Sara! hihi! Räcka ut tungan

Efter det tog jag ett halvt litet "glas" glögg, för jag kunde inte motstå... hehe! men det gjorde nog inte så mkt för såå mycket alkohol är det väl inte i glögg? Hoppas jag! fast hon åt ju iof ersättning efter det ändå för mina tuttar var urmjölkade... OJ så hungrig hon vart efter bussresan dit!! Förvånad

Sen packade vi ihop oss och så åkta jag och lillebror hemmåt till NJorrtälje igen! Vi gick hem till farmor och Tindra började bli kinkig... men hon fick äta lite och en ny blöja så vart hon glad igen!
Hon gillar gammelfarmor, Tindra! Hon skrattar alltid så när hon pratar med Tindra!

Farmor fick tavlan oxå.... Hon började gråta....
Var ju inte meningen att göra henne ledsen, men hon kommer nog uppskatta den mer sen när den värsta sorgen lagt sig...
Hoppas jag...
Det är en sån fin bild, jag har alltid älskat den!

Vi var hos farmor till halv 9! Förvånad Sen skulle vi hem! Eller Nicke skulle till pappa så han höll mig sällskap! men så ringer pappa och tjatar på att jag ska dit för han vill hälsa på Tindra!
Men jag sa att jag hade så j*a mycket tunga saker med mig att bära och Tindra var trött och kinkig!
Men han bara tjatade och dessutom gav mig dåligt samvete för att Andreas var där och hade skickat iväg en taxi m.m. för att han hade lovat att Tindra skulle komma!!

J*a svin min pappa är altså... På självaste julafton!!!
Jag kom ju endast dit för Andreas skull!!
Full som en kastrull var pappa och höll på att välta med vagnen när han skulle hjälpa mig in i porten och dessutom ville han bära upp Tindra för trappen! ALDRIG!
Sen satt han och gullade med henne medan jag pratade med Andreas och hans flickvän... För mig skiter ju pappa i...
Och sen började Tindra bli kinkig och trött och knappt ens då fick jag gå!!
Och självklart var hon trött och ledsen när jag klädde på henne och hon grät och var ledsen hela vägen hem! Iof inte så långt, men jag vill ju inte att min snutta ska vara ledsen ju!!

Hon fick äta lite när vi kom hem, pappa Patrik fick mata henne medan jag packade upp babysittern! Han hade ju saknat henne och hon saknat honom! Flört Tindra gillade sin babysitter massor! hihi! Och det var ju tur!
Hon satt och sparkade så det gungade och vart så förvånad och glad varje gång det gungade! hihi! Och figurerna på lekbågen gungade ju oxå och det var kul att titta på! hihi!

Sen var hon heeeeelt slut! Hon somnade som en stock när jag lade henne i sängen! Många intryck och många långa resor igår... Klart man blir slut! hihi!
Mamma och pappa somnade ganska snabbt de oxå!

En ganska bra Jul ändå! Trots magsjuka och min pappa...


Gammelmormor fick oxå kramas med Tindra!


Tomtenissan Tindra farsinerades av gammelmormors fönster!


Hemma igen och leker i babysittern! kul kul! Men hon har ju tappat en strumpa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0