Drömmar i kras...

Jag funderar på att ge upp hästlivet...
Min dröm är ett hus på landet och en egen häst.. Och jag envisas med att alltid kolla på de där förbaskade annonserna på Bukefalos och hastannonser m.fl och tänker "ååh, en vacker dag ska jag ha den där hästen"....

Men det kommer aldrig hända... Patrik kommer aldrig få det där jäkla jobbet på heltid som han trivs med och kommer stanna läääänge på och jag kommer slita arslet av mig för att vi knappt ska kunna överleva och OM han nu får det där jobbet kommer han aldrig vilja flytta till landet i hus...

Jag vet att hade jag bara haft en liten chans så skulle jag klara det! Jag skulle kunna ta den där jäkla körkortet, ta det där jäkla lånet och köpa det där jäkla huset och den där jäkla hästen!
Men det känns som att med Patrik får jag inte den chansen....

Han vill inte tillräckligt mycket och det slutar med att jag sitter där alldeles frustrerad över hur han förstör mina drömmar! Jag vet att jag kan! Jag kan om jag vill!

Så ju mer jag pysslar med dessa hästar, desto mer vill ja leva i den där drömmen....  Även om jag är lycklig för stunden när jag sitter där på hästryggen i vårsolen eller mockar skit i ett stall som doftar härligt av hö... Så kommer jag alltid komma tillbaka till verkligheten så fort jag stänger stalldörren bakom mig.... Jag ligger om kvällarna och planerar mina dagar så som jag skulle vilja ha det!

07.00 - Upp och ge Tindra frukost och äta själv.
07.30 - Packar in Tindra i bilen och åker för att ta ut hästen i hagen och mocka.
08.30 - Lämnar Tindra på dagis och åker till jobbet. (Jag börjar jobba 09.00)
18.00 - Slutar jobbet.
18.15 - Hämtar Tindra på dagis, lämnar henne hemma (Hos pappa?) och åker till stallet.
18.30 - Borstar och rider. (Jag har även medryttare som rider 3 dagar/vecka så jag får vara med Tindra lite oxå!)
20.00 - Hem och busa med Tindra, äta middag och varva ner.
22.00 - Går och lägger mig....


vill jag ha det! jag VILL gå upp tidigt på morgonen i -15C° för att mocka hästskit!!
Men så kommer det aldrig bli så det är lika bra att jag ger upp...
Ja! Therese ger upp.. Igen! Vilken jäkla Looser..



Idag har vi vart på kärnan! Det började en ny mamma idag! Nu är inte Tindra yngst längre! hehe!

Åkte till stallet och red ut en sväng på Naddis i vårsolen! Red i 2 timmar!! hihi! Mycket trav, så hon vart lite svettig! Ingen kondis, gamla tanten! hehe!

Kom hem, haft tråkigt.. Myst med Tindra i soffan!! *Love* kollat på desperate Housewhifest!

ÅH!
Igår var Ida här me! Hon kom från uppsala för att dricka te med oss! hihi! Eller hon dricker ju kaffe numera! hehe! Jag drack te! Sara var oxå med! Och hon hade sin hund med så katterna var livrädda! mest ceacar! haha! han smög fram i slow motion! hahahaha!
Det var kul att hon kom förbi!

Annars så händer det inte så mkt kul här.... Jag ska typ sova nu...
BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

gumman, en dag kommer du få allt det där, det VET jag! för du är så pass envis, men om det kommer att vara med eller utan patrik vid din sida vågar jag inte svara på.

2008-04-16 @ 10:50:40
URL: http://kimlundin.blogg.se
Postat av: Linluggen

Nej sluta inte drömma! Du kommer få det du vill om du fortsätter kämpa och hålla glöder uppe, sen om det blir med Patrik eller inte får framtiden utvisa med sluta inte längta!!!

2008-04-17 @ 12:21:52
Postat av: M

Jag vet exakt hur du har det, nu har vi iof inte riktigt samma drömmar men han där hemma vill inte samma saker som jag, inte nu iaf. Det är det enda han säger, sen, sen, sen. Men va fan! om jag vill nu då??!
Tycker du ska fortsätta drömma, den kan faktiskt bli sann... även fast det tar några år.

Kram

2008-04-17 @ 13:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0