Gårdagens Inlägg!

Konnichiwa!
Blogg.se har legat nere ett tag så jag har fått skriva på FL då istället! Flört

Fredag natt sov Tindra sådär.. Vaknade ett par gånger och gnällde efter nappen.. Magknip antagligen..
Lördagen var sisådär! Det var ju bara jag och Tindra hemma eftersom Patrik var hos Fredrik! Men vi vart överbjudna dit på filmtittande så vi gick dit!

Vart inte nån film förrän sent, vilket jag hade räknat med för det är alltid så segt där och alla var dessutom bakis.. Så jag tog med en pyjamas till TinTin och jag var inne på Flygfyren och hittade "God natt gröt" som jag köpte!

Matade TinTin med gröten, som var brun och smakade osaltat ris (vatten)... Men Tindra åt som en galning! Räcka ut tungan Hon t.o.m vart arg om det gick för långsamt att mata henne! haha! Knäppa bebis!
Sen fick hon sova i vagnen tills vi kom hem!

Hon sov lite oroligt den natten oxå.. Antagligen för att hade magknip av att ätit så mkt och så fort (annars brukar hon äta typ ½dl på 30 min!).. Men hon fick lite gröt på morgonen med lite katrinplommon i och bajsade en liiiiten och seg klutt senare på dagen!

Vi åkte med min snälla mamma oxå och storhandlade på Flygis! Handlade väl för ca 2½ vecka och det gick bara på 1200 kr! Flört Men "God natt gröten" var slut!!! Förvånad
Jag var t.o.m duktig och gjorde en matlista på vad vi ska äta till middag 2 veckor framåt! En ganska bra lista om jag får säga det själv!

Tindra åt det sista av "God natt gröten" innan läggdags och var lika etusiastisk (Stavat rätt?) den här gången oxå! Fick äta naken! Flört minst kladd så! Bara å torka av! haha!

Tindra sov bra natten till måndag! Vaknade en gång på natten (Vet ej vilken tid för jag var för trött för att kolla!) då Patrik tog henne och sen inte förrän vid halv 9! Flört Skönt med lite "sovmorgon"! Sen åt hon gröt mas MASSOR av katrinplommon så att magen skulle komma igång lite! Hon är ju så trög!

Iväg till min mamma på förmiddagen! Skulle låna telefon! Hittade oxå, på kommunens hemsida, där man skickar efter användar ID och lösenord för att fixa kögrej (ja jag vet, fjortisskrivning, men jag är trött! OK!?!?!) till dagisplats! Så jag behövde inte ringa dit iaf! Men jag glömde nr till Sthlm Bostad eller vad det heter där jag skulle "avregistrera" mig! Och veterinären hade stängt...

Så då vart det lite prat med "morbror Nicke" istället innan vi gick ner på stan! Höll på å köra på ett gäng chiuauor med barnvagnen när jag rusade längs gatan! haha! Stackarna vart livrädda och deras husse (!!!) råkade trampa en av dom på tassen eller nåt när jag kört förbi så den lät exakt som en sån där "Clowntuta" hahaha! *Bröööl*

In på Försäkringskassan och fråga varför mina pengar fortfarande kommer in på Sparbankskontot... "Du har glömt fylla i det här papperet"..... FFS! Jag fyllde ju i ett papper sist jag var där som DOM sa att jag skulle fylla i för att få pengarna flyttade! Jag blir så less på den där j*a försäkringskassan!!!

Och så gick jag förbi Krabat, en leksaksaffär typ.. Dom har sålt den fina rosa sänghimlen som jag skulle köpa till Tindra!! Gråter Hoppas dom får in fler.. Jag SKA ha den! Om jag så ska söka upp den som köpte den och "MUTA" (Läs: Hota) dem till att ge mig den!

Gick till pappas jobb och lånade telefonen! Ringde Farmor! Frågade om jag fick komma över en stund och det fick jag!
Farmor vart glad av att se Tindra! Hon t.o.m kunde hålla henne en stund! Men mer än så orkar hon inte *Stackarn*... Hoppas att man inte KAN dö av brustet hjärta... Ännu gladare vart hon när Tindra hade bajsat och fick ligga naken! För det älskar TinTin och då skrattar hon och är glad! Och då vart farmor glad! Och är Farmor glad är jag glad!

Men sen var iaf tvungen att gå hem! Jag skulle laga kallops! Tyvär så hade köttet legat i varmvatten (Å tinat) för länge så det vart segt och allt vart förstört!! Gråter Jag är totalt misslyckad som kock.. Jag kan inte ens tina kött!! *Gråter*

Nus ka jag gå å sova!!Flört
Ittekimasu!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det stavas entusiastsikt (du hade glömt n;et) Och kalopps(stavas det så??he he)ska koka lääänge, annars blir det segt!! Typ 4 timmar(fjortisskrivning?) minst. Puss

2008-04-03 @ 07:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0