Knasfia!

Nu har jag skickat in ansökan om dagisplats (Eller FÖRSKOLEPLATS som det heter nuförtiden!)

Område      Enhet       fr.o.m.       Verksamhet      Timmar/vecka
1. - Fågelsången Freinetskolan Mimer o Hugin 20081107 Barnomsorg 1-5 år 25
2. - Vigelsjö Blåklintens förskola 20081107 Allmän förskola 25
3. - Grossgärdet Paletten förskola 20081107 Allmän förskola 25
4. - Grind Alla Enheter i Grind 20081107 Allmän förskola 25
5. - Öster Knutby Kråkbrinken förskola 20081107 Allmän förskola 25

Vill eg. inte att hon ska gå på montessori.. Eller, det är inget fel med montessori... Jag har bara inte hört så mkt om de förskolorna... Men nr:4, Grind- Alla enheter, där så blev det nån montessori...
Helst av allt hoppas jag på nr:1,2 eller 3! Men mest ettan!
Såklart!
Men jag hade min praktik där och det är verkligen en toppenförskola! ♥

Ja i veckan har det inte hänt så mkt....
Jag har ridit lite (Som vanligt!) Vart på kärnan i tisdags (Som alltid) och idag var vi på BVC och TinTin fick sina 5 mån vaccin sprutor! Hon vart jätte ledsen, men det gick över relativt fort!
Efter det åt vi sen lunch med Henrik, gick till Ronja och fikade och sen skulle vi gå och handla lite, men Tindra hade sovit dåligt efter att vi vart på bvc (Typ 20 min på hela dagen!) och hade nog lite ont oxå! Så hon gallskrek, stackarn.. Så det vart inget handlande....

Hon fick sitta inlindad i sina filtar innanför min jacka halva vägen, då vart hon lugn och kunde somna en stund... men när vi kom hem vart det för varmt med dunjacka innomhus och jag hade kramp i armarna, så när jag lade ner henne vaknade hon.. Jag tog av henne kläderna för att ge henne en alvedon och då började hon skratta! Knasig bebis!! ♥
Men sen skrek hon igen... Prövade att lägga henne men det gick inte.. Provade med mat, men inte det heller... Sen lade jag henne på mage, inte det heller... Då började jag sjunga och smeka henne på huvudet.. Men ingenting funkade! Men helt plötsligt så bara.. Vart hon glad och skrattade igen! *Knäpp* Alvedonen kanske började verka? Eller så vart hon bara pigg ändå?

Sen var hon glad, men ville ändå inte sova! Och VIPS så vart klockan 20.00!! Och fortfarande ljust ute dessutom!
Vi trode klockan var typ 6-7....
Så nu kan vi ju inte lägga henne ändå! Men snart är det ju läggdags för henne så det gör väl inte så mkt...

Nu ska jag gosa med min tokiga bebis!!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grossgärdet är jätte bra dagis! jag gick där ;)
Man får typ baka och ha sig..(?)

2008-04-13 @ 08:54:37
URL: http://aihram.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0