Tvättdag igår, möte idag!

Ut till tvättstugan igår... Inte det roligaste kanske, men det Behövdes!! Fick huvudvärk oxå under dagen + att jag hade en 7-helvetes träningsvärk *skönt* i ryggen! Det är bra, då vet jag att jag har några muskler iaf! haha!
Men jag sträckte en muskel (Samma muskel jag hade ont i när jag var gravid) när jag böjde mig ner i tvättstugan! aj aj aj.. Det gjorde fruktansvärt ont!

Och min höft har blivit värre sen jag började rida, men den blir väl värre innan den blir bra.. Hoppas jag iaf! Så jag inte måste sluta rida! Fast det gör inte ont just när jag rider...

Tvättade 4 maskiner! Eller ja, 5 om man räknar med fårfällen! Hela torkskåpet upptogs av TinTins alla kläder! Tvättade hennes overall oxå! Men snart är det vår på riktigt! Då behövs nog ingen tjock fleeceoverall!?
Hon har ju bara en filt i vagnen nu! En tjock i reserv, under vagnen! Annars så har hon bara en liten tunn som är dubbelvikt och fleeceoverallen! Och det tycker jag är lagom nu!

Snart är Tindra 5 månader! Så jag tänkte skriva en sammanfattning på vad hon kan hittils!
♥ Rullar från rygg till mage.
♥ Ler och skrattar högt.
♥ Kan sitta upp själv lite halvt (Det lutar liiiite framåt och hon har inte riktigt hittat balansen! Men nästan!)
♥ "Pratar" med konsonanter: Boaboaboa, ajjschhhh (med spottande efteråt! haha!) Nänänä. Ppffftt (Typ pruttljud oxå! haha!).
♥ Drar till sig föremål.
♥ Flyttar leksaker från ena haden till den andra.
♥ Bär upp sin egen vikt när hon står upp (med hjälp såklart!)
♥ Vänder sig efter röster.
♥ Håller huvudet stabilt när hon dras upp i sittande ställning.
♥ Kan följa ett rörligt föremål i 180 graders vinkel.
Säkert nåt mer som jag har glömt...

Hon får jätte mycket beröm för att hon är så duktig! Min lilla kicka! Och hon är före med en del saker och lite "efter" med andra! Eller man ska väl inte säga efter.... Men hon är "inte där än"  hehe!


Idag var vi på uppföljningsmnöte på Kärnan. Pratade lite om mig och Tindra, vår relation och relationen till Patrik. Vi pratade om mina kännslor till Tindra och vad som stärkte dem o.s.v! Och att trots att jag inte "älskat" henne så har jag försökt att inte visa det för Tindra (Eller någon annan!) och hon sa att det inte syntes på Tindra iaf att det här hade hänt! Hon hade inte blivit berörd av det negativt iaf! Och hon sa dessutom att jag var en klok tjej trots min "unga ålder"! Kul å höra! ♣

Pratade även om "egentid" och om hur viktigt det är för både mig, Tindra och Patrik! och ridningen hur det påverkar mig och Patrik.. Positivt faktiskt! Tycker jag iaf!
Patrik får ta Tindra mer själv och därmed inser hur jag har det! Och jag får vara själv en stund och känna mg som "Therese" och inte mamma eller Flickvän! Vilket gör att jag vill vara med med Patrik och Tindra!

Hon sa att man får ju så mkt närhet och det av barnet att sambon ibland hamnar lite utanför för man blir så utmattad av alla kännslor till barnet att man helt enkelt inte orkar med att kramas och pussas hela tiden! Och i Patriks fall... Han tror ju att bara för att jag inte vill kramas så ska jag göra slut! Eller ja.. och så klänger han på mig istället och jag vill ännu mindre kramas och pussas eftersom jag inte får mitt "space"...

Så att få komma ifrån och rida är jätte bra!!
Och ridit det har jag gjort idag!

Först på Ini för första gången! Red ute i skogen men det var så lerigt så det var inge kul och Ini ville bara gå hem och vägrade gå i vattenpölar (Fast hon hade rullat sig i h (Inte jag som sitter på!)agen så hon såg ut som ett lermonster!!) och i leran så hon klättrade nästan i träden! Dessutom hade hon liiiite svårt att gå i normal skritt! Hon typ halvtravade fram hela tiden.
Så när vi kom ut på åkern (En väg runt en åker) så vart det diciplinövningar! Skritt och halter! Så fort hon ökade till passgång eller trav så vart det halt, vänta tills jag sa "var så god" och DÅ fick hon skritta! det tog 1,5 varv innan hon lyssnade och kunde skritta på låååånga tyglar hem! Duktig tjej!

 (Inte jag som sitter på!)

Och sen red jag Nadja! Men jag såg att hon tappat en sko!! Så det blev bara lätt arbete på banan med serpentiner, volter och andra mjukgörande övningar. Hon var väldigt stel i vänster varv (VÄLDIGT stel!) och vart tjurig så fort hon var tvungen att arbeta i traven! Och den där hästen har den mest skumpiga trav en häst kan ha om hon inte arbetar! Så att sitta ner på henne när hon springer som en giraff är inte det lättaste! haha!

 (Inte där heller!)

Sen cycklade jag hem och Patrik hade på min begärna börjat med maten! farmarbiffar idag! *Mmm...* Eller inte.. men man kan ju inte äta lyxmat varje dag! Tyvär...

Sen busade jag med Tindra tills hon vart jätte trött! Då fick hon lite gröt och aprikosdricka (För hon är så hård i magen!) och en pyjamas på! Sen BUMS i säng! Men det ville inte hon! Hon ville kramas med mamma! ♥ Min lilla skrutta! Hon låg med mig i min säng och gosade innan jag lade henne i hennes säng, men då började hon gnälla.. KRAMIS!! ♥ Mamma blir så glad!

OJ! Vad klockan vart mycket!! MÅSTE SOVA!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

haha, zooto är kär i katterna, han vill pussa på dom.

2008-04-04 @ 10:54:30
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0