GOD JUL PÅ ER!!

GOD JUL ALLA GLADA NISSAR OCH NISSOR!!

En trött, men härlig julafton har det varit! Trött för att Tindra vaknade kvart i ett i natt och skrek i 1,5 timma utan att något hjälpte! Tänderna som bökar tror jag, eller så har hon separations ångest/Nattskräck.....
Hur som helst så vart det sent (jag hann precis lägga mig i sängen innan hon vaknade!) men morgonen började inte förrän vid 10 tiden i morse!

Lite panik då eftersom vi skulle vara hos mamma kl 13.00 och innan dess måste vi äta frukost, klä på oss och packa med allt som skulle med!
Det hann vi med utan stress och var t.o.m tidiga! Najs!

Började med glögg! Hann ta en kopp innan Bosse började spetsa den utav bara he***te! haha! Tyckte jag i alla fall, som inte gillar spritsmak i glögg!
Sen vart det lunch med god julmat! Mysigt!

Efter maten såg magen ut som om jag var gravid! haha!

Oki jag spänner väl ut magen lite då, men större vart den!
Sen var det dags för mys i soffan! Jag hittade godiset direkt!!





Haha! Som om magen inte var full nog?


Tindra sprang runt och prasslade i julklapparna!


Efter en stund var det dags för klappöppning! Lillebror ställde upp och "gick ut för att köpa tidningen" Gulle han! Kommer han få göra varje år nu! hihi!

 

 

Snygg tomte med långt lila hår och peircingar!
*Pussa på honom* Bästaste lillebror som finns!

 

Tindra fick massa roliga klappar! Och även jag! Vann 100 kr på triss, fick skönaste fårskinnstofflorna från shepherd (Tindra fick ett par rosa hon oxå!), kokböcker, presentkort på IKEA och 500 kr från mormor! Säkert något mer som jag glömt...
Tindra fick klossar, pussel, en "Bollkastar leksak" (??), tofflorna, morgonrock med Tindra broderat på och en massa andra roliga leksaker! Hon fick även vinterstövlar (Kavat) från mormor och morfar Bo , pyjamas och strumpor från mig och mockasiner att ha på dagis från Mormor och Bo igen! Säkert något annat som jag glömt där med...
Men jag är trött så jag kan skylla på det!

 

Sötaste, underbaraste Tindra!!

Sen vart det avfärd till min pappa! Där var min älskade farmor och plastbror! Ringde även till kusinen och pratade i exakt 4 min... Så mkt hinner man när man är 2 barns mamma! haha! Klockan var typ 7 och de hade inte ens börjat med klapparna än!

 

Älskade farmor och älskade TinTin!

Sen var Tindra jätte trött... Hon hade bara sovit ca 5 min på hela dagen! Så vi gick hem!
Men väl hemma vägrade hon sova och bara skrek och skrek! Tog upp henne efter 20 min för det var för hjärtskärande att höra henne skrika!
Hon busade och var glad fram till 22.45!! Sen började hon gnälla och gnugga sig i ögonen.... Men när jag lade henne igen så skrek hon igen! Helt hysteriskt!
Och inget funkade! Inte ens välling ville hon ha!
Men efter att ha legat i min famn ett tag och jag sjungit för henne kunde hon ta flaskan och somnade tillslut i sin säng!
Nu sover hon äntligen och jag hoppas hon sover hela natten....

Det ÄR nog nattskräck hon har.... Måste ringa BVC och kolla upp det där, hur man ska göra o.s.v.. Tror dock att dte inte finns så mkt att göra. Bara finnas där...

Ska börja läsa "Mötley Crüe - The Dirt" nu! Det är eg. Patriks bok som han fick förra året i julklapp, men eftersom han aldrig läst en bok i sitt liv och förmodligen aldrig kommer att göra det så tar jag mig friheten att göra det åt honom! Bosse sa att det var förbannat rolig så jag hoppas han har rätt!

Så nu ska jag sätta mig å läsa!

 

 

Bjuder på den! haha!

 

BYE!


Kommentarer
Postat av: sandra

Isan har såna perioder ibland, BVC menade då att det dels var tänder och att det hade med intryck att göra, de tar in så mycket nytt om dagarna, att dom ligger och drömmer om det och sen kan dom ha svårt att varva ner .. Isan kan vakna och vara heeelt hysterisk, att det slutar med att jag tar upp henne i soffan och slår på tv:n.. :S myycket jobbigt och mycket påfrestande, men det går över iallafall.. kul att ni haft det bra! kram på er :)

2008-12-25 @ 19:05:54
Postat av: Kim

Åh jag ville också ha de rosa tofflorna men de var slut i min storlek! buhu

2009-01-02 @ 12:45:00
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0