Hiphop? Vad är det?

Idag var det lite fart jobbet! Stötvis i alla fall!
Det är kul! Med mycket folk!

Jag älskar människor, att prata och studera dem! Speciellt ungdomar!

Idag kom det en tant in och ville ha hjälp;
Hon: Hiphop!?
Jag: Va?
Hon: Ja mitt barnbarn vill ha hiphop stil!
Jag: Jasså!? Vad har man på sig då då? Haha!
Hon: Det trode jag du visste! Haha!

Altså, "på min tid" var hiphop något helt annat än vad den är nu! Då var det typ bombarjackor, stora hoods och mjukisbrallor!

Men jag plockade fram ett par Crocker baggy jean med stora fickor och en snygg stor t-shirt åt henne så jag hoppas barnbarnet blir nöjd! ;)

 

Efter jobbet gick jag upp till P's brorsa och hämtade Tintin! Sen promenerade vi ner till min mamma och firade Bosse! Mamma var inte hemma, men det gjorde inget för vi hade kul ändå! Var såååå sugen på vin, men det fick bli julmust istället, för jag hade ju Tintin med och ja.. Alkohol och barn ska inte blandas!

Vi åt smörgåstårta och lyssnade på Bo's favvolåtar på datorn! Jag fick även lyssna på några av mina! ;) Just nu är det The Hives! Och dem gillar Bosse oxå så det var ingen snack om saken! :P

Sen lekte vi med Tintin och jag fick sparka och slå lite på min lillebror (På ett kärleksfullt sätt altså!) innan Tindra vart jätte trött och vart helt förstörd när jag stängde dörren för att gå på toa!
Så vi gick hem och hon somnade direkt när jag satte fart på vagnen!

Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra på nyår! Har fått lite inbjudningar från olika håll, men ingen är riktigt säker på vad de ska göra! Jag vet bara att det är min tur att festa och jag ska ge 100%!
Skulle vara kul med någon slags middag och klä upp sig fint i klänning och glitter/glamour!
Men då måste man ta det lungt och vara försiktig så man inte förstör kläderna och det förstör för mina planer: Full som en kastrull!

Nej vi får väl se vad som händer!
Nu ska jag iaf ta ett varmt bad!!

BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

Ett glas vin skadar ingen. ;)

2009-01-02 @ 12:41:33
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0