Feber...

Min stackars lilla skutta har feber!!! Gråter

Började i morse med att hon var jätte hängig.. Hon var blek och alldeles röd om ögonen... Termometern som var trasig, men började fungera igen.. Var trasig igen.... Skrikandes Så vi kunde inte kolla tempen...
Hon hostade massor och var jätte kinkig.... Ledsen

Vi kännde igårkväll strax innan läggdax att hon var lite varm, men när hon somnade så tänkte vi inte mer på det.. Hon vaknade vid halv 5 och var inte så varm och vid 7 och då var hon lite varm...

Vi var tvugna att gå ut, till banken, så vi gav henne en alvedon ifall att och för att hon var lite kinkig. Om hon var varm vet jag inte om jag tänkte på, för jag var mest arg på termometern just då... Men jag tyckte inte hon var så varm alldeles innan vi gick iaf!

Hon sov jätte bra i vagnen, så när vi vart på banken så tog vi en liten promenad runt i stan innan vi bestämde oss för att gå hem!
Men jag vart kissnödig och vart tvungen att gå förbi pappa´s jobb och låna toan! Då vaknade Tindra och åt lite och vi pratade om termometrar.. Vi bestämde oss för att gå förbi apoteket och köpa en termometer så det gjorde vi!

När vi kom hem så tempade jag henne.. 38.8 C°... Generad Jag ringde mamma som tyckte att vi skulle tempa ofta och skriva upp tempen, som man gör med hästar! Flört Och så lite vatten! Stackars lillan....
Hon är alldeles rosig om kinderna och röd och vattning runt ögonen... Och varm...
Andra gången vi tempade henne hade hon 38.9 C°... Och jag gav henne en till alvedon!
Hon har även druckit lite vatten, men inte mkt... Men den här gången åt hon desto mer! Direkt efter att hon druckit oxå så hon skulle säkert ätit mer om hon inte druckit!

Jag hoppas för allt i världen att det går över i morgon eller att tempen inte går över 39 C° så vi slipper gå med henne till sjukhuset.... Jag blir så orolig över henne...

Alla andras bebisar vara bara lite snogriga när de fick sin första förkylning.. Varför kunde inte Tindra oxå "bara" blivit lite snorig... *suck* Stackars strumpan...
Hon verkar iaf lite piggare nu efter alvedonen! Hon t.o.m drog lite på smilbanden! Och hon är inte så varm längre heller!

Jag ska googla och kolla efter tips på vad man kan göra! Patrik ska laga middag nu sen ska han sova efter maten! Han ska vara vaken i natt och passa Tindra och jag ska ta henne i morgon medan han sover lite! Han har ju sitta spel att hålla sig vaken med och hon sover (Förhoppningsvis) mestadelen av natten! Jag är lite mer morgon- och dagmänniska!

Nu busar Tindra och Patrik så hon verkar bli bättre av alvedonen! Skönt!Flört
Ne nu ska jag googla!
BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0