Fiskpinne-minne!

I förrgår kväll kunde jag lura Tindra att amma utan att hon blev sur!!! Förvånad hehe! Och det samma på natten där! Och då kom det ganska mycket mat, så hon vart tydligen mätt... Och hon sov bra den natten! 22-06 och sen till ca 9!

Igår hade vi tvättstuga så det vart inte så mycket annat... Hade mixat ihop alla datum och tider och missade att vi skulle till BVC igår.. *Typiskt* Skrikandes Trode ju att vi skulle dit den 7:e.. För hon säger alltid massa datum högt, utom det datum som vi ska komma... Typ..
Hon sa: "Den 7:e är hon ju exakt 3 månader, det skulle ju vara bra då.. Eller den 6:e kanske?"
Jag: "Ja det går bra, den 7:e bli bra!"
Hon: "Ja.. nej jusste.. *Mummel*"
Tindra: Gnäller och skriker.
Hon: "men då säger vi så, bli kl 13.00 bra?"
Jag: "Ja visst" och stressa ut därifrån för Tindra är ledsen och hungrig...

Jag fattar inte varför honi nte kan prata högre när barnen skriker! Hon fortsätter i samma låga ton hela tiden..
Men det är ju mitt fel att vi missade tiden eftersom jag inte kollade på lappen som hon skrev upp tiden på ordentligt heller.. Men jag var ju så inställd på den 7:e....

Och så har jag ju massa andra datum och tider att minnas, och jag är ju skit dålig på sånt där! *Suck* Önskar att jag hade bättre sifferminne.... Eller minne överhuvudtaget.. Finns det piller mot senilitet??

Men iaf.. Vi tvättade igår! Nästan alla Tindras kläder! Eftersom hon haft en "äteperiod" så kräktes hon även väldigt mycket! Så det vart 4 maskiner tvätt! Fast iof var det 2 veckor sen vi tvättade sist oxå...

Tindra var glad hela dagen igår oxå! Hon var t.o.m glad medan hon bajsade! hihi! Och hon sov mycket! Eller inte mycket, men ofta!
Hon sov typ:
11.00 - 11.20
13.30 - 13.50
15.00 - 15.30
16.00 - 16.30
17.40 - 18.20

Sen efter 18.20 var hon vaken hela tiden fram till 21.30 då hon började bli jätte sömnig och fick mat och somnade! Och ända fram till det så satt hon och pratade och skrattade med mig framför tv´n i babysittern! hihi! Vi busade som dårar och skrattade åt varandra! hihi! nu har jag fått jätte ont i ryggen av att jag satt på golvet så långe! hehe! Men det var det värt!

Vi åt jätte god middag oxå! hihi! jag gjorde smörstekt lax med persilade krydda, svartpeppar och dill! Med kokt potatis, kokta grönsaker och holandaie (stavas??) sås till oxå! Mmmm! de vart suveränt gott! Men jag ska ju börja äta mindra nu, så det räckte till en matlåda! hihi! Så jag ska äta den till lunch nu! hihi!

I natt sov hon jätte jätte bra! Så som hon brukade förut! 21.45 - 07.50!! *Weeii* Så nu är även jag utvilad! *Skönt*
Idag ska jag till Kärnan. Det är typ som ett familjecenter för mammor som haft lite "problem" med sina bebisar.. Eller ja, för de som t.e.x haft problem med amningen, kolik, relationer o.s.v... Jag ska se hur det ser ut där och vad det är för något!

Så nu måste jag ta ett snabbad och sen äta lite innan jag ska gå!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

fy fan så gott med lax *älskar*

2008-02-06 @ 14:34:57
URL: http://kimlundin.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj, e 4 maskiner tvätt mkt för er (på 2 veckor). Här blir det ca 5 maskiner i veckan :-P

2008-02-06 @ 15:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0