Gips promenad! haha!

Igår var vi en sväng förbi Patriks pappa som fyllde år i förrgår (6:e)... Var in på Coop först för att köpa fikabröd! Trindra skrek i vagnen, hela vägen från vår hall t.o.m det att vi kom fram till Coop! *suck* hon gillar inte vagnen längre.. Jag tror det är för att hon inte gillar att ligga ner om hon inte är trött och vill sova!

Men väl inne på Coop somnade hon och sov tills vi kom hem till hans pappa! Där vaknade hon igen när jag klädde av henne och så fick hon sitta med oss "stora" och hon fick sitta i egen stol! Uppallad med massa kuddar så hon inte skulle tippa! det tyckte hon var roligt! men hon fick inte sitta så länge eftersom hon kan få ont i ryggen och dessutom började hon bli hungrig så hon fick lite mat oxå!

När vi gick hem så somnade hon i vagnen så vi tog en liten extra promenad så att hon skulle få sova lite och få lite frisk luft! Det var skönt! Var in på ridskolan och kikade lite oxå!
Såg att dom köpt in ännu en Karisma ponny.. Lilla TiGer... Han såg så ledsen ut.. Han hängde med huvudet och ville inte äta sitt hö... T.o.m öronen hängde.... Stackars lilla ponny....
Han är nog van att stå ute dygnet runt och nu blir han inlåst i en liten box...

Patrik fick ta Tindra i natt! hehe! Allar, ja.. Jag väckte honom så han fick ta upp och mata henne och så! Men sista matningen, vid 8 (!!!) tiden ville han inte.. Han gnällde att han jusst somnat... Ja nu vet han hur jag har det!

Sen fick ha vara själv med TinTin ett tag för jag och mamma skulle ner på stan å gå en sväng! Vi promenixade ner te Landkrabban och käkade en go´baugette med tonfiskröra! Sen gick vi ner te IcaKryddan och hämtade mitt paket med gipsavgjutning!!
På hemvägen bestämde vi oss för att kika förbi på ridskolan.. mamma tyckte oxå att TiGer såg väldigt ledsen ut... Ledsen Och så kikade vi lite på en ridlektion och pratade skit om deras sätt att lära ut och så! hehe!
Efter det åkte hon hem!

Jag kom hem precis när Tindra somnat igen... Ledsen Men jag passade på att läsa igenom instruktionerna för gipsavgjutningen då istället! det stod: 100% failure proof! hahaha!
Har dom själva försökt hålla stilla ett litet barns händer eller fötter i 2 min?? Skulle inte tro det!! Men när Tindra vaknat och kommit till ro i det vakna så satte vi igång att fixa... Krångligt var det och Tindra vart ledsen när hennes hand och fot fastnade i gjutsmeten! hehe! Hoppas det gick bra nu! Tror inte att gipset räcker till att hälla i ramen man fick med.. Får nog köpa lite till i nån hobbyaffär eller nåt.. Vart kan dom ha porslinsgips tro??


Stökigt!!


Vill du slicka??

Nu ska vi bara vänta på att det ska stelna ordentligt och sen se om det räcker med gips till ramen *Hoppas hoppas*... Tindra sover nu igen... Har gjort i över en timma nu.. tröttmössan! hihi! Räcka ut tungan Patrik är å gymmar...
Och jag har tråkigt....

Nej nu måste jag se om det har hänt nåt med gipset! Räcka ut tungan
BYE! Kyss

Kommentarer
Postat av: maria

en sittvagn kanske? kan va kul å sitta upp å titta sig omkring...

2008-02-08 @ 20:52:27
URL: http://mylife2008.blogg.se
Postat av: maria

okej... :) får pula upp me kuddisar.. :P Elias va runt 3mån när ja spände fast å pula upp runt om för vagnstunderna va allt annat än roliga... hoppas de löser sig.. :)

2008-02-09 @ 10:17:27
URL: http://mylife2008.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0