Heldag på bvc!

Åååh vad skönt att gå in i sovrummet utan att frysa ihjäl!!

Föräldraträffen gick bra! Tindra var snäll och skötte sig utmärkt! Hon fick t.o.m en kompis! En liten Linus! Dom kikade på varandra under nästan hela träffen! hihi!
Alla mammor (och pappor) var i runt 30 års åldern, så jag kände mig lite utanför.. Men det är väl inte det som är det viktigaste? Eller? Vi träffas ju bara för att våra barn är i samma ålder... Eller?
Ja ja...

Jag frågade om Tindras mat, eftersom hon inte bli mätt... Och fick rådet att blanda 50/50 med nr 1 (den för 0-4 mån) med nr 2 (4-6 mån) tills nr 1 är slut och sen bara göra nr 2 åt henne! Trots att hon bara är 3 mån än!
Men vad ska man göra när barnet inte blir mätt?

Vi fick även en tid hos läkaren! Det var någon som avbokade så vi fick den tiden istället för den 3/3! *Skönt* Och Tindra gick igenom "besiktningen" utan anmärkning! Men hon gillade inte att hon kollade hennes fallreflexer! haha! Då skrek hon rakt ut!

62,5 cm lång och vägde 5890 g.. Stora tjejen! Räcka ut tungan

Och efter det så skulle hon få sina vaccinspruor... Jag pallar ju inte nålar så jag satt en bit bort på en stol medan Patrik stod med Tindra och tröstade henne.. Hennes skrik skar genom mitt hjärta.. Min lilla bebis hade så ont... Stackars liten...
men det gick över ganska fort! Hemlis
Så det vart en heldag på bvc idag! hehe! Efter det gick vi till Apoteket och köpte alvedon! Och sen gick vi till Willy:s och handlade lite!

När vi kom hem så var Tindra hungrig igen! (Hon åt 2 ggr på bvc) Men jag orkade inte blanda åt henne och hon var så hysteriskt hungrig så det vart en tetra som var kvar från när vi matade henne på bvc...
Lite jobbigt nu att både blanda i flaska och i kastrull om hon bli sådär hysteriskt hungrig!! Men jag får väl blanda så det finns klart bara....

Nu sover hon igen! Jag kollar hela tiden så hon inte bli varm och får feber.. Det kunde man få av vaccinet... Men inget än som tur är!
Har gjort i ordning mat till oss "stora" och ska gå och göra mat åt TinTin oxå!
Vi får hoppas hon sover bättre, eller åtminstone att hon blir mätt, nu på den "nya" maten!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nan:s ersättning behöver bara vara 40-45 grader när pulvret blandas i (har inte testat det än) vi kokar vatten och tappar upp i flaskor i kylskåpet så är de bara å värma några sek i micron sen.
Har även gjort så att jag kokat vatten, kylt ner, blandat i pulver och haft i kylskåpet å bara micra. Nutramigen kan stå 1 dygn, Sempers 8 timmar.

2008-02-12 @ 20:30:44
URL: http://jerseyko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0