Målade "fotar" ;-)

Promenerade ner på stan idag! Jag och Tindra!
Skulle träffat kusin oxå, men det var massa krångel med tvättstuga och icke sovande bebisar o.s.v........
men vi for ner på stan själva iaf! Förbi leksaksaffären för att köpa vattenfärg! Svindyrt! Köpte det billigaste och det var väl dumt gjort *Läs mer om det senare* och sen in en sväng på pappersaffären igen och köpte lite fina papper!

Efter det gick jag till apoteket och köpte salva mot Tindras mjölkskorv! Det blir ju bara värre och värre och barnolja hjälper inte längre... Hoppas det här hjälper nu!


Sen gick jag en snabbis förbi pappa på jobbet! Men när jag hade gått började Tindra gnälla...  Hon var hungrig... Så vi fick sätta oss på bussationen i en busskur och äta lite! Som tur var så var flaskan fortfarande varm! Efter det vart hon nöjd och glad och somnade om igen! Precis då kom även bussen så när vi ändå var där så tog vi den hem! Vi fick trängas med en annan barnvagn och en rullator! Stackars tanten fick resa sig och vika ihop den själv för tjejen med den andra barnvagnen fattade inte att hon skulle dra i snöret för att fälla ihop den.. "Vilket snöre?" det fanns bara ett snöre och det var rött och tjockt!!

Jag kom inte fram mellan vagnarna, annars hade jag gjort det!
Sen fick jag hjälpa tanten av med rullatorn för den andra tejen typ sparang iväg av bussen.. Men bråttom kunde hon inte haft för hon stannade mitt på gångvägen och kollade på någon på parkeringen i 5 min... Jag fick gå ut på gräsmattan för att komma förbi... En del människor är lite.. Udda..

Tindra vaknade när vi kom hem och jag satte igång att göra fotavtryck! Jag fattar inte hur vissa föräldrar får till dom så bra!! Söver dom barnen då eller? haha! För det första så viftade hon bara med benen hela tiden och för det andra så "krullade" hon tårna när jag satte ner den på pappret! Skit lätt! haha! INTE!
Men det vart lite bra ändå!



Jag ska klistra på ett foto i ena hörnet oxå! Ska bara hitta en skrivare först! haha! men jag hoppas det blir fint tillslut så jag inte har gjort allt det här i onödan nu! Stackars TinTin hade svart fötter och färgen var skit svåt att få bort!!
Hennes naglar är fortfarande svarta och jag fick tvätta med tvål för att få bort!! Förvånad


Men men... jag hade hoppats på en hand oxå.. Men eftersom färgen var sådär svår och hon vart lite kinkig så struntade jag i det...
Och kinkig var hon.. I en hel halvtimma! Det var både pruttar och rapar som ville komma ut och inte nog med det så vart hon trött oxå..
Så nu sover hon sött i soffan....

Snart kommer Patrik hem från gymmet oxå! Hoppas jag! Så vi kan äta för jag är jätte hungrig!
Nu när jag inte ammar längre..

Ja, sista gången var i förrgår... Gråter Hon vill inte amma längre, förutom på natten, och det blir hon inte ens i närheten av mätt på... och i natt kände jag inte att det var ens någon idé att försöka för hon skulle bara vaknat en timma senare igen och vara hungrig!
Jag trode inte att jag skulle sakna det så mycket som jag gör... Förut ville jag ite ens amma mer... Men nu saknar jag det som tusan! Kan man inte bara "amma" ändå?


.. nu när jag inte ammar längre så kan jag börja banta!! Men jag ska inte banta sådär som många gör.. Svälta sig.. nej fy nej! haha! Jag älskar mat och godis så sånt klarar jag inte!
Jag ska:
♥ Äta "rätt" saker
♥ Alltid lite grönt på tallriken
♥ Inte mer mat än det som ryms under min knutna näve (kanske lite mer, men ungefär.)
♥ Godis och dyl. endast på helger (Lör-sön)
♥ Promenera minst 30 min om dagen och börja på friskis
♥ Dricka minst 1 liter vatten om dagen
♥ Äta minst 4 ggr om dagen!

Det sista är jag väldigt dålig på.. Så nu ska jag sätta upp fasta mattider och om Patrik inte är hemma då så får han äta sen!
Jag ska bli bättre på att skriva matlistor oxå och planera måltiderna! Skriva lunch och middag i en vecka och göra inköpslista efter det!
Nu jäklar ska det bli beach 2008!

Ne nu ska jag glo på TV och se om Tindra vaknar snart så vi kan gosa!!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du kan få låna Rasmus, låt honom amma så kommer du gå ner 10 kg på 10 dagar ;) Ibland suger han tag stenhårt BREDVID bröstvårtan så jag tror han ska suga loss tutten på mig *hahaha*

2008-02-04 @ 20:51:35
URL: http://jerseyko.blogg.se
Postat av: Bosse

Att schemalägga ansvaret (som du antydde i förra inlägget) är nog inte så dumt. Fråga Patrik vad han tycker..

2008-02-06 @ 08:25:54
Postat av: Kim

du är ju redan super duper smal!

2008-02-06 @ 09:37:24
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0