Promenix!

Idag tog jag, mamma, Bosse och Tindra en prommis! Vi gick till Färsna gård och kollade på djuren! Det är en 4H gård!
Vi kollade på gätterna som gillade att bli klappade under hakan! hihi! En av dom "bäade" när jag gick bort för han ville att jag skulle klia mera! haha! Och galna gäss som ville äta upp Tindra! haha! Söta ponnyer hade dom oxå och en söt liten katt!


Bild lånad av: Norrtälje kommun

De hade även grisar men dom såg vi inte som tur var! Och så hade dom jätte fina höns som jag matade med gräs! haha! Kaninerna fick man inte gå in till.. Ledsen Och fåren ville inte ens kolla åt vårt håll.. Dom åt! haha!

Vi gick gamla banvallen både dit och hem så barnvagnen var inga problem! Efter det gick Bosse hem för att titta på fotboll! Jag och mamma gick till Rusta för att kolla efter bokmärken (Vill ha å pyssla med!) men hittade inga där! Sen gick vi till Blomsterlandet!
Jag köpte en "typ vinranka", eller den heter något annat men jag minns inte vad! Haha! På vägen därifrån vart Tindra hungrig! Så vi fick stanna vid Coop och mata henne. Men eftersom det blåste på henne så kunde hon inte äta ute... *Bortskämda bebis* så fick vi gå in och sätta oss!

Då fick mamma syn på en skylt att dom hade cyckelrea! haha! Så vi gick in för att kolla, men alla cycklar var slut... Men jag däremot hittade billig scrapbok/pyssel saker! bara 10kr/st! Räcka ut tunganhehe!

Efter det gick vi hem till mamma och hon bjöd på middag!! det är så mysigt att vara hos mamma! Känns nästan mer hemma där än hemma! haha! Sen frågade jag om mamma kunde klippa mig! Och det ville hon! hihi!
Så nu är jag nyklippt!
Kan lägga in bilder på mitt kyklippta hår i morgon! För nu är det blött! Jag har badat av mig att get-klet! hahaha!

Tindra var jätte trött nu på kvällen och därmed väldigt grinig och kinkig! Bara att ligga naken funkade! haha! men hon somnade vid 22 tiden, ungefär samtidigt dom jag hoppade i badet! Jag ska oxå sova nu! För jag är skeeet trött!

I morgon ska jag ringa en massa samtal och gå med lillebror till kyrkogården och "hälsa" på farfar! Natti natt!
BYE! Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0