Sjukisar...

Gårdagen började med att Tindra hostade och hostade som en tok! Jag ringde mamma och frågade vad jag skulle göra och hon tyckte att eftersom det var så tidigt så skulle vi gå ner till akuten.
Och det gjorde vi! På vägen dit vart hon ju såklart klarare i både näsa och hals av den friska luften så när vi kom fram fick vi gå hem igen! Men vi fick nr till barnmottagningen!

Kom hem, ringde barnmottagningen.. Satt i j*a telefonkö i 25 min med mobilen!!! Förvånad Och sen provade vi ringa "gratissamtal" med skype (Datorn) men det kopplades bort efter 10 min... vad f*n gör dom.. Fikar?

Vart sur och tog ännu en promenad ner till sjukhuset och in på N-e södra och frågade om jag fick boka en tid.
"Nej tyvär du får ringa" Jaha men jag har ju för f*n ringt och suttit i telefonkö tills mina pengar tog slut på mobilen!!! Skrikandes "Jaha oj, då jamen vad har hon för personnr. då?" jamen det var väl inte så svårt?!?!?!?!

Fick träffa en sjuksyrra om sa: "oj då jag kan ju ingenting om små barn" Men hallå!?!?! Ska man inte uppdatera sig och vidareutbilda sig! Hon sa t.o.m att hon var en gammal barnmorska!!! Men hon kunde inget om små barn!?!? Förvånad Kan vem som helst få jobb på sjukhus nuförtiden eller? Kanske ska söka som hjärtkirurg!
Men hon ringde upp vår sköterska på bvc som sa att hon skulle skicka oss vidare till barnmottagningen (Nehe!?!?) så vi gick dit och vart "servade" ganska direkt! (Så man undrar ju varför det var sån "kö" i telefonen!!) och de konstaterade att Tindra var förkyld!
JAMEN DET VISSTE JAG JU! Men jag hade ju ingen aning om vad jag skulle göra!! Ingen som förklarade det på föräldraträffarna eller vid förlossningen att barnen blir sjuka och då gör man så och så!
Och inte nu heller fick jag så många svar! Hon babblade något om att barn inte kan hosta men gör det i alla fall och om slem som fastnar.. ja ja men vad gör man åt det då?
Ingenting! Koksaltlösning.... Great.... Många svar man fick där...

Som tur var så ringde min bvc sköterska upp mig senare och jag fick lite bättre förklarat... tack!
De ringde även från Kärnan för att fråga vart jag tagit vägen och kolla så att inget hade hänt! Glad Så snälla dom är! och så frågade dom även om det fanns något de kunde hjälpa till med, typ ringa någon eller så! Ååh jag älskar det där stället!  Synd att vi inte kunde gå dit igår för vi var så förkylda....

Sen var Tindra mammig och kramig nästan hela resterande dagen! Glad Och vi kollade lite på film alla 3 innan Tindra typ däckade vid 21 tiden.. Men när jag skulle lägga henne så vägrade hon!!
Så fort jag lade henne i sängen så gallskrek hon! Hon somnade i min famn, så hon var ju trött.. Men hon vill inte sova i sin säng! Ungefär samtidigt börjar pappa skicka sms som gör det hela ännu jobbigare...
Patrik spelade och kastade inte ens en blick mot vårt håll....
Tillslut sprack det och jag sa till Patrik att jag går ut! Då tog han Tindra och jag gick ut i regnet...

Sms:ade med pappa som totalt gjorde bort sig.... Jag gick ett varv runt Linéan bara och sen in i tvättstugan och bokade en tid.. När jag kom tillbaka så satt Patrik med Tindra i bärselen och kollade på tv... Tindra ville inte sova hon inte! Så jag började fixa så hon skulle få ligga i min säng brevid mig.. Men när Patrik matade henne så vart hon så jätte trrött att jag flyttade tillbaka allt till hennes säng och ÄNTLIGEN somnade hon!!

Hon sov relativt bra i natt! Vaknade vi halv 3 och halv 5 och ville ha nappen! Sen vaknade hon vid halv 8 och var hungrig och snorig! Fick koksaltlösning som gjorde henne skitförbannad!  Och så somnade hon i min famn... Men hon åt inte mkt, ca 30 ml bara... Mellan halv 8 -8 låg hon brevid mig för hon är så snorig att hon knappt kan andas så jag ville hålla lite koll på henne.... Sen efter att hon legat ett tag i halvsittande ställning och lite på sidan så slutade hon snora sådär extremt mkt och kunde t.o.m äta 120 ml till! Då lade jag henne i sin säng för den lutar och så gick jag upp!

Pappa ville käka lunch idag och prata.. Men jag vet att det inte blir så mkt prat och dessutom är jag skit förkyld vilket jag även sa till honom, men han sa att han skulle ringa ändå och kolla... Som om jag skulle bli magiskt frisk!

Ne nu ska jag väl käka lite frulle!
BYE 4-snor!!!


Kommentarer
Postat av: ÖÖhm

Jag tycker att du skriver lite konstigt ibland. Vill egentligen inte påpeka.. Men jag måste. Du skrev tex i ett tidigare inlägg om jeans strl, om man had emindre än dig? Hade man aneroxi? Nu när du skriver så får du det att låta som sjukhuspersonal inte kan ngt. Om du gått till en vårdcentral och får träffa en vanlig sköterska är det inte så konstigt att hon inte är specialicerad på barn. D går man DIREKT till barnmottagningen, där de har kunskap om barn och deras sjukdomar. OKI?

2008-02-27 @ 10:18:39
Postat av: Bosse

"Vill egentligen inte påpeka.. Men jag måste."

Varför påpeka att man inte vill påpeka?

Konstigt var ordet.

2008-02-27 @ 12:47:48
Postat av: ÖÖhm

Hmm? Bosse? En medelålders man? Som inte förstår svenska språkert eller vad? Vill inte, men MÅSTE. Det är väl ganska vanligt, eller? ;-)

2008-02-28 @ 14:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0