Sjuklingar!

Ja så kom det... Snoret, halsontet och ont i hela kroppen!! *suck*
Men jag var med mamma hela dagen igår ändå! Hon kom och hämtade oss igår förmiddag och vi åkte en sväng ut till landet och kollade läget! Värsta vårkänslorna! Tindra fick gå med på visning av tomten! Fast hon gillar inte när det blåser så hon var inte världens gladaste, men hon var iaf inte arg!

Efter det var vi till flygis och handlade! Då fick Tindra sitta i bärselet och alla tittade på henne och log! hihi! Hon är ju världens sötaste så det är ju inte så konstigt! men det känndes i min rygg!! Aj aj...

Sen vart det lunch och Tindra bus medan mamma lagade kalopps! Efter middagen kollade vi på melodifestivalen och åt grönsaker och dipp! Fy f*n säger jag bara! Hur i he***te kunde hon gå till final? Förvånad "Dunka mig gul och blå" Frida eller vaffan hon hette! Låten totalsög ju!! En låt som passar in på ett dagis! Inte på en melodifestival! Patrik Isacsson var så in i he***te bättre!!
Tur var iaf att BWO gick till final iaf! Dom var åtminstone bra!

Sen var det dags att sova! Matade Tindra och sen lade vi oss i lillebror/morbror Nickes säng! Sova till ca kl 2 då Tindra vaknade och var hungrig! Åt en hel flaska och sen somnade hon om igen och jag somnade även jag efter en stund om!
Men sen så vaknade hon igen typ en timma senare och var ledsen! Gav henne nappen typ 5 ggr innan hon somnade om igen... Vaknade igen en timma senare, gav henne nappen typ 7 ggr och så somnade vi om.... Sen vaknade hon och höll på så hela natten!!
Vid halv 8 gav jag upp och gick upp och gjorde mat åt henne! Hon åt och sen var vi vakna och hon var fortfarande kinkig!

Åt frukost och så såg jag att Tindra hade en stooor grön snorkråka i näsan!
Hon bajsade även då och bajset var grönt det oxå! Förvånad Jaha.. Så har honfått sin allra första förkylning då..
Mamma tog Tindra ett tag så jag kunde få vila eller sova om jag ville det! fast sova på agen kan jag inte.. Hur mycket jag än vill....
 men jag låg inbäddad i sängen och kollade på tv och försökte att bara tänka på mig själv.. Även om det spratt till i benen när jag hörde Tindra gråta ute hos mamma och Bosse! Men jag lät bli! Det var skönt att få vara själv en stund! Tack mamma! Du och Bosse är BÄSTA!!

Sen kom Patrik över med barnvagnen så vi kunde gå ut en sväng! vi gick till Willy:s och handlade lite och sen hem! Ändå skönt att komma hem, även om jag gillar att vara hos mamma!
Men jag skulle gärna velat stanna hos mamma och blitt frisk och så hade Patrik fått ta Tindra! men eftersom hon oxå vart lite snorig nu ville jag vara hemma med henne och ta hand om henne! Min lilla snutta! Och jag som vart så arg på henne i natt och så var hon dålig.. Stackarn.. Jag fick riktigt dåligt samvete... Ledsen

Ska leta fram lite telefonkataloger eller nåt så vi kan palla upp hennes huvudända på sängen! Och hoppas på att hon blir frisk och inte får feber! Hon är väldigt kinkig och gnällig men ändå vig gott mod, för hon skarattar även ibland oxå!

Själv känner jag mig heeelt slut.. har inte sovit, snogir, halsont + att jag har bitit mig i tungan och har en jätte (Känns större än den är! ) blåsa i munnen!!
Orkade inte laga mat, fast jag hade tänkt det, så Patrik gör det! Snälla han! Även fast han gärna vill att det ska vara synd om honom oxå! "Jag har ju ont i halsen.. Nästan.." haha! Ja man får väl tycka lite synd om honom då..

"Vi kvinnor snackar om att föda barn,
men vi skulle bara veta hur det känns när
en karl är riktigt förkyld!"


hahaha! Ja stackars människor!
nej det blir ett par alvedon innan läggdags och så ska jag övertala Patrik att ta Tindra i natt! han kommer gnälla för han ska till AMS kl halv 12 i morgon! Ooohh... Men jag går fanemig upp kl 8 varje morgon och han behöver inte gå upp förrän vid 10 typ... jag kan ta hennes morgonmål, men natten... Jag vill gärna sova...
Ne nu ska jag glo på TV! Eller nåt...
BYE! Kyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0