Duktiga vi!

vart ingen film igår! haha! Jag var alldeles för trött!!

Idag har vi vart duktiga, båda 2!!
Patrik gick upp "tidigt" och Tindra var oxå vaken tidigt för hon hade bajsat i natt utan att jag märkt det... Så hon vart pigg när jag böt hennes blöja när hon vaknade vid 9 (Hon sov från ca 23.30 - 09.10!!)!
Då ringde de även från Socialtjänsten.. Jag har ju glömt anmäla faderskapspekräftelse! hehe! *Oops* Förvånad Så vi fick en tid nu på onsdag då vi ska göra det! Samtidigt vaknade Patrik, han hörde väl att jag sa hans personnr fel, för han for upp och nästan skrek: "Nej 08 är det ju! 84-08!" haha!

Man ska inte ringa mig tidigt på morgonen och börja med siffror! haha! Hon frågade vad Tindra vägde när hon föddes oxå.. *Eeeeh* Fot i munnnen Det var ju 100 år sen! haha! Jag fick gå upp och kolla..
Jag + siffror tidigt på morgonen (Eller när som helst egentligen! haha!) = KAOS!

Men vi gick upp, klädde på oss och åt frukost! Tindra var trött eftersom hon inte sovit så mkt i natt... Eller ja, hon brukar sova mer!! Så hon somnade i soffan innan vi hann klä på henne och lägga henne i vagnen! Men hon var så trött så hon knappt brydde sig att vi klädde på henne! haha!

Först gick vi till Roslagsbostäder och hämtade kopia på hyreskontraktet och hyresavin.... Sen iväg till Soc och lämnade in ansökan! Där träffade vi även Lowa och Ängla! Gud var stor hon blivit! haha! Ängla altså! hehe! Sist jag såg henne var hon bara en liten bebis! hehe!

Sen gick vi till försäkringskassan och lämnade in ansökan för bostadsbidrag, igen.... och nu frågade om det verkligen VERKLIGEN var allt med som behövdes! Så det verkligen verkligen inte saknades något!
Och det gjorde det inte!

Sen gick vi till AB KJ, som också är en av Norrtäljes "hyresvärdar"! De har inte lika många lägenheter och så, men de är lite bättre än RB!
Skrev in mig där för typ 3 år sen, men man måste uppdatera varje år och det struntade jag ju i eftersom vi fick den här lägenheten.. Dumt nog...
Så jag skrev in mig igen!
Väntelistan på en 1:a - 3:a är mellan 3-5 år!! Förvånad Men jag hoppas på lite snabbare! och kanske en 3:a på Esplanaden, mitt emot mamma! hihi!

Efter det var gjort var jag värsta speedad! haha! jag ville göra mer! MEEER!! haha! men vi tog bara ett varv på stan och irriterade oss på att jag inte fått min HP än.. Alla som får lön den 27:e får sina pengar idag.. Utom vi mammor.. Som får på måndag tydligen... Typiskt...
Passade på att springa upp och ändra utbetalningskonto för min HP, barnbidraget och bostadsbidraget till mitt Nordea konto istället! Det är lättare att föra över därifrån!

Nu har vi precis ätit en god, men vääääldigt stark, middag! Patrik lagade "thaikotletter" eller nåt.. han sa att de hette så, men han hade inte de rätta ingredienserna! haha! men det vart så starkt att det knappt gick att äta! man fick skrapa bort såsen! hihi! Men det var gott, utan sås!

Jag har sket ont i ryggen och höften idag... Och Tindra vill bara bli runtburen! *Suck* vet inte vad det är med henne idag... Bara bäras.. Inget annat hjälper...
Nej nu ska jag hjälpa Patrik att "städa" undan! (Jag håller i Tindra, han städar! )
BYE!

Kommentarer
Postat av: Anonym

naaaw, du ska fan inte garva åt mig bara för att ja brukar få soppatorsk, haha! ;)

jo men faaan, skaffa dig ett kort på friskis så kan vi träna massor! :)

2008-01-25 @ 21:47:47
Postat av: Kim

de va ja som skrev tidigare, men de fattar du nog! ;)

puss å pill, ja vet att du vill ;)

2008-01-25 @ 21:49:47
URL: http://kimlundin.blogg.se
Postat av: Pernilla

Varför är du inte på MSN för!! Jag är helt kär i den, haha, hoppas jag vinner auktionen på tradera. Men jag vill inte precis lägga 3.000:-

Jag fick tvinga Rasmus å äta ersättningen men sen förstod han att det var gott, han åt 100ml innan nattningen så hoppas han sover hela natten nu :)

2008-01-26 @ 00:53:06
URL: http://jerseyko.blogg.se
Postat av: Kim

haha, spinning som är så kul! :)

2008-01-27 @ 12:35:53
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0