Hästar, Hundar och Bebis!

Igår hände inte så mkt.. Var med Marie och Rebecka och kollade på några hästar som inte får den kärlek de behöver.. Stackarna... Funderingarna låg på om man skulle anmäla, men det finns inte mycket att anmäla på.. Hon älskar sina hästar, men har inte tid för dem så de blir sjuka, skadade och feta och får ingen tillsyn.. och trots att hon inte har tid skaffar hon ändå fler... Och de som kan ridas rids nån dag sådär av två st "ungomar" som inte riktigt kan det där med ridning och hästar fullt ut... Stackars små djur...

Tindra var kinkig igår me... Undrar om det är tänder eller om det är magen.. Svårt att veta nuförtiden... Nu skriker och gnäller hon över det mesta! haha! Bortskämda lilla prinsessa...

Jag trode att hon skulle somna vid 22.30, så jag lade henne då. Hon bökade lite med nappen så jag vände henne på rygg så hon skulle sluta med det! Och då vart det tyst...
Efter ett tag, vid ca 23.10 gick jag in i sovrummet och skulle själv sova. Kollade, som vanligt ifall Tindra sov/andades (ja jag vet.. men hon sover ju oftast på mage...) hehe! och där låg hon, i mörkret, och skrattade!!! FörvånadSkrattande

Så jag tände min lapa och vred på hennes mobil så hon fick titta på den en stund innan hon somnade och jag passade på att kika på henne lite!
Hon är ju så söt när hon liggar och tittar på mobilen och skrattar!
Och när den slutade plonka och snurra så tittade hon på den, rynkade ögonbrynen och lät/pratade till den som om hon sa: "Men hallå! Sätt igång och snurra igen då!" hehe!
Så jag vred igång den igen, och igen, och igen! haha!



Sen när hon somnade så sov hon som en stock! Hon vaknade en gång vid 7 och ville ha nappen, men somnade om till ca 8 då var hon hungrig! Så hon fick lite mat och sen fick hon ligga med mig i sängen en stund och sov ungefär 20 min till!

Sen låg vi en stund och pratade och skrattade, men sen var mamma tvungen att gå upp!
Jag skulle till BM idag på efterkoll!

Det gick väl ganska bra! Hade en liten Hinn-skinns-flik (nåt sånt! haha!) men om den inte gjorde ont eller sved så var det inga problem! Skulle jag få besvär med den så skulle jag ringa och så kommer läkaren och ta bort den!
Men det är inget jag kännt av eller ens sett/märkt av så! Än så länge iaf!

Snart ska vi gå och handla! Eller åka med Patriks pappa om han vill skjutsa oss (har ju inte frågat ens..)... men jag tippar på att det blir att gå och då blir det inte så mkt handla...
Kan ju iof fråga Andreas, om han har bilen då förståss....
Men iaf.. Handla ska vi!

Och i morgon ska jag gå med pappas hund till veterinären och ta bort honom... Gråter
Men det är för hans eget bästa.. Han mår ju inte bra psykiskt.. Väldigt instabil..
Det finns säkert någon, någonstans, som skulle kunna ta sig an honom och hjälpa honom..
Någon som har den tiden..
Men det tar tid att hitta en sådan person och han är väldigt instabil jämtemot barn och "saker" som t.e.x barnvagnar, cycklar och joggare! haha!
Eller, ja, det är ju inge kul att han är sån, utan att jag definierade en joggare som en sak!
Så det är nog den bästa lösningen.. Han har ju bitit pappa 2 ggr så han har fått åka till akuten och Mia en gång... bara för att de sagt åt honom att ligga ner med en lite högre och argare ton..
Men men..

Ska till BUP oxå! Första samtalet med en psykolog! Jag kommer bara spy ur mig saker och sen sitta och gråta... Jag ligger och funderar på, om nätterna, vad det eg. är som gör att jag mår såhär, och en hel lista med saker ploppar upp!!
Åh fy.. Tindras mamma är psykiskt störd...
Fattas bara det madrasserade rummer och en "krama-om-dig-själv tröja".... Hoppas att samtalen hjälper.. jag tvivlar, men jag är redo att ge det några försök, för Tindras skull!

Min älskade lilla Tindra!
Nej nu ska jag.. ja jag ska surfa lite på nätet bara! haha!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

det är inte fel på dig gumman, jag älskar i alla fall dig så som du är.

2008-01-10 @ 22:50:33
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0