Kalas & gunga!

Morgonen blev stressig igår...
Jag skulle åka med mamma, Bosse & Tindra till min morbror som skulle fira sin födelsedag + att jag skulle hämta/köpa Tindras hoppgunga! Vaknade runt 10 tiden och jag var för en gångs skull piggare än Tindra! hehe!
Hon var lite bus-gosig så vi låg kvar i sängen en stund sen somnade hon om igen i ca ½-timma!
Jag gick upp och började kolla internet.. Pratade med några på msn.. Och Tindra satt i babysittern och pratade med tv´n!
Helt plötsligt var klockan halv 12!! Mamma ringde och frågade om vi skulle åka och hämta hoppgungan innan vi åkte till morbror eller inte. För i så fall var vi tvugna att åka tidigare!

Och jag ringde han med gungen men fick inet svar... Då började Tindra bli gnällig och trött igen. Då hade hon vart vaken i 2 timmar! Så det var inte så konstigt! och dessutom vart hon hungrig medan jag sprang runt som en galen höna och försökte komma på vad jag skulle göra! haha!  jag ringde han med gungan igen och fick svar! Vi skulle dit på kvällen istället för då var han hemma! Och Tindra gnällde!
Tillslut kom Patrik upp och hjälpte mig! Och tur var väl det för annars hade jag fått psyk bryt! Skrikandes haha!

Men det gick bra tillslut och Tindra somnade sött i bilstolen medan vi packade ihop och gick ut!
Hon sov hela vägen till landet där dom skulle kolla råttfällorna! Det är ju inte så mysigt med ruttnande råttor!
Och när de klev ur bilen hämtade Bosse något ur bakluckan och när han smällde igen den så vaknade Tindra på värsta hummöret någonsin! Skrikandes Lilla surisen!

Och sur var hon hela vägen från Edsbro till Sthlm! Hon somnade typ precis innan Ropsten och sov den sista lilla biten hem till morbror!
Där var hon glad och skrattade åt alla som höll i henne! min lilla skrutta med hummörsvägningar! haha!
Vi åt god smörgåstårta *mums* och pratade! trevligt!
Men jag vart lite trött efter ett tag! haha! Kände mig inte så trevlig som satt och gäspade hela tiden.. Men försökte gömma det så mkt jag kunde! hihi! Hoppas ingen såg! Räcka ut tungan

Innan vi åkte hem så skjutsade vi hem mormor! Bökade runt med bilstolen för mormor måste ha stolen så långt bak och sen ville inte Bosse sitta så långt fram! haha! Så vi fick flytta runt på den!
Efter det åkte vi och hämtade Tindras nya fina hoppgunga!
50 är eg inga pengar! Men jag ville bara ha den för färgen! Skulle den kostat 300 skulle jag köpt den ändå! hehe!

När vi kom hem så försökte vi först komma på hur vi skulle få upp den! och sen kom vi på att vi kunde ju hänga den i lampkroken!!
Patrik hände sig i kropken för att se att den höll! det gjorde den! Och så hände vi upp gungan där!
SUPER!

Tindra vart lite förvånad när vi satte henne i gungan! hihi! men kom på sen att "Oj vad kul det här var" och så snurrade hon runt runt runt! hihi!
Hon fattade inte att man skulle hoppa! men det kommer!



Det var lite halt för henne på golvet så vi satte aktivitetsmattan under henne, men då ville hon ju bara kolla på den så hon hängde framåt... och jag tror hon hängde lite VÄL mycket framåt tillslut för hon kräktes! hehe! Stackarn! Då vart hon ledsen och fick komma upp!

Sen gosade vi heeela kvällen! Eller ja.. Gos - mat - gos - mat - gos - mat... Hon äter ju massor nu! Förvånad Som en liten Pyraja! hehe! Sen vid halv 10 började hon bli trött!

Jag har märkt att när hon tar sig vid örat så är hon trött! För varje gång igår när hon var trött så satte hon upp vänsterhanden vid örat och ibland tar hon t.o.m tag i örat! hihi! Hon är så söt när hon gör så! Skrattande Min söta lilla bebis! hihi!

Hon sov bra i natt! jag sov oxå bra! somnade faktiskt redan (jag har somnat så sent nu sista tiden!) vid 12 slaget! Och sov fram till 7 då TinTin ville ha mat! Hon åt bara lite granna sen somnade hon igen så jag lade henne tillbaka i hennes säng.
Hon vaknade igen en timma senare och var hungrig igen!! Då fick hon flaskan så hon skulle bli riktigt mätt!
Men hon vaknade ändå igen ca 40 min senare och var hungrig!! Goch altså...
Då fick hon tutten och somnade i min säng och fick ligga kvar där!

Jag var sååå trött bara för att jag somnade i 10-15 min och vaknade igen typ 3 ggr i rad... Så jag kunde knappt hålla ögonen öppna när Tindra låg och busade och sen när jag satte mig upp och hon fick sitta i mitt knä så ville inte ögonen lyda heller..
Jag var tvungen att gå upp för annars skulle jag ha somnat sittande med TinTin i knäet! Och det hade inte vart bra!!

Satte henne i babysittern framför tv´n! hon kommer få fyrkantiga ögon! haha! men hon vart trött och hungrig efter ett tag så jag bar runt på henne medan jag fixade mat och så! nu ligger hon på soffan och sover! lillsnuttan!

Jag ska till Kim idag och rida! Ska bli skönt!
Ne nu ska jag äta lite!!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

hur gör man de där söta smileysarna? :D

2008-01-27 @ 21:04:08
URL: http://thildatarandi.blogg.se
Postat av: Anonym

En sån där gammal hoppgunga hade min lillasyster för 8 år sedan.

2008-01-28 @ 08:51:11
Postat av: Anonym

Va fin gungan va... :)
Vi hade vår son i lampkroken till han vart ett år ungefär... tips e att de står hur många kilon den håller för.. :P vår höll till 15kg men han tröttna långt innan dess... :)
Kram

2008-01-28 @ 22:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0