Nyårshelgen!

  Gott nytt år!!


Lördag:

Tindras skrik slutade och hon somnade 10 min innan mamma kom för att hämta oss... Smart.. Så jag var ju tvungen att väcka henne igen för att klä på henne, men då var hon glad ett tag...
Tills hon hamnade i bilen!
Vi hade ett himla problem med att få ihop vagnen!! Dumma bruksanvisning, fattar ju ingenting av den... Och Tindra var ledsen och skrek! Men tillsist fick vi in vagnen och åkte och då tystnade hon...

Ja vi skulle då alltså ut på landet och fira nyår! Till sommarhuset!

Var iskallt där när vi kom fram så Tindan fick ligga i overallen tills värmen kommit igång! vi eldade som tokar, så att det började röka in! Då vaknade Tindra igen och fick sitta i babysittern i köket istället.. Sen när värmen kom igång var hon glad igen, satt med oss i vardagsrummet och krattade och pratade.
Sen var hon snäll och glad resten av dagen och sov jättebra på natten!



Söndag:
Vaknade med en superglad och skrattande Tindra!
*Myyyys!!*
Hon var glad och snäll och sov lite fram till eftermiddagen, då började hon igen...
Bara bära annars så skrek hon.. och nu kunde jag ju inte bara låta henne skrika eftersom jag måste ju tänka på de andra i huset som försökte se på tv eller lyssna på radion m.m...
Vi var och mötte Bosses kompis vid bussen, då fick hon "åka" i bärselen! det tyckte hon om, men hon försökte säkert prutta eller bajsa, för hon pustade och frustade och gnällde hela vägen till busshållplatsen, men somnade på vägen tillbaka...

Sen fortsatte hon att skrika och gnälla och ville bli buren.. Fick sååå ont i armarna!!
Men mamma hjälpte till lite! Snälla hon!!
Och så höll Tindra på hela kvällen, utom när hon sov kortare stunder!

Men hon somnade ändå bra på kvällen sen. *Skönt* och hon sov bra hela natten!

Måndag:
Tindra vaknade glad, som vanligt! Skrattade och "pratade" massor!! Hon har börjat låta mer och mer och inta bara "inåt" utan utåt oxå! Räcka ut tungan
 


Sen kom det.... Det som gjort henne så kinkig hela tiden! BAJS!!
Segt och grönfärgat bajs!! Förvånad Undrar om det berodde på vattnet vi har ute på landet, det innehåller så mkt koppar.... Hmm..
Men efter det så var hon jätte glad!!

Under "Nyårsmiddagen" bestående av räckmackor och vin/Pommac (Jag drack 2 munnar vin, men fick så dåligt samvete så jag drack inte mer... Trots att jag längtat så efter ett glas rött!) så satt Tindra i sin babysitter på köksgolvet och tittade på oss! och efter middagen så spelade vi Fia med knuff (inte hutt!! Räcka ut tungan) och väntade på att klockan skulle bli 12 nångång så vi kunde släppa
iväg våra Kinesiska Lyktor och gå och sova nångång! Hahaha!



12 slaget:
Kvart i 12 klädde jag på Tindra hennes ytterkläder och satte henne i bärselen. Vi gick ut på altanen och började tända på lyktorna (De är som luftballonger, fast dom brinner upp efter ett tag och är tysta och miljövänliga!) i snöfallet!

Helt plötsligt märker jag att Tindra typ håller andan eller nåt!!! FörvånadSjälvklart blir jag ju livrädd och ropar på mamma! men så släpper hon ut luften igen och andas.... Men jag var fortfarande livrädd! Och då gör hon så igen!! Jag vart jätte orolig och gick in, klockan var 5 i 12 då... Men då såg jag att hon bara försökte bajsa.... *Pjuh* Hon gör så läskiga saker när hon bajsar!! Förvånad Hon brukar låta som när man kippar efter lyft nästan ibland oxå.. och nu så höll hon andan och puchade på...
Men jag blir ju så rädd och orolig varje gång hon gör så!! Ledsen

Men vi gick ut igen, för hon slutade trycka på, och så tittade vi på när lyktorna for iväg, (Utom Bosses och Lasses, Bosses kompis, lyktor som for i backen först! haha!) Det var vackert! Sen vart Tindra kinkig igen.. Hon var så trött stackarn.. Hon somnade till då och då i selen och när jag klädde av henne ytterkläderna...







Hon gnällde och grät när jag klädde av henne kläderna i sängen och medan jag satte på pyjamasen så somnade hon... Lillskruttan! Hon hade ju vart vaken i nästan 6 timmar innan 12-slaget!
Så gissa vem som somnade som en stock när huvudet nuddade kudden! hihi!

Tisdag:
Vaknade lite kinkig, men skrattade ändå! Sov genom hela natten tror jag! Jag hade ingen klocka eftersom min mobil hade dött kvällen innan... Men det hade börjat ljusna när hon vaknade en snabbis för att äta och sen somnade hon om snabbt igen tills mamma kom och väckte oss vid halv 10!
Då käkade vi frukost och sen började vi packa ihop oss för att åka! Tindra passade på att bajsa igen precis innan vi skulle åka så vi fick vänta tills hon var klar, så hon skulle slippa sitta i bilstolen med bajsig blöja!
och då gjorde hon sådär igen, höll andan och "kippade efter luft"... Uj uj uj... Hoppas att det är "normalt" det hon gör, så att det inte är något fel... men hon bajsade iaf och jag kunde byta på henne!
Och då passade Bosse och Lasse på att lära sig att fälla ihop vagnen! och dom kom på hur man skulle göra!! *Woho* Så nu kan vi det! hehe!

Men sen hoppade vi in i bilen och åkte hemåt!
Så nu är vi hemma igen! Fast fortfarande ensamma.. Patrik kommer inte förrän i morgon... Ledsen *suck* Men vi får väl klara oss...
Tindra hade ont i magen när vi kom hem, antagligen så har hon mer bajs på G... men nu sover hon iaf efter mycket "om och men"..

Så jag ska nog passa på att äta lite mat kanske... Hmmm....
Aja...
BYE!

God Fortsättning!
Önskar: Fam. Nordqvist-Göransson!

Kommentarer
Postat av: Kim

fasiken vad annorlunda hon ser ut på bilderna. :p

2008-01-01 @ 23:01:55
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0