Prinsessa!

Min lilla stumpa håller på att bli stor!!
Vaknade igår morse till en glad och skrattande Tindra! Underbart! Men sen började hon gnälla lite och såg ut som om hon försökte vända på sig (Hon låg på rygg i min säng) så jag tog bort täcket från hennes fötter. Hon "viftade" med benen och vred på överkroppen, sen kom hon över på sidan men rullade tillbaka till rygg.
Då vart hon sur och tog i riktigt ordentligt medan jag tryckte ner madrassen lite, så att det inte vart uppförsbacke för henne, och då rullade hon runt och hamnade på mage!! Förvånad
Hon har aldrig försökte ens förut (vad vi sett iaf!) och klarade det nästan på en gång!! *Stolt*

Och i förrgår gjorde hon ett tappert försök att sätta sig upp för första gången! Hon låg i min famn och tog i med benen och magen och försökte sätta sig upp! Men det gick inte så bra då och hon försökte inte mer...

Var på BVC igår me!

60 cm lång och väger 4940 g!! 2 månader exakt igår!
Berättade att hon vänt på sig och BVC sköterskan vart värsta chockad typ! Hon sa att de inte brukar göra det förrän vid 3 mån ålder! *Stoltare*

Och när hon kollade vad Tindra kunde så satte hon henne upp för att prata med henne, så hon lutade mot hennes underarmar, och då försökte hon sätta sig upp igen!!
"Ååh så hon kämpar" sade hon då! hihi! Och vi pratade om hur hon ska träna på att greppa saker och öva motoriken! Och man ser ju att hon försöker och att hon vill! Hon ser värsta super koncentrerad ut! haha! Räcka ut tungan

Sen satt vi resten av kvällen alla 3 i soffan och kollade på film! Men efter 1½ film vart Tindra trött så jag lade henne och hon somnade med bara lite gnäll!

Men när jag skulle lägga mig, vid 1 tiden (orkade inte se hela Rocky Balboa filmen..) började hon böka med ansiktet i kudden och vart sur för att hon tappade nappen hela tiden (Som hon brukar..)! Så jag fick sitta och stoppa i nappen åt henne, annars gallskrek hon! Hon åt, bökade, åt, bökade och somnade....
Sen sov hon i 2 timmar (jag i 1½) och började böka igen.. åt.. och bökade lite till... 1 timma senare somnade hon om igen och sov ca 3 timmar.... och så höll hon på hela natten! *Slut* Fot i munnnen

När hon vaknade i morse (Bökade igen!) så var hon lite halvtjurig.. men hon skrattade och pratade ett litet tag med mig! men sen började hon bli kinkig igen så jag satte henne på min mage så hon lutade sig mot mina knän (Jag halvlåg altså!) och då började hon igen försöka sätta sig upp!!

Först föll hon bara framåt och satt och sög på tårna typ! haha! och vart jätte arg Skrikandes när jag reste henne upp!
Men sen kom hon på att man kan använda armarna att trycka upp med lite! men det gick ändå inte så bra! hehe!

Senare så satt vi i soffan och hon halvsatt i mitt knä! Då började hon igen att försöka sätta sig upp! Hon är så duktig och hon vill verkligen! Hon kan säkert sitta om några veckor!! Förvånad min stora tjej!! *Stoltast*
Och allt dregel!! Hon kommer nog få tänder vid 3 månader, precis som jag... Det blir bara mer och mer dregel och hon tuggar på sina händer och mina fingrar hela tiden! oj oj....
Hon kommer ju kunna gå när hon är 6 månader om hon fortsätter såhär! haha!

Nu är hon såå gnällig! hela dagen har hon gnällt och vart missnöjd! Ingenting duger åt henne!  Min lilla bortskämda prinsessa! hihi! Ska bara ha siden och guld!

Ne nu ska jag göra annat!
Bye!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0