Ridtur i vinerskogen!

Igår passade jag på att ta "barnledigt" i några timmar och åkte till Älmsta och red! Oskyldig (man får det ibland!)
Jag red på min kompis häst Musse (Jazelmus) som jag red förut, innan jag vart gravid!
Jag har saknat ridningen så fruktansvärt mycket! Så att få komma dit var super härligt!

Jag mockade Musses box (Märktes i armerna att det var länge sen jag mockade! haha!) och sen red vi ut tillsammans med Kim´s medryttare och hennes kompis (De red 2 av hennes andra hästar.) i skogen, i mörkret.
Det var snorhalt ute och hästarna hade inga broddar, så vi fick gå i dikeskanten längs vägen och sen in i skogen.

Det var mörkt i skogen, men snön gjorde att man såg ändå! Super mysigt! Marie red först med pannlampa men hittade ändå inte stigen! haha! Så vi irrade runt ett tag först innan hon hittade den! Räcka ut tungan

När vi travade så gjorde det skit ont i tuttarna! haha! Men det gjorde inget!
Mamma var orolig att jag skulle bli värre i höften (Har fortfarande skit ont!) om jag red eller om jag skulle ramla av. Men det skulle det vara värt!!

Men iaf... Vi kom till en stig där vi brukar galoppera och vi hade kollat innan att det inte var halt, så vi galopperade lite (Åååh så mysigt det var!!) och Musse vart så glad att han bockade några språng! haha! Men han är så "stor" (fet!Räcka ut tungan) att han inte får upp rumpan så högt! haha! Inget man ramlar av utav! Man skrattar mest bara! hihi!

Men ridturen var, trots att den var kort, det bästa som hänt det här året hittils! hehe! Mysigt som bara den!
Fast sen när vi kom tillbaka till stallet så saknade jag Tindra jätte mycket! var tvungen att ringa hem och fråga hur det gick!
Sen åkte vi hem efter att ha fixat klat allti stallet och myst lite med hästarna.

Och när jag klev av bussen väntade Patrik och Tindra på mig inne på Coop. Vi skulle handla lite saker men Patrik hade glömt inköpslistan och ingen av oss minndes vad det var vi skulle köpa! haha! Och Tindra var less på vagnen och bara skrek så jag tog henne och bar runt på henne medan Patrik plockade varor i vagnen! hehe!
Det var kanske inte så bra, för när vi hade betalat och skulle gå såg jag att vi glömt saften i vagnen!! Förvånad Så vi hade inte betalat för den!
Jag vart värsta nervös! haha! Jag sprang ut i entrén med Tindra och Patrik efter och så lade vi henne i vaggnen där, för att ingen skulle se!
Efteråt så undrade jag varför vi inte bara sa något och betalade den.. hmm.. aja..

Idag har jag värsta träningsvärken!! Men inte där jag trode att jag skulle ha det; i låren, ljumskarna och magen!
Utan i armarna, ryggen, axlarna och i HANDLEDERNA!! Förvånad Jag visste inte ens att man kunde få det där.... I handlederna altså... haha!
Och mamma hade ju rätt, jag har jätte ont i höften och bäckenet idag! Men jag hade oxå rätt! Det var värt det!

Nej nu ska jag ut i tvättstugan igen!!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

kul att du hade kul! :p men hur fasiken får man träningsvärk i handlederna? haha!

2008-01-05 @ 00:03:29
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0