Söta Tindra!

Ååh vad jag längtar till sommaren så man kan öppna ventilationsfönstret utan att frysa ihjäl!
Det luktar så mkt prutt i vårt sovrum när Tindra är där! hahaha!

Tvättade igår! En hel maskin bara rosa! hihi! Sammanlagt 4 maskiner, och jag såg att jag glömt lite kläder ändå sen när jag kom in igen.. Typiskt...
Patrik tog Tindra under tiden.

Igår morse så kräktes hon ner hela sig och sin kudde, så kudden åkte i tvätten! Och Tindra fick sig ett bad med mamma och pappa!
Kudden ja..

Den vart ju alldeles knölig när jag tvättat den! Så när jag skulle bädda stod jag i sovrummet och försökte böka ut den igen!
Och så tittade jag på fotot av mig och farfar och sa: "Farfar hur gör man med en sån här då?"
Och så, utan att jag själv "gjorde något" så hörde jag honom svara i mitt huvud: "Man låter bli att tvätta den i maskinen!"
Och så började jag att skratta!
Fast sen vart jag rädd... Var det mitt undermedvetna som "visste" vad han skulle ha svarat? Eller var det verkligen farfar som svarade? Förvånad

Han hade ju en såndär allvarlig sarkastisk hummor! haha! Man visste aldrig om han skämtade eller var allvarlig och så stod man bara där med ett halvfånigt halvleende för man visste inte om man skulle skratta eller om han var allvarlig! Fot i munnnen hahaha!
Men det känndes ändå skön att "höra hans röst"! Glad

Ja vi badade ju med Tindra som sagt! Patrik och jag! Men Tindra var inte på "jag vill bada hummör".... Så det vart snabbt tvätta av henne, sen vart hon hungrig mitt i allt oxå, så jag fick amma henne i badkaret samtidigt som jag fick hälla vatten på hennes huvud så hon inte skulle bli kall! För Patrik blötte ner hennes hår redan i början av badet! Jag brukar vänta så hon inte ska bli kall om huvudet!
Så när hon ätit klart ville hon inte vara med längre, så Patrik fick inte myshålla henne... Nästa gång så!
Men sen så lade jag och Tindra oss i sovrummet som vi alltid gör!
Patrik ville inte vara med... He´s Loss!



Först var Tindra jätte sur och kinkig! Ville inte ha tutten, inte nappen, inte ligga på mage.... Så fick hon lite ersättning och åt som ett djur!! Sen var hon glad!
Min lilla latmask som inte orkar äta ur tutten jämt... Inte så bra kanske! Fundersam
Men hon vart iaf glad och så låg vi i några timmar och snackade med varandra och skrattade å busade!

"Gaah... Haaah! Sschj (Typ pruttljud)... Aaahh... ih! hee...." Låter det när hon pratar! hihi! Och så svarar hon om man säger något! hihi! Så sött!
Man blir ju så kär i henne! haha! Och så skrattar hon efter varje gång hon säger: "Sschj" eller "Aaahh" och man svarar likadant eller bara säger något överhuvudtaget! hihi!

Hon dreglar ju massor oxå! och jag pratade med Pernilla igår om tänder! och jag kollade i min "boken om mig" bok, från när jag var liten, när jag fick min första tand; den första vid 3 mån ålder och den andra vid 3½... Nr: 3 & 4 kom vid 4 mån!
Så tänk om hom dreglar så för att det kommer tänder snart!!  FörvånadBara hon inte bli alltför kinkig när det händer!

Men iaf... Tindra somnade vid 23 tiden igår efter att ha bajsat och legat å lyssnat/tittat på sin mobil över sängen i en halvtimma (man får gå och dra upp den hela tiden!) och sov utan att gnälla över tappad napp eller så!! *Stolt* Andra natten i rad nu! *Weei*

Funderar att gå till farmor idag och sen kanske till Andreas, om han är hemma och är pigg! hehe! Men det blåser storm ute nästan! katterna höll på att blåsa bort när jag släppte ut dom! haha!

Nu har Tindra vaknat (ca 2 timmar senare) och vi har pratat ett litet tag i sovrummet och klätt på oss! Eller Tindra är påklädd, jag och Patrik har mjukisar på oss! fast hon vart trött efter ett tag och somnade i min famn, så nu ligger hon i soffan igen och sover! hihi! Tröttis!

Nu ska jag äta lite "Brunch"! haha!
BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0