Sova sova sova.. Min trötta lilla Dotra! ;-)

Igår gjorde vi inte så mkt...
Tindra var på lite dåligt hummör för hon hade ont i magen! Så hon skrek nästan hela morgonen och förmiddagen.. Sen tänkte jag prova det tipset Pernilla fick av sin mamma.. Vatten...
Jag gav henne 50 ml kokt (ljummet när hon fick det ) vatten och efter ett tag vart hon glad igen! Förvånad Det funka altså! Hon satt nöjd i babysittern under hela tiden och hon t.o.m pratade med TV´n! hihi!

Sen skulle vi iväg och handla! Då var hon jätte jätte trött! hehe! Hon t.o.m sov när Patrik klädde på henne mössan! Förvånad Hon hatar det i vanliga fall! hihi! och hon ova hela tiden i vagnen förutom en stund då hon vart lite varm när vi var inne på Rusta!
Köpte en ny kalender på Rusta me! 99 kr för en j*a kalender!! Förvånad Men den behövdes och var väl ganska roligt oxå!

Sen efter att hon sovit så vart hon jätte pigg och satt i babysittern igen och pratade med TV´n, i mitt knä och övade på att sitta upp och på att prata! Sen fick hon ligga naken en stund i sin mysiga plych (Stavas??) filt och det var poppis! hehe!
men jag var så rädd att hon skulle kissa så hon fick bara ligga en stund! Räcka ut tungan Sen somnade hon i sin säng som en stock vid halv 11 och jag och Patrik passade på att kolla på film! Myys!

vi lade oss vid 2 tiden och jag var såå orolig att hon skulle vakna vid 5-6 som alltid så jag inte skulle få sova alls...

Men tji fick jag! Eller ja.. Det var ju bra för mig.. Men iaf..
Hon vaknade inte förrän vid 9 tiden i morse för att äta!! Förvånad och ville fortsätta sova efter det!! Och sen sov hon ända till 12!!Förvånad

Sen vid ett kom mamma och Bosse på besök och åt bullar och drack te medan dom gosade med Tindra! och vid halv 3, när de gick hem igen, vart TinTin lite kinkig så Patrik fick bära henne i bärselet en stund tills hon blev sömnig...
så hon somnade ungefär vid 3 tiden och sover än (16.25)!

Hon har börjat sova mer och mer nu.. Jag som var glad för att hon börjat vara vaken mer och mer nu... Så man fått lära känna henne mer..
men men.. Hon vet bäst vad hon behöver och behöver hon sova så får hon det!

Nej nu ska jag äta lite chips och kramas med Patrik, tills TinTin vaknar!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mormor:ar är bra att ha :-) Hoppas jag också vet så mycket bra saker den dagen jag blir farmor!!

2008-01-19 @ 17:42:39
URL: http://jerseyko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0