Namncermoni?

Jag sitter och planerar en ev. namncermoni! Eftersom jag inte vill döpa Tindra i kyrkan (Eller överhuvudtaget!) och har sagt till Patrik (Som vill döpa henne) att då får han fixa det själv om han vill det! Men det kommer ju aldrig ske så.. haha!
Men jag sittar iaf och planerar... Jag har på ett ungefär kommit på hur jag ska göra! Jag har kommit på "grunderna" och behöver bara hitta de små sakerna som gör cermonin speciell!

Jag vill gärna ha den i början av sommaren/slutet av våren då det blommar som mest!
Och gärna ute på landet! Men problemet då är: Hur ska alla ta sig dit? Parkeringsplatser? (Fråga Lasse kanske? haha!) och platser inne om det regnar? Hur många får plats?

Annars blir det ute på gräsmattan, men jag vet inte riktigt hur mormor ska ta sig ner dit bara... Rullstol kanske? Och två starka karlar? haha! Eller något slags provocoriskt räcke som hon kan hålla i och gå? Det är ju en ganska så brant sluttning där ju... Hmm... Får fundera på det lite.. I värsta fall får vi väl ha den ute på gräsmattan vid sidan av huset, men då kommer bilarna åka förbi och föra oljud....

Skulle vara kul med ponny och vagn! hihi! Den kan dra mormor kanske? haha! Men typ: komma ner med ponny och vagn med Tindra..
Ne det var ingen bra idé förresten.... För var ska jag göra av ponnyn sen då? Parkera den i vedboden? haha!

Tindra har kommit åt nån knapp nu så texten vart STOR!!
Hmm.. Måste fixa så den blir normal igen, men vågar inte göra det förrän jag sparat det här! haha!

Hon åt gröt i morse! jag fick "tvinga" Patrik att mata henne.. Han vill ju bara göra allt det "roliga"... Det vill jag oxå! men man måste ju faktiskt göra det "tråkiga" oxå! Och jag tycker faktiskt att mata Tindra är roligt! hehe! Men han måste ju oxå "lära sig" hur man gör!

Hon vaknade nyss efter att ha sovit i ca 1,5 timma! Tröttsnuttan! Så jag ska väl umgås lite med henne nu då!
BYE!

Så nu fixade jag det! hehe!
Texten altså!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gudbarns dikten var ju jätte fin, den ska jag nog ha på era fadderbrev! Klarar du att läsa upp den för alla?

Shit de här kommer ju bli skitsvårt jag kommer gråta hela tiden så kommer säkert min mamma börja grina och då kommer jag börja grina ännu mer!!

2008-03-19 @ 14:35:32
URL: http://jerseyko.blogg.se
Postat av: Pernilla

Just det, det här hittade jag förut och ska läsa igen några ggr.

http://www.dopguiden.se/namngivning/novas_namngivning.html

2008-03-19 @ 14:36:39
URL: http://jerseyko.blogg.se
Postat av: Kim

jag vill komma. :)

2008-03-26 @ 11:37:32
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0