Pappaledigt på landet!

Jag och Pernilla tog med oss våra små, Rasmus och Tindra, och drog ut på vischan i torsdags! Till mammas landställe!
Hon kom hit och hämtade mig, Tindra och kattskrällerna!  Tindra och Rasmus hälsade på varandra. De har träffats förut, men då var de sååå små!Räcka ut tungan



Körde till Rimbo och handlade på ICA! Jätte dyrt! Fast iof köpte vi liiite onödiga saker, som choklad och kex å ost! Oskyldig Aja..  

Sen kom vi fram till huset!
Började med att elda som göälningar (ska stavas så!) för att inte frysa ihjäl! Bebisarna låg brevid varandra på golvet om myste på fårfällen med en filt över sig!

Tillslut fick vi varmt både i köket och vardagsrummet! Vi åt lite god middag som jag lagade, stekt lax och kokt potatis! Men på nåt sätt vart det förvirring för jag trode att Pernilla stängde av plattan till potatisen efter att hon sagt att den var klar! Men det gjorde hon tydligen inte... Och så började det ryka...

Vi trode det rykte in från spisen i vardgsrummet, men det gjorde det inte.. I köket? Inte där heller... Så går brandvarnaren igång... Hemlis 
AHA! Potatisen! Förvånad
Vattnet hade kokat bort och potatisen har blitt lite bränd! haha! Kastrullen vart alldels svart i botten (Lugn mamma, vi fick bort det!! Flört ) och potatisen smakade som bakad potatis! Riktigt gott faktiskt! haha!

Sen sov vi! Pernilla och Rasmus i "lillebrors rum" och jag i "Mitt rum". Räcka ut tungan

Frukost, först till bebisarn och sen till oss!
Lite bebisbus! Rasmus och Tindra satt i fotöljen tillsammans och busade! Tindra slog Rasmus, men när Rasmus så mkt som ens kom i närheten av henne så gallskrek hon typ! haha! "Jag får slå dig, men du får inte slå mig! Jag är tjej!" hehe!




Kokt korv med bröd till lunch! Och bebisarn fick lite mat de med!
Till middag gjorde Pernilla jätte goda ryggbiffar (var det väl?) med hemmagjord klyftpotatis! *Gottigt!*

När bebisarna busat sig trötta och somnat så plockade vi fram osten och kexen! Sen kom jag på att mamma hade lite vin kvar så vi tog ett liiiiiiiiiitet glas i var! hehe!


Foto: JAG!

Sen kollade vi på film oxå, The Libertine, med Johnny Depp i huvudrollen! Den var OK, men lite jobbig att kolla på för ljudet låg en sekund efter hur läpparna rörde sig.. Hmm.. jaja..
Men vi lade oss väldigt sent! *Gäspar* och jag hann bara lägga mig så vaknade Tindra! Men nappen och ca 60 ml ersättning funkade fint och hon somnade om igen!

Sen vaknade hon kl 7... *Gäspar* Åt ca 140 ml ersättning.. jag låg och halvsov och pulade in hennes napp emellanåt, medan hon låg vaken och bökade och sprattlade som en liten fisk! Flört Hon hade somnat lite inna 21 kvällen innan så självklar tatt hon var pigg! Bara dumma mamma som inte kan lägga sig i tid!
Vid 8 vart hon gnällig igen! Provade med mer mat ochdet ante mig att det slank in ca 130 ml till!! Förvånad Herre jösses! Nästan hela flaskan!!

Sen fick bebisarna gröt till frukost. Tindra åt "bara" en halv smakportion! men det var bra med tabke på all ersättning hon ätit innan!
Nån timma senare så vart hon trött och gnällig! Provade med mer mat, för hon brukar somna medan hon snuttar, även om hon inte kanske äter!
Men tror ni inte att den lilla bebisen smäller i sig 135 ml till!
Min lilla tjockis! hihi!

Sen var det dags för lunch, men innan det kom mamma och Bosse förbi och lämnade deras nya cyckel som dom köpt! De åkte lika snabbt som de kom typ, men de hann hälsa på både Rasmus och Tindra! och Pernilla då såklart!
Åt tagliatelle med ostsås och kokt korv (igen!) till lunch! det var gott!

Efter det städade vi och fyllde på med ved och packade ihop både barn och djur för att åka! Tarzan ville inte åka och var väldigt motsrtävig! Tislut vart han rädd och kläste och fräste när vi skulle ha in honom i buren! jag fick en klo in i tummen och ett rivsår på handen! Men det var iinte hans fel, han är ju så rädd och ängslig av sig och vi stressade honom ganska mkt.. Vi "tappade" honom när vi skulle lägga in honom i buren och han kom "lös" (Vi höll i båda två men på nåt konstigt sätt  så det gjorde väl kanske ont eller kändes obehagligt!).. Men tillslut fick vi ner honom i buren genom att ta honom i nackskinnet och stänga burdörren snabbt som satan!



Kom hem, packade upp katter och bebis! gav Tindra lite potatis/majs pureé! Mmm så gottigt tyckte hon1 det är typ den enda pureén jag provat som hon äter! Förutom sötsaks pureé då! men det vill jag inte gå så mkt av! Hon fick lite till efterrätt (På pekfingret och typ 4-5 ggr!) och så drack hon 50 ml pärondricka! Så det fick räcka som sötsaker! Hoppas att hon bajjar ordentligt nu i morgon då!
För det har bara kommit "skvättar" idag...

Päronet ska ju få fart på magen tydligen enligt BVC! Hoppas det!

Sen kollade vi på Melodifestivalen!!

Tindra somnade efter 3 bidrag.. Då hade jag ingen att diskutera med längre.. Så jag sms:ade med mamma! hihi!
Röstade på BWO och Rongedal! Men ingen av dem vann ju så det var kanske lite onödigt då! men Pirelli var iaf bättre än Sjögren! haha! Att han ens kom vidare.. Man undrar...

Tíndra sov bra i natt! Vaknade vid 2 och jag somnade vid 1.. Lite jobbigt att gå upp och mata henne då, men jag måste ju nu när Patrik inte är hemma! Jag tänkte sparka på honom, men kom på att han inte var där! haha! Men hon åt lite och somnade om igen! Sen vaknade hon igen vid 7 och jag var fruktansvärt trött!!
Gav henne flaskan och medan jag matade henne så somnade jag!! Förvånad Och när jag kom på det och vaknade till så låg hon och höll i flaskan själv! Min stora tjej!  Inte behöver väl jag hålla flaskan åt henne, det kan hon ju själv så bra så! hehe!

Mamma blir så stolt!
Nu har hon på morgonen bajjat 2 ggr och nu sover hon! Mamma var här och hämtade kylskåpet idag me!
Nej nu ska jag äta lite lunch!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så nu har jag ändrat till kinesiskt!

Min pappa har redan sagt att han värmer upp polen till 35 grader så jag och Rasmus kan bada där hela sommaren *hihi*

Din mamma får bygga en pool längst ner på tomten, en nedgrävd, så kan man ju ha världens vattenrutchbana ner från altanen *hihi*

2008-03-17 @ 12:19:54
URL: http://jerseyko.blogg.se
Postat av: Pernilla

*hehe* Men man kan faktiskt ringa till brandkåren om man har egen brunn och inte vill tömma den på vatten ;-)

2008-03-18 @ 00:43:10
URL: http://jerseyko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0