Ridning och bebis!

Igår var det iväg till stallet "tidigt" på morgonen (Enligt Marie iaf! haha!) Eftersom hästarna skulle till "tandläkaren" Flört kl 13.00 så var vi tvugna att rida tidigare!
Nadja ville inte komma in *Dumma häst* Räcka ut tungan så jag fick muta med en del av min frukost (Digestivekex) och då kom hon! hehe!

Red ut bakom Görla, samma slinga som sist! Eftersom jag inte hittar så bra än så fick det bli samma! Men den här gången vart det trav eftersom hästarna inte fick styltor (Ingen kramsnö!) så vart det två sträckor med trav!
Naddis tyckte det var kul att springa lite och hon och Ini "tävlade" om vem som kunde springa fortast! hehe! Sen "studsade" hon den sista biten hem! haha!

Att så gamla tanter kan vara så pigga! Flört

Sen kom man tillbaka till verkligheten (Hem altså) och lillsnuttan sov när jag kom! men när hon vaknade kort därpå så klädde vi på henne och gick och handlade! Först till Ö.B och handlade tvättmedel å så! Billigare där! Och sen till Rusta och köpte tallrikar och skedar till Tindra! Rosa å fina! hihi!
Efter det till Willy:s och handlade lite mat.. Men vi kunde inte köpa så mkt för vagnen var full! Så full så jag fick bära Tindra en bit på hemvägen för Patrik inte orkade bära kassarna! Så kassarna fick åka vagn och Tindra fick "åka mamma" vilket var super kul tydligen! Flört
Kanske ska sätta henne i bärselen lite oftare! Bara det inte blåser så är det ju OK! Och om min rygg håller.... Fundersam

Tindra somnade vid halv 10 igår! Vaknade vid 4, 6 och vid halv 9 för att äta! Så jag fick lite sovmorgon! Patrik var på jobbintervju idag och fick bråttom i morse! Men han hann! Sen kom Linda (Hon med hästarna!) och hälsade på! Hon skulle hämta mig och skjutsa mig *Snällt!* Åkte förbi biblioteket oxå och lämnade en bok om spädbarns massage som jag bara öppnat! haha!

Linda skulle rida Bosse ( Born In Happyinge, ett varmblod) men skulle skjutsa en kompis till bussen så jag fick ta in både Naddis och Bosse!
Red bort bakom Görla igen, men nu visade hon en annan väg man kunde rida som var lite mer i "skogen"! Vi hann även med en del (snabb och hetsig!) trav och en (okrontrollerad och snabb/glad) galopp! haha!

Glada gamla tanten! Räcka ut tungan Hon gick fint på tygeln innan vi travade, efter det var hon som en tonåring mitt i trotsåldern blandat med ett varmblod på travet! haha! Galet!
Efter ridturen smörjde vi träns! Ini fick vila för jag var alldeles skakis i benen efter ridturen! haha!
Vart är mina muskler? BORTA!! Fundersam Sen fick jag skjuts hem efter att vi krattat hö, jag hade "fixat" gödselstacken, vi mockat och sopat! *Duktig*

Kom hem och Tindra låg å sov.. Men hon vaknade efter ett tag! Så jag kramades med henne och gosade! Då säger Patrik att hans bror Fredrik ska ha typ nån slags fest eller nåt... "Jagmen gå dit då" sa jag för jag visste (Även om han sa att han inte ville) att han vill gå dit för han såg ut som en hund som låtsas att inte tigga godis fast den eg. jätte mycket vill ha den! haha! Räcka ut tungan

Fast det ångrade jag sen.. För jag ville bada.. Luktar häst! hehe! Gör inget för min del, men allt annat kommer oxå börja lukta = min säng o.s.v..

Tindra låg naken på sin "Kissfilt" på golvet! Hon låg jätte länge utan att kissa och jag ville ha på henne en blöja, men inte att hon skulle kissa i den på en gång, så jag sa: Kisse kissa då TinTin!
Och så kissade hon! haha! Så fick hon ligga på mage ett tag å torka rumpan sen fick hon blöjan på sig! Då var hon jätte gnällig och trött! Och då var klockan bara 19.30! Förvånad

OJ! Glömde förresten berätta att igår vände sig Tindra om från rygg till mage! Först en gång i sängen, men det såg varken Patrik eller jag, så det räknas inte! hehe! Flört och sen när hon låg på filten på golvet! Min duktiga tjej!
Nu rullar hon lite då och då! Men hon gillar mest att ligga typ; Halvt vänd, med rumpan upppåt och överkroppen på sidan! haha! Som en korkskruv! Räcka ut tungan

Nu lade jag henne vid 20.30!! För hon var jätte trött! men hon vaknade igen vid 21.20 så jag tog upp henne! Då var hon glad ca 10 min innan hon började gnälla och tillslut gråta massor igen! Inte hungrig, så jag lade tillbaka henne och så somnade hon om! Fot i munnnen Sen vaknade hon 30 min senare igen och ville ha nappen! Och så ler hon jätte stort när man kommer in och kikar ner hos henne! hihi! Lillsnuttan! Sen tog det ca 5-10 min innan hon somnade igen och vaknade bara en gång till och ville ha nappen men utan att vakna till ordentligt!

Nu har hon sovit nån timma utan att vakna och jag ska väl oxå sova! Pratade med Linda på msn nyss och hon sa att jag gärna får komma och rida i morgon me! Och hon sa att jag fick ta med mamma med om jag ville! hehe! Får väl fråga då!
Ne nu ska jag nog ta och lägga mig!
BYE!


Kommentarer
Postat av: Kim

nu uppdateras det. ;)

2008-04-01 @ 13:39:18
URL: http://kimlundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0