Idag!

Idag fick jag *Hör och häpna* (Nästan) sovmorgon!!!!
Patrik vaknade före mig och tog upp Tindra (Som sov hela natten btw!) och tog ut henne i vardagsrummet! Jag är ju väldigt lättväck tyvär, så jag vaknade även jag! Men lyckades somna om en halvtimma iaf!
Vaknade när Tindra började skrika och sen vart det tyst (???)

Så jag gick upp och ingen var hemma!!!
Patrik ringde lite senare och bad mig öppna altandörren för han var på väg hem, han hade vart å handlat frukost!
Han måste ha slagit i huvudet riktigt hårt  veckan!! hehe!

Vi åt frallor till frukost och sen slappade vi bara ett tag.
Men tillslut var vi tvugna att gå ut i det varma men blåsiga vädret! Vi skulle ner på stan och löpa alvedon. Men det blev inte bara alvedon.. Det vart nya nappar till nappflaskan och en Gåstol..
Ja jag vet att jag inte skulle köpa en, men det var rea och Tindra gillar ju så mkt att "gå" när man håller henne...

Och mycket riktigt så älskade hon den! Hon sken som en sol och skrattade! Men det gick bara BAKÅT! haha!
Det kommer väl tillslut! Hoppas jag! haha!

Nu har hon somnat, lite senare än vanlig för hon somnade vid 20 och vaknade igen vid 20.40.. Men vid 21.10 var hon trött igen och somnade efter lite mat, pyjamas och ny blöja!

Jag har vart lite duktig och sökt jobb!
Om inte Patrik vill så får väl jag göra det! Solveig  (Min psykolog) säger ju att jag får söka jobb nu om jag vill för det är så pass "bra" att det är OK! Och jag behöver inte komma till henne mer, eller jag ska ringa om jag känner att jag behöver prata!

Men iaf.. Jag har sökt 3 st butiksjobb, bl.a på WILLY:S! haha!
Mest bara för att se om jag får det! Och får jag det så.. Ja då tar jag väl det? Eller?
Och ett "receptionist jobb" på ett bemanningsföretag, men man kan få andra erbjudanden oxå!

Jag hoppas jag får jobb! Det är mest 50% och vikariat, men det får väl duga tills vidare! Bara man får lite pengar som rullar in! Och då får jag dessutom högre föräldrapenning tror jag?
Och jag får vara hemma med Tindra längre, vilket jag gärna vill! Jag vill gärna jobba 50% och vara hemma med Tindra resten.. Och så får Patrik oxå självklart jobba så vi klara oss!

Jag känner mig så vuxen och ansvarsfull! hihi!

Nej nu måste jag snart sova!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Frida

Håller tummarna för att du ska få ett extremt välbetalt kul jobb :-D

2008-05-06 @ 16:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0