Sötaste av dem alla är Tindra!

Igår var jag och Madde ivåg till stallet i Upplunda igen!
Jag fick låna Emil och rida igen! Min söta lilla stackars Emil!

Vi red iväg till golfbanan! Det var mest asfalt så det var inge kul... Det var ju grus förut! För typ 10 år sen... Haha!
Men en bit grusväg red vi på och kollade på det nya ridhuset i Kvilunda! Det såg ut som ett växthus med träväggar typ! haha!


Bilden lånad från: http://www.hastcenter.se/ (Håll muspilen över länken för att se!)

Emil var jätte fin! Han jobbade verkligen och tyckte att det var kul! Men han är ju så omusklad och ur kondition så det blev jätte jobbigt för honom.... Så han drog ner huvudet och försökte dra ur tyglarna ur handen på en när det vart för jobbigt... Så det förstår jag! Men nu kunde han iaf trava!



Efter ridturen så tänkte jag att jag skule kyla ner hans ben eftersom vi gått så mkt på asfalt! men har man ingen kylbalsam så får man improvisera! jag hällde på kallvatten först, sen lindade jag in been med kalla omslag ett tag! det tyckte han var jätte skönt!
HAn blir ju aldrig ompysslad alls annars...
Det är bara: in, på med sadel och träns, spänn sadelgjorden (allt på en gång) och ut och galopperar... Hemma, av med utrustningen och ut i hagen....

Stackar liten.. Jag önskar att jag kunde rädda honom därifrån... Inte konstigt att han inte vill komma in från hagen när dom ska hämta honom! Mig kommer han till! Och sen blir han alldeles ensam när Soda flyttar...

Någon som vill dela häst med mig??

Idag var jag och Marie till Frötuna stallet! Vi red barbacka ner till sjön och badade lite med hästarna! hihi! Det var typ pollen i vattnet så hästarna ville inte gå i först! Men tillsut kom de i (Nadja backade i! haha!) och Bosse plaskade som en galning som vanligt! Nadja sket i vattnet 2 ggr.... *Suck* Nerver av stål!?!? haha!

Men jag fick ut henne i det djupa och hon simmade! Men hon var inte berädd på att marken skulle försvinna under henne så hon vart lite chockad! haha! Och sen ville hon inte vara i vattnet längre! hihi! Men hon var så duktig ändå så det gjorde inget! Hon var ju trots allt i vattnet först för en gångs skull!

Idag skulle jag gärna vilja åka ut till Emil igen.. Men Patrik gnäller att jag är i stallet varje dag... Bara från tisdag till fredag... hehe! Och jag måste ju umgås lite med Tindra oxå! Min lilla söt abebis älskling som snart på p G att krypa!

Och på tal om krypa! Min "gudson" kröp idag! *Stolt gudmor* hihi!

Nej nu ska jag mysa med min skrutta!
BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0