Veckan som gått!

Tack alla ni som gett er "till känna" att ni läser min blogg!
Känns tryggt att veta att ni inte är några monster! haha!

Ja nu var det ju ett tag sen.. Igen...

Vi börjar väl med Onsdag då?
Red istället för på tisdagen. Patrik hade ju åkt till sin bror så jag gick till flygfältet från vigelsjö och sen från flyg till frötuna (iof är sista biten inte så lång, men ändå!)
Det var strålande sol och jätte varmt!
Skulle få hoppa Nellie, deras fjording! För att hon var så "lugn" och "trygg" att börja med, för det var så länge sen och Nadja är lite halvt galen (O-riden/o-dresserad) att hoppa på.



JO MEN TJENA! Gick jätte bra tills jag skulle galoppera! Första varvet gick ok! Jag kände att hon drog lite till höger (Vänster varv) och när vi kom till kortsidan kände jag hur hon började ladda och blev ännu starkare i munnen!
Sen drog hon ner huvudet och drog i 190 åt höger... Jag vart såklart förbannad (Ponnyfasoner!!) och slände spöet och drog in henne på en pytte liten volt tills hon stannade... Sen när jag satte fart på henne igen försökte hon sticka igen, så jag gjorde samma sak igen! och sen lyssnade hon!

Hoppade ett kryss ett par gånger sen var jag helt slut för dte var så varmt! + att jag hade huvudvärk... Det skulle antagligen bli regn...

Efter det red jag Nadja! Red en sväng i sogen bara för där var det skugga! Skönt som f*n!! Hon var super pigg! Vi bråkade lite vid ett dike... Hon ställde sig p bakbenen och vägrade ens stå vänd mot diket! jag vart förbannad igen! Hoppade av, gick över diket och visade att det inte var någo farligt, höll på å trilla i när hon kastade sig bakåt, klev över igen och visade väge och så hoppade hon! RAKT PÅ MIG!
Jäkla häst....
Men över kom hon och det var mitt mål! Hittade en jätte mysig väg där man kunde trava som inte var lerig alls! Men vågade inte rida för långt för jag visste inte vart vägen ledde så vi vände..

Och då kom ju diket igen såklart... Orkade inte bråka så jag hoppade av på en gång.. Hon kastade sig bakåt en gång och sen hoppade hon över.. på mig IGEN!!!
Men hon var iaf över!

Fixade med hennes Mugg när vi kom tillbaka till stallet och sen fick de gå ut i "stora" hagen där det finns lite mer gräs! Det gillades! Hästarna vart hela galna!
Nadja är dessutom brunstig så hon uppförde sig som värsta hingsten! haha! Men fin var hon!
Var inte så lätt att fota hästarna, för Ini och Pim drog igång hela gänget i fullt rejs! haha!
Men några foton fick jag!







På kvällen sen ringde Pappa och frågade om jag vill gå med och kolla på brasa! Ja visst ville jag det!
Han hade bråkat med Mia visade det sig och det var därför han ringt.. Men ja ja, han rinde ju MIG iaf och ingen annan! Vi gick till "Södra bergen" men när vi kom dit var det ingen brasa.. Den skulle inte tändas förrän vid 9! Så vi åt lite mat för att fördriva tiden! haha!
Men Tindra började bli trött och ledsnade så vi gick ut igen! det var trubadur som spelade och massa folk började komma! Men Tindra var tröt och hungrig så vi gick innan brasan tändes...



Sen började det regna (Visste det! Huvudväken släppte direkt!)n när vi kommit hem! TinTin somnade på en gång och jag tätt där efter!

Torsdag: Gick igen till stallet via flygfältet... Idag red vi ut tillsammans med Linda och hennes mamma. Nadja var lugn och fin och det var riktigt mysigt! Fick veta av Carola att Nadja vart mycket skeptisk mot diken länge! *En ny utmaning* Vi hittade lite stockar längs crossbanan som blivit avtängd som vi hoppade lite! Nadja var slö och trött men travade glatt över (De låg som i ett studs!) några gånger! För att komma ner dit så var vi tvugna att gå över ett dike! Men det gick bra!
Och på tillbaka vägen (En annan väg) så kom det ett till litet dike! Stackar Nadja! haha! Men hon ställde sig på bakbenen och skuttade över, landade på bakbenen igen och studsade lite på alla 4 som en liten unghäst! hihi! Tokiga kärring! ♥ Men nu behövde jag iaf inte sitta av och vi kom över!!

image120


Hämtade Tindra igen och gick hem! Hon sova bra den natten oxå!

Fredag:
Bråttom till stallet! Skulle ju rida lektion!
Lämnade TinTin hos sin pappa igen = Jag gick, igen!
Kom fram och såg att hästarna gått ute hela natten som dom planerat dagen innan! Så jag slapp mocka! *Yes!!*
Tog in Nadja och borstade bort all gammal vinterpäls med en ryktsten! Det tyckte hon om!
Sen kom Lovi och tog in Pim!
Vi värmde upp hästarna längs åkern innan Annica kom!

Nadja arbetade bra som tusan på lektionen och jag är super nöjd! Hon gick fint i båda varven i galopp och gjorde en toppen fin skänkelvikning och ökad trav! ♥ Och jag är lite stolt över mig själv oxå för hon påpekade bara två saker på min sits; Handställningen och att jag inte håller skänklarna stilla!
Toppen lekion!

Efter lektionen ringde mamma medan jag var med Linde en sväng ut med Ini i vagnen! De körde längs åkern. Så mamma kom och hämtade mig, åkte hem till mig, packade och åkte till flygfältet och hämtade skruttan!
Sen åkte vi ut till LANDET!!

Så härligt så!
Bilder från landet får ni se i morgon tror jag!!

Lördag:
Var trött nästan hela dagen! Tindra var nog oxå lite trött, men hon var glad ändå! Busade mycket med mormor och det tyclte hon om! Hon fick sitta och sova i bilstolen medan jag och Bosse var ute å åhandlade! Jag fick även köra lite bil inne i sättraby... Hehe! Mestadels grusväg, men jag klarade av både möte med bil och cyckel, stop vid mötesplatser, upp och nerväxlingar och motorbroms galant! Gjorde även lite andra saker, som stopp och backa. Hade liiite svårt för att inte "börna" när jag skulle iväg på grusvägen! hehe! Men det är ju kul och svårt på samma gång! haha! Men det gick väldigt bra! Om jag får säga det själv! hehe!

Var ute myket i solen och Tindra stortuvdes på sin filt i gräset! hihi!

På kvällen vid middagen satt Tindra med vid matbordet som vanligt! Nu hittade hon sin skugga oxå! Hon satt och lyfte upp vänsterhanden så att skuggan kom på bordet och så försökte hon fånga den med högerhanden och vänsterhanden! hahahaha! och så satt hon jätte länge! hihi!

Och på natten så vaknade jag och skulle på toa, och då hörde jag Tindra ligga och skratta i somnen! Sötnöten!! ♥ Drömde säkert om sin tokigt roliga mormor! hihi!

Söndag:
Trött idag me! (Sjuka på G?) Var ute lite i solen men det var lite kallt när molnen kom! Så vi var bara ute på förmiddagen! Kollade lite på tv och busade i sovrummet!
Och efter middagen var det dags att åka hem!
Patrik var redan hemma och hade städat!! *Tack tack* Och han fick ta TinTin på en gång när vi kom hem! Jag var helt slut och är fortfarande...

Tindra somnade vi 22 tiden och jag ska snart oxå sova....
Ska bara kramas lite med patrik först! Det har han vlä förtjänat.. Iaf liiite! hehe!
BYE!
image121

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0