Vem har haft sönder min cyckel?!?!?!

Igår var jag till stalllet som vanligt!
Men först var jag ner på ridskolan och pratade lite med Marie!

När jag skulle cyckla till stallet ser jag att någon har punkterat min cyckel!!! *Många fula svärord*

Varför? Varför kan inte folk låta bli ens saker? *grr* Som tur var fick jag låna pappas cyckel! Läskig...
I stallet var det en enda röra! Allt låg på golvet i stallgången! De hade väl försökt städa sadelkammaren! haha!
Tog in Nadja och borstade!
Hon t.o.m kom till mig i hagen! ♥ Vi började inte så bra hon och jag, men nu är vi bästa kompisar!!
Iaf.. Borstade och satte på longergjord och lindade benen. Hon såg värsta proffsig ut! hehe!

Longerade först och värmde upp i båda varven, sen longerade jag över en bom. Först låg den på två små stubbar, men hon vägrade gå över i vänster varv!! Så jag lade ner den och då gick det bra! Hon var jätte duktig! Sen fick hon gå lös och gick efter mig! Så vi tränade lite på att stanna när jag stannade! Vi kunde t.om "trava" och stanna!
Hon stannade med sitt huvud vid min axel, jämt!
Vi gjorde framdelsvändningar utan att jag ens rörde vid henne och försökte mig på "back", men jag ska nog kanske ta en sak i taget! hehe!
Men jätte duktig var hon iaf!

Gick t.om lös från ridbanan till lstallet!
Fast höet lockade lite mer än jag, så hon vek av en snutt! haha!
Men kom tilbaka efter lite skäll! hihi!

Kom hem och sen på kvällen var vi till Coop och handlade!
Vart lövbiff till middag! hehe! Sved lite i plånboken, men det var gott ändå!

Idag så var vi på föräldraträff på BVC!
Det har vart 4 träffar och vi har vart på 2, den första och den här... Eller var det 5..?? Minns inte..
Men OJ vad alla hade växt! hehe! Och alla var så olika trots att de var i "liknande" åldrar! Mellan 5-8 mån! Så häftigt! Vi kollade på en film om "barnsäkerhet" och de störta och vanligaste olyckorna.. Och en av tjejerna, som verkade lite "ifrån" sitt barn (Lät det skrika och förväntade sig att någon annan skulle ta det typ..) ställde sin kaffekopp precis framför ungen! Som självklart tag tag i den och välte den över sig!!!
Vi som jusst kollat på video om det!! Som tur var så var kaffet avsvalnat!! Annars.. Urs...

Tindra var glad under hela träffen trots att hon inte sovit sin förmiddags lur!
Somnade inte heller efteråt... Inte förrän det började regna och vi satte på regnskyddet, för då såg hon inte ut lika lätt.. Då somnade hon sittandes (Trots att man fäller ner ryggstödet och försöker lägga henne, hon sätter sig upp igen!) med huvudet lutat framåt, mot händerna! hihi!
Så sött!

Var och handlade lite till... Sen gick vi hem! Madde ringde och vi skulle eg åkt till "hennes" stall! Men vi kom bara dit och inte hem, så det vart inget.. Så vi gick på en promenad istället! Det var kul!
Först gick vi till ridskolan och kollade på en lektion! Sen gick vi en sväng längs elljusspåret! Efter det lekte vi lite i en lekpark! Fy tusan vad kul det var! haha! Vi skrattade så vi grät! Varför fanns det inget sånt här kul när vi var små? haha!

Snuttan sov när jag kom hem! Det var skönt att promenera! och kul att träffa Madde! I morgon ska vi laga min cyckel.. Köpte en slang som jag hoppas passar.. Så jag kan ta mig till stallet....
Nej nu måste jag sova!
BYE!
image138

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att vara i stallet, låter toppen! Ha en bra dag. MVH "den 23 åriga norrtäljebon"

2008-05-12 @ 18:18:04
Postat av: madelene

haha ja tusan så skoj vi hade=D jag småskrattade hela vägen hem, och när jag skulle berätta för mammsen om din färd på sniskan så sprutade nästan tårarna:Ddet där gör vi om snart!!!det har jag redan bestämt;P hehe!
ja folk ska då bara förstöra*suck* hoppas h*n får något förstört snart så h*n får känna på hur det känns! ;)

2008-05-13 @ 16:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0