Hypokondriker?

He***te vad trött jag är!!
Slem i halsen, hosta, känns tungt att andas.... Springa är uteslutet, då svullnar halsen igen på 2 sek!
Ibland smakar det blod i munnen på mig och jag är nästan alltid yr och mår illa....

I morgon ska jag ringa husläkaren för undersökning.... Nu har hypokondrikern krupit fram i mig igen... Tänk om jag har lungcancer eller KOL!? Eller lunginflammation? Eller influensa? Eller kikhosta?
Eller om det är något fel på mitt hjärta?

Jag har ju vart inne 2 ggr för hjärtklappning/hjärtflimmer och får ofta "små" hjärtklappningar om jag rör mig snabbt, t.ex. reser mig, eller om jag går fort!
De brukar gå över av sig självt om jag sätter mig på huk med huvudet mellan benen och håller andan ett tag.... Men det är ju inge kul!
Försökte ta pulsen på mig själv men jag hittade ingen (?!?!) i handleden så jag fick ta på halsen! Och jag jämförde med Patrik, men min puls var snabbare! Men killar har väl lägre puls? Eller?
Hur många per minut gick inte att räkna, det är svårt att koncentrera sig och vi har bara digitalklockor.. Iof så har jag stopur på mobilen!

*Springer å hämtar*

87 slag i minuten i vila... Iof säger inte det här mig ett skit för jag vet inte vad som är normalt?!?!?
Jag ska googla!

*Googlar*

Enligt sjukvårdsupplysningen så är en puls på 60-70 slag i minuten normalt! Lägre om man är mer vältränad!
Betyder det att jag är sjuk då eller? Eller onormal? Eller bara extremt otränad?

Men jag går minst 20 min varje dag, rider 2 dagar i veckan och Tindra är ju typ mitt personliga "baby gym" haha!

Och jag fryser JÄMT! Vi har 21,3 grader här inne och sitter jag bara stilla i soffan måste jag ha filten eller täcket! och mina händer och fötter är alltid som isbitar!
Jag började med långkallingar för en månad sen!! Blir fett mobbad på jobbet, men jag skrattar bara när de står där och fryser! Moahahaha! Fast jag fryser ju ändå.... men men...
Jag har 2 täcken när jag sover! Men visserligen ÄR det iskallt i vårt sovrum.... Tindra stackarn brukar vara som en isglass....
Därför har vi möblerat om i vardagsrummet så att vi ev kan ställa hennes säng där! Men då måste (Eller måste och måste, men det är ganska tråkigt annars!) vi ställa min tv (<3) i vårt sovrum så vi har NÅGOT att göra när hon sover!
Oj.. undrar hur Patrik ska klara sig utan sitt j*a spelande!! Stackars lilla krake.. hehehehe!
Vi kan ju göra som jag såg på tv förut...
En tjej skulle ha fest och bodde i en etta.. Hon lade ett mörkt lakan över spjälsängn så hennes 2 åring inte skulle bli störd?!?!? MEN HALLÅ!? hahahaha! Idiot....

Nu börjar det spåra ur.. Ska lägga mig och tycka synd om mig själv nu.....
BYE!

Kommentarer
Postat av: Kim

haha, ja det är väl det. :p men han busade i galoppen först, men sen blev han arg! :p

2008-11-07 @ 11:37:09
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0