It's cold in here....

Det är ISKALLT i lägenheten nu!! Och eftersom det är iskallt redan i sovrummet kan jag tänka mig att det bli minusgrader där i natt!! Det är 20,3 grader i V-rummet nu, och det sjunker...
De skulle stänga av fjärrvärmen IGÅR men då märktes det inget.. Antar att de klantade till det och fick göra allt idag istället eller nåt... Hoppas det för annars så ska jag kräva hyressänkning om det ska vara såhär kallt hela tiden!
Tindra blir ju sjuk om det ska vara såhär!

Och Ceacar har hittat Tindras ena napp som vi letat efter och håller på å leker med den! Han är som besatt av den! Haha! Han är ju typ "gummi-holic" eller nåt! haha! Galna katt....
Ganska söt när han springer runt med napp i munnen och så jamar han högt och dovt så det ekar i hela lägenheten.. Inte lika gulligt! ;)
Som tur är så är det den enda nappen Tindra har (Kvar) som är gummi! De flesta är i silicon och det gilllar inte Ceacar.. ;)

Har fått reda på en lite trist nyhet idag oxå....
Jag kan inte längre ställa mig framför tv'n och så ska nån säga: Är din pappa glasmästare eller?
Och så ska jag svara: Ja faktiskt!
För han är inte glasmästare längre..... :(

En annan tråkig sak är att jag slutat rida... Av flera anledningar jag inte tänker ta upp här, men en stor del av det hela handlade egentligen om Tindra!

En bra sak idag var iaf att jag fick beröm av bossen idag! Man känner sig lite bortskämd när man är van med "elaka" chefer.... Men vi hade städat ur jeansfacken, dammtorkat, sorterat och vikt snyggt eftersom han sa att det behövdes! Och det bästa var ju att han kom in och sa: "Shit vad snyggt det blir! Det har ni gjort bra! Jätte bra!"
Och guuuuuu så skönt det är att få beröm, även om det var han som sa att vi skulle göra det! Jag älskar min chef! hihi!
Ja fast inte på det viset altså.. Untan som chef! ;p haha! Han är bäst!

Har pratat med Kim idag i telefon oxå! Det var länge sedan vi pratade så mycket! Var kul att prata med henne igen! Hon ska komma över hit på söndag och så ska vi promenera på stan! Det är ju skyltsöndag!
Eller hur vad det Kim? Skulle vi det? ;)
Ta en fika kanske och prata skit!? ;)

Synd att man inte hade tid att träffa sina vänner oftare!
Men jag lovar att försöka hälsa på er alla så ofta jag kan! Jag är ju inte ledig 2 dagar i rad så ofta bara.... :(

Sen har jag bestämt att jag vill festa i helgen! På lördag.. Eftersom på fredag ska jag sitta på kyrkogården och prata med farfar... Ettårsdagen så....
Mamma sa idag att han nog inte skulle vilja att jag var ledsen fortfarande, men det är ju så svårt att bara glömma och komma över... Han var ju lixom speciell!
Så efter jobbet på fredag ska jag knata upp dit! Jag ska köpa en krans på lunchen oxå som jag ska lägga där! Jag är säker på att min inte kommer vara den enda som är till honom.... Han var älskad- och är saknad av många!

Undrar om farmor är kvar i dalarna!? Skulle vilja hälsa på henne nån dag! Får ta å ringa sen!

Nej nu är det bara massa drabbel som ramlar ur mig! Nu ska jag lägga mig under mina täcken i det iskalla sovrummet och försöka sova! Upp till jobbet i morgon!
Jag har skit ont i fötterna och ryggen idag! Dels för alla konstiga böjda ställningar man hade när man "kröp in" i jeansfacken (Jag får förresten nästan plats där inne! Haha!) och dels för att jag inte har nå bra skor..... Men det får jag önska mig i julklapp tillsammans med kameran, körkortet och IKEA presentkortet! ;)

Imorgon tänkte jag julpynta oxå! Eller är det för tidigt än? Nej.. Dags att dra!

BYE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Igår på jobbet så kom jag fram till att jag ska tänka att jag är skitsnygg.

Åkte till Bygg Max och köpte pellets och kom knaptp där ifrån för killarna i kassan prata så, nyss fick jag springa ut och försöka leta upp soptunnan under all snö och sopgubben var han oxå jättepratig och charmig å hjälte tom till å leta upp soptunnan ;)

2008-11-27 @ 09:23:31
URL: http://jerseyko.blogg.sre
Postat av: Marie

Vad kul med dagis :-)

Julian skall först in på dagis i april/maj, när rickard har varit hemma sina dagar med honom..



Vi har skitkallt vi med, hoppas att nya lägenheten är varmare...

I vår nuvarande lägenhet kan du ställa ett paket mjölk på golvet vid dörrarna, det skulle hålla datumet ut..



Det är riktigt kallt på vårt golv haha.



Jag slutade rida när jag blev gravid i mars 2007..

Har varit iväg ett par ggr o ridit, men jag känner inget sug alls efter det..

Känns tråkigt...



Får komm igång sen när lilleman e på dagis, så kan man offra ett par timmar i stallet på veckorna...



Ha det bra..

Kram

2008-11-27 @ 20:03:19
Postat av: Kim

Jag ska försöka julpynta med ljusstakar imorn kväll efter jobbet, eller på lördag innan julbordet. :)

2008-11-27 @ 23:44:18
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0