Vuxen!

Ååh vad jag känner mig vuxen nu!
jag har skickat ett väldigt vuxet mail till Roslagsbostäder om att vi verkligen kommer att behöva en trea snart! För det börjar bli förbaskat trångt! Tindra behöver ett eget rum så vi slipper ha leksaker i hela vardagsrummet!

Dessutom kom jag på att vi ska skaffa ett matkonto! Ett med 2 kort så vi båda kan ha ett varsitt! Matkontot är det som ofta springer iväg liiiiiite för mycket varje månad! Så om jag för över 3000 varje månad till matkontot så KAN vi inte handla för mer än det som finns!

Sen ett sparkonto... Tindra har ju ett, som min älskade mamma säter in pengar på lite då och då! *Älskar dig mamma* men vi skulle även behöva ett så att vi (Läs: jag!) har en handpenning sen när jag ska köpa lägenhet! Och kanske ta det där förbaskade körkortet oxå!

Altså.. Jag vet ju inte än vad jag kommer ha för månadslön, eftersom jag bara fått en lön på 2 veckor ungefär... Men jag kan ju ta den summan och * med 2.... Men om det blir samma ändå? Vette fasen... Jag jobbar ju olika många timmar.. jag kan ju iof räkna ut med de minsta antalet timmar jag jobbar per månad och utgå från det! Då kan jag ju bara gå +!
Smaaaart! ;)

Idag var min lediga dag! den spenderade jag med Patrik och Tindra på Badhuset!!
Tindra tyckte det var ap roligt och for runt som en liten vattenbomb på slutet!



Min söta lilla bebis! hihi! Nu fick hon äntligen använda baddräkten jag köpte till henne! ;)

Nu var det så att Patrik fixade med datorn så internet lade av på min dator.. Så det här skrev jag igår!!

Idag ska jag ut å rida med min MAMMA! hihi!Hon kommer nsart å hämtar mig, å jag ska göra mig i ordning nu!
BYE!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad stor hon har blivit! Ser ut att vara typ 6 månader äldre än lillplutt Rasmus ;)



Ett matkonto är jätte bra, vi har det och korten dit har bara 1 fritt kontantuttag/månad. Men nu anänder inte vi det mer än att alla lånen dras från det.



Jobbar man heltid jobbar man 2080 timmar om året, så du kan ju ta din timlön * 2080 / 12 så får du fram din månadslön! Gå ur svenska kyrkan så betalar du mindre skatt oxå ;)

2008-10-10 @ 09:55:11
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: sandra

Nääääe vad söt hon är :)

2008-10-10 @ 15:32:19
Postat av: Amandah

Va stor hon har blivit :O

2008-10-10 @ 21:54:54
URL: http://svealt.blogg.se/
Postat av: Linda

Fan hon e så jävla sööt alltså! Sockersöt :D

2008-10-19 @ 22:08:01
URL: http://withoutlimits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0