Idioti!!

Kom och tänka på det här som det pratas om på nyheterna nu... Om att det borde vara olagligt att ge ungdomar under 14 år p-piller...

Vad fan tänker dom med?

Visst, det är "olagligt" att ha sex när man är under 15... MEN!!!
Oavsett så kommer ungdomarna ha sex!
Och utan preventinmedel och lärdom om dessa så kommer vi ha en massa 14 åriga mammor och pappor runt om i sverige! Är de det som de vill? För tro mig, jag har vart 14 och jag vet, alla har sex när de är 14.. Speciellt nuförtiden av någon konstig anledning....

Jag var visserligen 16.. Men alla mina vänner var mellan 13-15 när de blev av med oskulden! De fick p-piller på ungdomsmottagningen eller snodde av syskonen och en del chansade och hade tur!
Men alla har inte sån tur!

Och alla pallar inte av, psykiskt, att göra en abort! Speciellt inte som tonåring! men inte heller att vara mamma/pappa i så tidig ålder!

Sexualundervisning tidigt i skolan och p-piller till de som vill ha!
Hur svårt kan det vara?

Jag ställer upp som sexualkunskapslärare om ingen annan vill! Jag tycker att ämnet är kul att diskutera och varför inte göra något nyttigt av det då?!?
Och jag vet att ungdomar lyssnar bättre på någon de kan relatera till, någon yngre!
Så varför ha gamla tanter och farbröder som lär ut med gamla tecknade filmer som är så trista att man somnar?

Varför kan man inte jobba BARA med det? Det skulle ju vara skit kul!! Åka runt i skolor i hela landet och undervisa sexualkunskap!

Mamma! Kanske är det vi ska göra? :p


Ne nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0