Sol och mörker...

Jag orkar inte prata med någon idag...

Inte just nu.. Det känns som att jag borde höra av mig till en del folk, men jag orkar inte... Det känns som att jag borde gråta, men jag vet inte varför... Men hur mycket jag än försöker, så kommer det inget...

Jag känner mig tom... Tom och lättirriterad...

Jag borde njuta av det varma vädret, jag borde njuta av den tid jag har med min underbara dotter.... Men istället så vill jag bara stänga in mig i ett mörkt rum och kolla på min älskade Anime serie, eller läsa en bok... Inte prata med något.. Stänga ute hela världen... Bara sitta och filosofera, fundera och förundras över hur hjärnan och kroppen egentligen fungerar....

Vad den får oss att göra...
Hur signaler från hjärnan får kroppen att reagera som den gör...

Varför tänker man egentligen på allt som man tänker på? Det känns lite onödigt...
Varför inte bara koncentrera sig på det som är viktigt? Äta, sova, uppfostra, lära o.s.v....
Istället för att tänka på en massa annat, som varför himlen är blå, varför fåglarna sjunger och varför finns jag?

Ja ja...


Idag var jag och Tindra ute på lekplatsen och lekte. Jag var väl egentligen inte på hummör, med hosta, halsont och allmänt mörbultad... Men allt för min älskade skrutta och det var ju ganska skönt när det inte blåste!

*Klicka för större*

     

      

Vi såg även några mysiga tecken på att nu är våren här på riktigt!!

                   

Sen var det dags för lunch och Tindra var jätte gnällig och trött, men ville inte äta och inte sova... Så vi gick ut på altanen och röjde lite! Tyvär glömde jag fota en före och efter bild... När vi var klara där så fick Tindra lite välling och somnade bums. Men sov bara en timma.... ja ja..

Hon somnade i alla fall 19.45 i min famn i soffan medan jag gav henne kvällsvällingen!

Då passade jag på att kolla på lite Anime! Min älsklings serie 'Fruits Basket' för typ 4:e gången! Den är så sjukt bra!

Sen har jag ju även badat och tvättat håret, funderade på att klippa mig, men gör det i helgen istället... När jag är barnledig och kan vara helt avslappnad...
Satte mig och fortsatte kolla ett eller två avsnitt..

Nu är klockan massor, jag har sjukt ont i mina ögon (Bakom ögonen!) och i huvudet, det kliar i halsen och jag är sugen på glass... Men jag är inte så trött att jag skulle kunna somna.. Än... Jag vet inte, får väl lägga mig ändå då...

 


Kommentarer
Postat av: Kim

Ibland behöver man rensa tankarna. Jo det är bra här, segt att börja jobba igen bara! Vad ska du göra i påsk?

2009-04-07 @ 07:02:54
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Vilka härliga bilder. Du har världens sötaste dotter :)

2009-04-07 @ 07:27:35
Postat av: Ela

Längtar lite tills Tuva är så pass stor att hon kan leka med sakerna på lekplatsen, än så länge kan hon bara gunga :P Söt hon är Tindra :)

2009-04-07 @ 13:34:02
URL: http://karateelixx.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0