I stormens öga!

Jag är glad att jag satte på mig mina gummistövlar igår när jag hämtade Tindra på dagis!
Trots att det var sol och fint när vi gick från dagis mot affären så kändes det rätt att ha stövlarna på! och vilken tur! Vi hamnade mitt i stormens öga, vinden ven i träden och regnet piskade marken. Vi fick ta skydd och handla nödproviant hos militären. Efter flera timmar instända p.g.a stormen, utan toalett. Så fick vi ringa efter hjälp.

Efter någon timma till kom min pappa och även solen. Men han hade ju kommit "för vår skull" så vi fick åka med honom hem ändå! Dessutom hade han kontanter så jag fick kissa! ;)

Ja vi var alltså på Ö.B och handlade när det började regna som bara den! ;)

Nu är vi hemma med lite mat i förrådet och lite glad vart jag när vi kom hem och jag såg brevet från Försäkringskassan! TACK! Det tog bara 4 månader!! Så jag får retraktivt fr.o.m i maj! Så jag kanske klarar den här månaden ändå!
På Soc är dom ju hur otrevliga som helst när man ringer...

Jag: *Hör att det klickar, som om någon svarat* Hallå?
Tant: Jaha du söker Linda? Hon är upptagen i ett samtal nu.
Jag: Jaha oj, vet du när det går att få tag i henne?
Tant: Hallå, hon är upptagen i samtal. Hur ska jag veta det?
Jag: Jaha.... Men det går att få tag i henne idag?
Tant: Ja men hon sitter i samtal nu!
Jag: *Börjar bli väldigt irriterad* Mmmmmm... Du sa det! Men det går att ringa senare då? *Frågar långsamt och tydligt så hon ska förstå vad jag menar*
Tant: *Skitglad* Ja men det gör det!
Jag: Jaha tack då...
Tant: *Klick*
Jag: Ja, hej då då......

Ja du... Undrar om man ska ta jobb på Soc och svara i telefon: "Nej jag fattar ingenting! Ville du prata med någon?"

Tindra behöver lite nya kläder oxå.. Pyjamaser framför allt.... Hon växer ju så det knakar!! Hon vill ha Rock'n'Roll kläder! hihi! Hon sa det! ;)
Köpte regnställ åt henne idag! Hoppas det passar för det var bara byte på och det var minsta storleken! Men då kan hon ju visserligen ha större kläder under.... men måste jag byta så får jag ta tillgodo för vad fan hadlar man på "nighmare Outlet" lixom? nu var det ju bara tur att de hade så fina regnställ!
Mörkblått med Alfons Åberg på! ^^ Och reflexer! Det är det viktigaste!!


Idag har vi inte gjort så mkt.
Tindra var på dagis som vanligt mellan 09.00 och 14.00, sen gick vi till lekparken en snabbis innan hon fick syn på hästarna och ville gå och hälsa på dom! haha! så vi gick till ridskolan och kollade på hästarna och matade "nin" med gräs! Och tittade på Pippi gjorde vi oxå!
Efter det gick vi hem och städade lite! Tindra var så duktig så och lade sina leksaker på sitt rum! Fast hon plockar ju fram dem lika fort igen! Men duktig var hon iaf!

Sen har vi bara myst och busat resten av dagen för hon var sååå trött redan vid femtiden så jag var tvungen att hålla henne glad och sysselsatt så hon skulle hålla sig vaken!

Sen skulle vi laga mat! Pasta med ostsås och Picknick Bog som jag köpte på Ö.B! Tänkte ju så att jag måste sluta vara så fördomsfull och kanske åtminstone handla konserver där! Det brukar det ju inte vara något fel på!
Men ack så fel jag hade, för när jag öppnade burken så såg jag redan på locket att det var nåt konstig och jo visst, den var rutten! MYSIGT!!
Så i morgon ska jag gå tillbaka med den och aldrig mer handla där! Fy vad äckligt!

Så det fick bli bacon till.. Igen... Vi åt tortellini och bacon i förrgår.. Men det är gott så det gör inget! Fast det var väldigt salt! Både jag och Tindra drack massor efter det!

Jag lyckades hålla henne vaken till kvart över åtta i alla fall så nu sover hon! Och jag ska med sova snart...
Känner mig helt uttorkad och matt.. Jävla förkylning! Mornarna är värst!

Och idag fyller P år!
Grattis till honom! vart bjudna på kalas men jag orkade inte gå hela vägen när jag mår såhär tyvärr... Helt slut som artist.... Känns som att jag skulle kunna sova 24 timmar i sträck! Nej, 48 kanske....
Och så känns det som att jag skulle behöva ta ett bad i hudsalva! Haha! Helt uttorkad!

Nej nu ska jag vänta på att någon av filmerna ska bli klara så jag kan lägga mig i sängen och glo på film tills jag somnar! ;)

Natti natt!
Puss! (RU m TG!)

Kommentarer
Postat av: Kim

Säg till när du vill hitta på något!

2009-08-20 @ 12:07:24
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0