Pluttifikationstabellen!

En sak som jag hatar mer än när katten kissar inne, är när katten kommer hem och hoppar på 3 ben...
Tarzan kom in igår hoppandes på 3 ben... Igen.... Igen.... Kan inte katten bara låta bli att slåss och gå på farliga äventyr? Skriver mer om det i hans egna bloggsnart...

Idag då så var jag på möte med "Syo" då som skulle vart på AMS förra veckan men som inte dök upp. Och nu mina vänner, håll i hatten nu, så ska jag börja PLUGGA igen! Den 11 Januari börjar det och det blir Matte 50 P, Naturkunskap 50 P och Svenska A 100 P till att börja med, sen får jag välja nya ämnen. Matten är på 100 P men jag delar upp den eftersom jag inte än vet vilken nivå jag är på.

Sen måste jag ju gå en "yrkesutbildning" för att komplitera de poäng jag inte får ihop av grundämnena men den enda utbildningen de hade just nu var Omvårdnad och det är absolut inget jag vill göra! Så jag frågade om man kunde plugga i en annan kommun, för både Stockholm, Gävle och Uppsala hade roliga utbildningar jag kunde tänka mig. Men icke sa nicke! Norrtälje kommun är så förbannat snåla att de dragit in på alla utbildningar i Norrtälje och sen får man inte plugga någon annan stans heller!

Men han jag pratade med sa att jag skulle prova i höst sen och söka något utanför kommunen om inget nytt börjat här.

Sen ska jag ringa Jälla för 4:e gången och tjata om mina betyg! Jag fick ju dra av 550 P för kurserna jag gick på BF 2006-2007 så det känns ju skönt iaf! Och Engelskan planerar jag att kunna plugga ikapp ganska snabbt för det har jag ju så lätt för och dessutom tycker är kul! Svenskan är ju inte heller några problem.

Det är bara Matten som är mitt stora problem! men jag hoppas på bra lärare och mycket hjälp så ska det nog gå bra! Bara jag får ordentligt förklarat innan jag tar hem och pluggar så ska det nog inte bli några problem där heller! Annars får jag väl ringa mamma! haha!

Men minst 2 och max 3 år tar det hela! Jag som trodde det var på ett år eller så.. Men men! Bara att ta det som det är! Och CSN hoppas jag att jag ska slippa ta lån hos! Jag får ju 6300 kr i bidrag eftersom jag fyller 25 nästa år och sen ca 500 extra eftersom jag har barn!
Sen hoppas vi att bostadsbidraget inte ändras, eftersom det är ju ungefär samma inkomst som innan så hoppas jag inte det! För isåfall kommer jag kanske klara mig på det!
Annars får jag ta ett lån på 1500 bara iof och... Jo iof på 3 år blir det ju en del... Förut tog jag ju lån på ca 5200 eller nåt och det var på 3 terminer... Ja ja...
Men har jag tur och snålar mycket så går det nog utan lån! Hoppas jag...

Hoppas bara att Tindra slipper gå långa dagar på dagis!

Ser faktiskt fram emot att börja nu! Men är lite (Skit) nervös faktiskt! haha! Och orolig för hur jag ska ha råd med alla böcker! Dessa förbannat dyra böcker... *Suck*


Ikväll kommer min älskade Tobias hit oxå! Ska bli så kul att ha honom här och framför allt att få träffa honom i mer än 2 dagar! Och att han får träffa Tindra och se mitt "riktiga" jag! hahahaha! Den elaka mamman! hihi! Nej då... Jag är en snäll men bestämd mamma! ;) Och det har gett resultat!!

Igår hittade hon mina pringels chips och kom in till mig i köket där jag stod och lagade mat med några chips i handen som hon hade plockat ut och så sa hon:
"Kolla mamma! Fifs!"
"Nej Tindra, inga chips nu! Vi ska snart äta mat. Lägg tillbaka dom i burken igen."

Och så gick hon bara snällt och lade tillbaka dom i röret och kom t.o.m med röret och ställde det på bänken och gick igen! hihi!
Det är bara läggdags som det brukar bråkas vid. "Vill inte" är hennes nya favvo mening! ;)

Men det var så sött att hon kom och visade för mig först, som att hon frågade om lov innan hon åt upp dom! Min älskade skrutta! Det kanske bli människa av henne med en vacker dag! ;)

Nu ska jag lägga Tindra för hon är super duper trött och har somnat halvstående/liggande på soffan! hahaha! Attans, nu tappade hon nappen och vaknade.. Jag som skulle ta kort! haha! *Elak mamma?*

Uppdate U L8er!

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Marie

är så glad du hittat din prins, hihi



jag ska med börja plugga, den 1 aug 2010 :D

Skall läsa till medicinsk fotterapeut

O jag som ALDRIG mer skulle plugga haha

2009-12-02 @ 21:39:18
URL: http://lovelymiia.blogg.se/
Postat av: Ela

vart går du då någonstans? är det på campus?

2009-12-04 @ 12:15:29
URL: http://trattsvamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0