dyrt, billigt, glittrande och pluggande! ;)

Det är helt sjukt!
Idag hade jag fått mail från Uppsalahem om lediga lägenheter. Visserligen har jag några år kvar innan jag kan få en lägenhet därifrån. Tror jag blev medlem 2008-04- nånting..... Men iaf!
Kollar man på lägenheterna och jämför priserna här i Norrtälje så tror man ju att man ska smälla av! det kan skilja upp mot tusen kronor!

T.e.x:
Gröna Gatan 16 C Våning3 (3 rum o kök 69m2)
Månadshyra: 5324

Det är alltså ~200 kr mer än vad jag betalar här nu. Visserligen bara 9m2 mer än jag har nu. Men för +9m2 i Norrtälje får man betala betydligt mycket mer!

Eller:

Johannesbäcksg 48 C Våning1 (3 rum o kök 77m2)
Månadshyra: 5385

Fortfarande bara ~200 kr mer än jag betalar nu och 17m2 mer än jag har nu!

Sen beror det ju på läget. Men jag prenumererar ju bara på lägenheter i områden där jag vill bo! Drömmen vore ju  Eriksberg! Det är nära men ändå inte i City! Det tar väl 30 min att gå in till stan eller nåt.
Men det är ett helt OK område och det är BILLIGT att bo där! :)
Hellre lite utanför city faktist än mitt i.
BARA INTE I GOTTSUNDA!! Där vill jag aldrig mer bo igen! Jag vill nog inte ens vistas där igen! Jag var rädd varje gång jag klev utanför dörren i princip....
Kommer hem från affären/köpcentrat och får veta att strax efter att jag gått hade det vart nåt pistolhot eller nåt! HUA! Inget ställe jag tänker ulåta Tindra växa upp på!

Men Uppsala får vänta nu tills jag pluggat klart! Jag har iaf några år kvar innan jag har en chans i kön så! ;) 2008-04-29 registrerade jag mig på Uppsalahem!
Och det är minst 4 års kötid för att få lägenhet!

Och sen är jag ju med i Vasakronan. Men där tror jag att kötid och "först till kvarn" spelar in. Det står inte så mkt om kötiden där... Men där har jag vart med i 580 dagar tydligen! ^^ Så inte så länge alltså...

Men men.... Det är inget jag behöver tänka på än! Poängen var den att Norrtälje är en snål och dyr jävla kommun! Inga utbildningar och man får inte plugga i en annan kommun för det har de inte råd med! haha!
Jag hoppas att det kommer fler utbildningar i höst annars läser jag Svenska B och Enegelska B! Kanske Natrurkunskap B oxå fast den är nog inte på så många poäng... *suck* Jag minns ju inte hur många poäng jag behövde komma ikapp, som var kvar från Barn- och fritid!

Jag ser fram emot att börja plugga nu! Jag vill faktiskt börja redan nu! WOW! Det var två meningar jag aldrig i hela mitt liv trodde att jag skulle uttala! haha!

I eftermiddag är det Lucia på dagis! Igår köpte jag jätte fint glitter till Tindra som hon ska ha på sig! Hon vart helt kär i det och ville ha på det på en gång! Men hon får faktiskt vänta! ;) Kl 15.00 börjar det och vi ska väl vara där lite innan så vi hinner sätta på kläder o.s.v, men det lär hon ju vilja ha på innan! hehe!
Patrik glömde ta med sin kamera så jag får fota med min kamera som är, mindre bra, i mörker....
Men men! Bara det blir lite bilder och nått filmklipp så! :)

Nu ska jag leta fram hennes vita strumpbyxor! Har ingen aning om vart de tagit vägen......

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Kim

Tänkte att jag eventuellt kunde komma förbi.

2009-12-14 @ 11:36:23
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Okej :) Får se hur det är med hästar och stall då. Anna har sagt att hon ska komma, men hon brukar höra av sig i sista sekund och säga att hon inte gör det.

2009-12-14 @ 14:19:26
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: madde

naturkunskap B är 100 P så den kan du läsa:) den är intressant och rolig också:)

2009-12-16 @ 02:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0