Fantastisk vecka!

I tisdags då så kom min älskling hit! Jag och Tindra skulle möta honom vid stationen men han hade fuskat och börjat gå redan, för vi var lite sena! hehe!

Kom hem lite sent och började med middagen, vart fiskpinnar, ris och spenat. Sen vart det sent i sängen för Tindra som inte riktigt ville lägga sig. Jag och Tobias lade oss i sängen och mös.
Och vi somnade lite väl sent vi oxå... Mest för att när vi skulle sova så började jag helt plötsligt bara att asgarva!! Det kom från ingenstans och jag kunde verkligen inte sluta! Jag skrattade så tårarna sprutade och Tobias gjorde det inte bättre genom att reta mig så jag skrattade mer! haha!

I onsdags så vart det upp tidigt och vi var väldigt trötta alla 3. Vi lämnade Tindra på dagis och gick sen till Coop för att handla lite. Mös massor och sen gick jag och hämtade Tindra. Inte långt efter det så sov vi alla 3! haha!
Sen lagade vi god middag, fläskkotletter med potatisgratäng och beasås! Och Julmust till det! ;) hehe! Sen kollade vi på Eddie Izzard! Han är så grymt rolig! haha! :)

I torsdags så vart det iväg med Tindra till dagis igen som vanligt. Men den här gången följde inte Tobias med! haha! När jag kom hem och vi ätit frukost så såg jag att Tarzans sår blivit värre, svullet, varmt och det varade massor! Så jag ringde veterinären och hela förmidagen spenderades med att föröska få tag i någon som antingen kunde skjutsa oss till veterinären eller om någon kunde ta Tindra. Men det löste sig genom att vi satte kattburen på vagnens handtag och så gick vi. Vi skulle egentligen tagit bussen, men då skulle vi fått vänta så länge mellan bussarna så vi tänkte att vi kunde gå istället. Vi kom t.o.m en halvtimma för tidigt!

Tarzan hade en infektion och fick antibiotica utskrivet. Så nu är jag fattig som en kyrkråtta och det blir ingen julklapp till varken Tindra, Tobias eller hans mamma (jag fick en julklapp av henne så självklart måste jag ge NÅGOT tillbaka!), eller någon annan för den delen!

Sen gick vi till mamma och åt middag som vi gör varje torsdag! Fast nu fick ju Tobias följa med! Det bjöds på fläskpannkaka (Eller Pangkaka som Nicklas säger! hihi!) och den var super god! Nä vi kom hem vart det bums i säng för Tindra. Tobias fick öva lite inför framtiden och sätta på Tindra pyjamasen! hihi! Fast det var väl mest för att han skulle slappna av lite med Tindra.
Sen tittade vi på tv ett tag innan vi hoppade ner i ett bad. Efter badet kollade vi på Twilight!
Som inte var så dålig som jag trodde men jag fattar fortfarande inte varför alla tycker att han är så snygg!?!? Han är ju skitful! Eller ja.. Inte snygg iaf!

I morse
fick Tobias äntligen sova! hihi! Jag och Tindra försökte vara så tysta vi bara kunde och låg i soffan och mös framför barnprogram på tv och lyssnade på Tobias urgulliga små snarkningar! Hihi! Sen åt vi frukost och väckte Tobias! Sen har vi bara myst runt allihopa och busat med Tindra som vart lite trött och grinig efter lunch. Och sen skulle Tobias åka hem.... :(
Eftersom Tindra var så trött så följde vi inte med honom till bussen, men han hittade och hann med bussen ändå! hihi!
Men trots att hon var så trött och grinig så räckte det med att ligga i soffan i 20 min utan att sova så var hon pigg som en lärka igen! Jag däremot höll på att däcka stående efter lunchen! Så jag lade mig i sängen och kollade på Taking Woodstock samtidigt som Tindan lekte och matade mig med Euro! haha! När filmen var slut lagade vi middag!
Regnbågslax med kokt potatis och kall "kaviarsås". Det är såååååååååå gott så! Det vart t.o.m en matlåda till mig i morgon! Lyxig lunch på jobbet! hehe!

Tindra fick lite godis idag eftersom det är fredag (Vi äter vårt godis på fredagar, eller torsdagar om hon ska till sin pappa på helgen!) och det försvann i ett nafs! Nu är hon arg för att hon inte får tvätta händerna i 2 timmar och sitter i badrummet och skriker: "Dumma diiiig!" till mig! hahaha!

För att summera veckan:
Tindra har vart halft "stygg flicka" och halvt "busängel" den här veckan. Men hon har iaf inte visat sin västa sida heeela veckan utan hon har vart riktigt duktig och uppfört sig perfekt ibland oxå! ;) Tobias hade väl en aning tråkigt här för det finns ju inget å göra och det var iskallt ute, så det förstår jag. Plus att han inte är van med barn och med att gå upp tidigt! haha! Tarzan... Älskar och hatar katten på samma gång.... Men det var en bra vecka ändå!

Nej nu är det dags för pyjamas för lillan tror jag! Min älskade lilla surpuppa! ;)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Ja han i Twilight är ful!

2009-12-04 @ 22:59:11
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0