Fattig som en kyrkråtta!

Jamenvisst sörru! 180 kr kvar på kontot när alla räkningar är betalda! Woho!
Vi får leva på kärlek och luft den här månaden....
Eller hoppas på pengar i julklapp!

Igår var jag aktiv! Ner på byn och springa ärenden i kylan och handlade lite som verkligen absolut behövdes här hemma! Som välling, kattmat, kattsand och ett paket våtservetter....

Sen var även vaktmästaren över hit igår efter att jag skrivit ett långt och argt mail om hur förbannat kallt det är här hemma! han sprang runt i nästan en timma innan vi båda var nöjda! Fast jag tycker att han kunde vridit upp elementen lite mer! Men icke! "Det ska vara 20-21 grader! Så är det bara!" Ja men jag fryser ju... :(

Men det är iaf lite bättre nu än innan, för nu behöver man inte ha vantar på sig inomhus! Man blir kall, men inte blå iaf!

Så Tindra fick en kortdag på dagis eftersom jag ville vara med när vaktis härjade här hemma så att det blev rätt! Han tyckte oxå att det drog satans kallt från ventilen i v-rummet! Men han tog bort min filt! Han sa att det täppte för värmen! VILKEN VÄRME? Det kommer ju bara kyla därifrån! Och jag har inte filten över varken elementet eller "påsen" som ska leda den kalla luften bakom elementet!
Jag satte tillbaka den igår kväll.... hehe!
Och då vart det faktiskt t.o.m ännu lite varmare! Iaf en grad! ;) Från 19-20 grader! Woho! hehe! Så nu kan man åtminstone kliva ut badet utan att håret fryser till is!

Jag hotade med att jag ville ha en ny lägenhet i samma prisklass eller en hyressänkning och sa att om det inte blir varmare kommer jag ringa varje dag tills de fixar något! ;)
Och se på fan! De KUNDE vrida upp elementen i alla fall! Det som var så omöjligt förut!

Våld och hot löser allt! ;)

Tindra kom iaf till dagis strax innan lunch vid 11 och jag hämtade henne halv 2 efter att jag handlat! Men idag får hon gå som vanligt.

Nu ska jag bara käka lite lunch och sen rusa ner på byn och posta lite papper och så.... Och lämna  in till F-kassan...
Fy vad jag hatar att vara vuxen! Speciellt när det gäller att räkna ut belopp som är viktiga för att jag ska få pengar! Det står ju bara still i skallen och jag får panik istället! Skönt att jag ska börja plugga snart så att jag får lite uppfräschning på matten! Även om jag tror att det inte är det enda... jag skulle nog behöva mer hjälp... Men att betala 2500 kr för att göra en utredning på vuxenpsykiatrin och sen vänta 18 månader på svar vette fan om jag har lust med.... Kötiden är alltså 18 månader minst....

Ja ja.. Lunch var det ja!

Mer kommer senare förhoppningsvis!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Ledig under julhelgen?

2009-12-23 @ 11:48:41
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Okej, inga inbokade jobbpass? Blev du igångsatt? Det visste jag inte! Ja, Pernilla är beräknad till den 4e och jag till den 3e. Men enligt ultraljud så tror ja att hon var beräknad till typ den 10e eller nått? Minns inte, men hon räknar på så länge som Rasmus var i magen.

2009-12-23 @ 12:08:16
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Att det tog 14 timmar visste ja redan. ;)

2009-12-23 @ 17:53:50
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är tyvärr därför det är smidigt att fått en utredning innan man är 18, för då kostar det inget :/

Men vi kan vara glada att vi inte är i USA, då hade det varit svindyrt! >__<

2009-12-26 @ 12:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0