Lucia!

Här var vi uppe med Tuppen idag, vilket inte är så vanligt här hemma... Men Tindra vaknade kl 6 och skrek efter välling och sen när jag lade mig igen vid 7 (Ja jag gick ju inte upp på en gång, jag trodde hon skulle somna om men det gjorde hon inte..) så kändes det inte som någon indé att somna om för jag skulle ju upp snart igen....

Tindras Lucia var jätte fin!  Alla barnen var så fina och duktiga! Fast såklart tycker man ju att ens egna var finast! ^^ Och det var hon! ;)


Tindra fick t.o.m välja sång en gång! De hade en låda med figurer i som representerade en sång. Hon var så duktig att ta en och sätta på tavlan. men hon var lite blyg så hon gjorde inte många rörelser till sångerna och  sjöng inte alls. Men hon var duktig ändå!

Försökte få kort på henne och hennes två pysslingar, men barnen var så vilda efter fikat att det inte vart nån bra bild på alla 3! haha! En bild på henne och Nova fick jag!


Såklart var hon tvungen att avsluta dagen med att åka kana och vägra att gå hem! ;) Hon vart JÄTTE arg och fröknarna tyckte att det var jätte kul att jag bara skrattade åt henne och hur jag lirkade ut henne i kapprummet för att klä på henne kläderna! hehe!
Min prinsessa har temperament! Undrar vem hon fått det ifrån....? hehe.

Igår var det ju massa snö som kom och Tindra tyckte det var kul så länge det inte blåste! Då blir hon rasande! Förstår jag det...
Själv HATAR jag vintern och kyla! Var så glad att det vart plusgrader fram till nu... Men men... Får hoppas på en varm vår och en ännu varmare sommar!

Såhär ser vårat samtal ut just nu:
Jag: Tindraaa! Kom upp nu!
Hon: Nä!

En stund senare...

Jag: Tindraaaaa!
Hon: Nää!

Jag: Tindra! Kom upp nu!
Hon: Nää... Vill inte....

Morgontrötta familjen! haha! Nu tror jag hon är på väg så jag får väl ta och avsluta nu! nej det var hon inte... hehe! Men jag avslutar ändå!

Hoppas alla får en bra dag trots mörker, snö och kyla! *Burr*

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Snön täcker knappt gräset här i Grissel.

2009-12-16 @ 10:31:44
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0