*Hej vinter kräksjukaaaaan, nu är den hääääär*

Ja inte så mkt roligt har hänt sedan sist....
Tindra vart frisk efter nån dag.. Och jag blev sjuk istället....
Var å jobbade i lördags men mådde inte så särskilt bra... Mådde illa och hade ont i magen, svettades, var yr och skakade som en gammal kärring....

Vart lite bättre efter fikat och skulle ju gå till mamma efter jobbet, eftersom min älskade lillebror fyllde 21!! Stor...
Åt 2 tuggor av kladdkakan (Som dessutom var jätte god....) sen mådde jag fruktansvärt illa! Sen fick jag även ont i ryggen, precis i ryggslutet.... Låg i fosterställning o soffan tills värktabletterna jag fick av mamma började verka och tills jag kände att om jag skulle spy, så ville jag göra det hemma! Men jag hann inte så långt...

Gick hem och måde bättre! Men dum som jag är så satte jag i mig en massa mat! Och när Tindra somnat satte jag mig å spelade Guitar Hero och Linda dök förbi en stund. men så började jag må illa igen och Linda försvann illa kvickt! haha!
Spydde hela natten medan Tindra var snäll och vaknade ca 8 ggr den natten så jag fick springa till henne mellan toabesöken...
Det är inte lätt att vara sjuk med barn.. Man vill ju bli omhändertagen själv, inte ta hand om någon.. Men man måste ju!
men dagen efter var det bättre! Hade bara dödligt ont i magen! Och Springa efter Tindra dubbelvikt var inte bra för ryggen....
Och sen kom jag på (Efter ett samtal med Marie på msn) att jag hade ont i magmusklerna och inte i magen, just för att jag gått dubbelvikt hela dagen och legat dubbelvikt och sovit (De få timmar jag sov) och legat i soffan.... Haha!
Så när jag lade mig raklång i soffan och bet mig i tungan av smärta, så gick det över efter en stund! Sen kunde jag gå igen! ;) haha!

I morse bar det ändå iväg till jobbet.... Man måste ju försörja familjen! Tindra fick vara på dagis heldag för första gången! Kändes lite si sådär, men jag litar på fröknarna och hon trivs där så det skulle inte bli några problem! Eller?

Jobbade på med lite bubbel i magen och lite magknip.. Efter lunch så vart det lite bättre, illamåendet kom tillbaka ett tag.. Men försvann efter nån timma!
Tiden gick fort fram till 3.. Sen ville jag hem och hämta Tindra....
När vi stängde så rusade jag ut och sprang till dagis och förväntade mig en stooooooor kram av min lilla kycklingunge!
Men inte då...
När jag kom såg hon inte ens mig och så sprang hon runt med en telefon (Ovanligt va?) och så sa fröken: "Vem pratar du med? Mamma?"
Då sa jag: "Hej Tindra! Hur mår du?" och då kollade hon först på telefonen och såg ut som ett frågetecken! haha! Sen fick hon syn på mig! Jag satte mig ner för att få mottaga min efterlängtade kram och hon sprang mot mig och....
Och så vände hon om med ett elakt flin och sprang till rutchkanan istället....
Guuuuu så älskad man känner sig! haha!
Först stänger hon igen dörren för mig när jag lämnar henne och fröknarna får tvinga henne fram för en puss och en kram (Har bråttom in och ska leka! ;)  ) och sen vill hon inte hem!!

Oj.. Hon kanske inte gillar mig?!? Och inte vill vara hemma med mig.... :'( Jag kanske är en dålig mamma..............

Nej.. Inte tänka så!! *Fyyy*

När vi kom hem slängde jag snabbt ihop mat, för hon var trött! Hon åt 2-3 tuggor sen var det gnäll och gråt för hon var OJ SÅÅÅÅÅ trött! Kastade i mig min mat, böt blöja, på med pyjamas, blanda välling och 3 klunkar senare sov hon.. ;)
Mycket jag fick umgås med henne då!
Men i morgon jobbar jag bara 11-17, så då är hon förhoppningsvis inte lika trött när jag kommer! Och då hinner jag umgås med henne på morgonen oxå! ;)

Nu ska jag plocka lite här hemma.. Har ju inte orkat det se senaste 2 dagarna eftersom jag vart sjuk, så det ser ut som ett bombnedslag!

Puss!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så gör Rasmus oxå, ska hans farmor hämta honom så springer han till första bästa dagmamma och klättrar up i hennes famn ;)

2009-02-03 @ 12:19:56
URL: http://jerseyko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0