Sorry, uppdate!

Jag vet, jag har inte skrivit på länge.. Men det har inte funnits någon ork till det eller så har det vart för fint väder för att sitta vid datorn!

Midsommar
spenderades halva dagen med Tindra hos mamma och halva dagen + natten hos Ida i Uppsala! Mycket trevligt! Fast Tindra hade lite feber då och då så tankarna vandrade ju iväg lite ibland.. Men jag vet att hon har det bra hos sin Mormor! ;) Hon är bäst! Och Bosse oxå såklart! ;D

Sen har det hänt jätte mycket med Tindras utveckling! Hon var på BVC i förra veckan och fick sin vaccin spruta. Och sköterskan frågade: kan hon säga 8-10 ord?
Eeehh... Det kunde hon när hon var ett! haha! Nu kommer både två och tre ords meningar! ;) Min älskade, intelligenta dotter! Hennes mamma är inte lika smart, minns inte ens hur intelligent stavas! haha!

Det sötaste var nog när hon och jag var i köket och såg en myra på golvet. Jag sa till henne: "Kolla myran Tindra! En myra!" och pekade på den. Hon spanade på den jätte länge och följde efter den ett tag. Men så kom katten och hon tappade koncentrationen. Då frågade jag henne: "Var är myran då Tindra?" Och hon kollade runt omkring och fick syn på den, gick fram till den och pekade och sa: "Däää är Pyja !" hahaha! Gullepluttan!

Sen har vi vart på Skansen oxå!
Jag, Tindra och Patrik åkte dit. Först åkte vi till Aquaria och kikade. Tindra härjade runt som en galning så jag var rädd att hon skulle ramla ner i vattnet!
Sen gick vi vidare till Skansen. Då var Tindra jätte trött, men höll sig vaken och kollade lite på djuren. Men efter att vi vart på LillSkansen så var hon sååå trött och sååå grinig och ville inte alls vara med, så tillslut somnade hon i vagnen. Vi hade ju inte vart inne på Akvariet än så vi fick vänta ett tag tills hon vaknade. Vi passade på att äta glass och lyssna på Allsången från Entrén! ;)
Efter en timma ungefär så väckte vi Tindra, böt blöja och gick till Akvariet! Där fick hon oxå springa vilt, men där finns inga farliga "sjöar" i golvet! ;) Tindra hade jätte skoj! Och Patrik köpte en gosedjurs älg till henne i presentshoppen! Hon ville ha ALLA gosedjur, men det fick hon inte! ;)

Jag har ju semester nu, men idag har jag semester på riktigt! Tindra är hos sin pappa och får vara lite ensam och bara vara! Skönt, fast jag saknar lillpruttan!

Det är jobbigt att vara mamma ibland! Speciellt när man känner att man inte riktigt orkar vara med henne jämt och när man äntligen får vara ensam så önskar man att hon var här! haha!

Hoppas alla blir nöjda med uppdateringen! Finns massor mer att skriva om, mest om Tindra... Men det skulle bli så himla långt då!
Lite bilder ska jag publicera sedan oxå!
Love ya all!

XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0