ZzZzZzZova....

I natt har jag sovit som max 2,5 timma...
Tindra har vart gnällig och jag tog upp henne vid midnatt och lade henne i min säng, bullade upp henne med kuddar så hon var nästan sittande och kramade om henne. Började känna att hon vart varmare och varmare. Feber....

Hon ville inte sova, men gnällde åtminstone inte. Hon hade febertoppar till och från och mellan dessa så satte hon sig upp och pratade:

Tindra -"Mamma kisse"
Tindra- "Däär"
Tindra- "Mamma?"
Tindra- "MAMMA!!"
Jag- "Jaaa! Sov nu"
Tindra- "Kolla, kisse"
Jag-  "Jaa..."
Tindra- "Vovv vovv"
Jag- "Haha, sov nu, tokunge"
Tindra- "Mmmm.... Kisse"

Sen lade hon sig ner igen.... Tarzan hoppade upp i sängen brevid mig och hon hörde hans pingla.

Tindra
- "mamma, kolla. Mamma, kisse"
Jag- "Ja, Tarzan, sov nu..."
Tindra- "Jaaa!"
Jag- "Haha"

Vid varje febertopp gnällde hon och ville inte ha täcket på sig, men hon ville gärna att jag höll om henne. Fast jag fick inte vila armen på henne.... Så efter ett tag fick jag kramp i armen.. Men det är hon värd lillskruttan!

Vid halv 5 tiden på morgonen och hon hade sovit till och från i 5 min perioder så kände jag att jag MÅSTE sova! Så jag lade henne i sin säng igen och lade huvudkudden över huvudet och somnade....

Mamma var hemma idag med henne och kom och hämtade oss på morgonen. Skjutsade mig till jobbet och Tindra fick följa med hem till henne.

Jag trode jag skulle vara jätte trött på jobbet, men jag har vart tröttare än så! Jag var nästan t.o.m på "G"! Och dagen känndes ganska bra fram till fikat då Tommy (Chefen) ville att jag skulle komma ner till kontoret...

Ja du helvetets förbannade jävla aprövar
! Nerddragna timmar IGEN! Från 24-36 till 8-24 timmar i veckan!!!
Kan man jobba mindre?
Jag fick välja att säga upp mig, men jag trivs med att jobba där och tycker att det är roligt! Så hellre jobbar jag kvar lite, och tar ett jobb på sidan av och hoppas på att någon säger upp sig eller om det blir bättre tider så jag kan få jobba mer!

Och så  får ni hålla tumarna för mig på fredag förresten! ;)

I alla fall.. Gick hem till mamma efter att ha provat lite nya jeans på jobbet! Man måste ju prova så man vet hur de ser ut på och hur det sitter! Ett par riktiga 80's Rocker jeans från Crocker, som var typ "flammiga" i tvätten! Rätt så Coola faktiskt, men Tessan gillade dom inte! ;)
Tommy tyckte de var häftiga (I smyg!).. :P hehe!
Sen provade jag ett par baggy jeans shorts! Jag trode inte de skulle vara snygga alls, men när jag satt på mig dem så var de riktigt balla faktiskt!
men jag vet inte om det är något jag skulle köpa....

Kom hem till mamma och hon skjutase mig och Tindra hem, efter ett "snabbt" stopp på Coop!
Hemma så försökte jag få i Tindra penecillin... Gick INTE! Sen ville hon inte äta alls för hon trode det var medicin i allt....
Idiotfasoner med det där j*a Kåvepenin....

Men tillslut fick jag i henne lite blåbärssoppa och några tuggor banan. det fick räcka, vill ju inte tvinga i henne mat...  Nu får hon äta det hon tycker är gott, bara hon äter nånting.. Köpte risgrynsgröt som jag tänkte att hon skulle få äta till lunch, eftersom hon gillar risifrutti! :P
Och så blir det blodpuding till middag i morgon.. Skulle ätit det idag eg, men hon verkade inte ha någon aptit och var alldeles röd runt ögone noch febrig så det vart bara något snabbt och energirikt.

Sen lekte hon glatt ett tag innan jag kände att hon började bli varm igen. Då fick hon en alvedon och vart lite sur.... Men vänta, det blir värre...
Jag hittade även saltvatten lösningen i sånna där pipetter som jag hällde ner i hennes näsa! Och oj vad sur hon vart!

Men sedan fick hon välling och somnade på en gång! Nu hoppas jag att hon sover hela natten, för hennes och för min skull! Stackars lillstrumpan....

Snart är det Greys! Woho!


Kommentarer
Postat av: Kim

Bläää för att Tindra e sjuk, och blää för att du inte svarar på kommentarer.

2009-03-05 @ 00:25:01
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Nilla

Du verkar vara världens BÄSTA mamma. Du är helt otrolig. Man blir så rörd när man läser din blogg. :)

2009-03-05 @ 11:04:21
Postat av: Kim

Knasig unge! :p



Joho! Trodde du skulle ha kommenterat angående när vi lekte ju. :p Så varför ska du få gå ner så mycket i timmar? :(

2009-03-05 @ 11:27:04
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Jäklar, säljer ni så dåligt nu! =/ Var ju inge bra. Men antar att du söker det som finns att söka?

2009-03-05 @ 11:54:26
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0