Vad tänker de med??

Var tvungen att  gå ner till barnläkarmottagningen med Tindra idag för hon hade ont i örat....
Det visade sig vara öroninflammation i höger öra, vilket jag redan gissat på... Så hon skulle få penicillin (Stavas??) så vi gick vidare till apoteket. Där var hon glad och pigg och vinkade och sa 'hej' åt alla! haha! Och sa 'klocka' varje gång könummer skylten blinkade! hehe!

Sen gick vi hem och åt lunch. Tindra var fortfarande glad och pigg. Hon kastade spagetti och köttfärssås i huvudet på Tarzan! haha! Men han vart glad sen när han fick äta upp det! ;)

Sen badade hon i en timma!!! Ville inte gå upp!
Efter badet somnade vi båda två! Och sov i två timmar! Det var både skönt och jobbigt på samma gång.... Jobbigt att man missat så mkt av dagen, men skönt att få sova ut lite...

Sen lekte vi hela dagen och hon var pigg, men vart lite varm, men inte febervarm så hon behövde ingen alvedon...

Ja och sen efter middagen, bestådende av lax gjord i ugn och potatismos (Hemmagjord, har slutat med pulver!) som var så förbannat god att jag funderar på att åta upp  matlådan jag gjorde strax! hehe!
Men i alla fall.... Efter middagen så var det ju dags för penicillinet... Det ska tas morgon och kväll i 5 dagar....

Idiotläkarna tror att hon snällt ska svälja en äcklig smörja 2 ggr om dagen i 5 dagar! Jag har försökt hela kvällen nu och hon vägrar, det är sylt, yogurt, vatten, penicillin och spya i hela köket nu!
Varför görs det inte i stolpillerform?

INGET
barn vill ta sån där äcklig smörja i munnen! och Tindra t.o.m spydde för att det smakade så illa!!
Pernilla länkade ett forumsinlägg från Bukefalos där folk pratade just om det här Kåvepenin.... Vad tänker de på lixom? Om ingen vill ta det och det inte funkar med våld (Vem vill ta till våld på sin 1,5 åring lixom?) så varför, VARFÖR gör de då denna äckliga medicin i flytande form!?!?!

Hon fick gå och lägga sig hulkande och ville knappt ha välling för hon trode det var äckel medicin i den oxå! Jag ska ringa barnläkamottagningen i morgon och fråga om man ka få något annat istället.... 140 kr åt helvete....

Ååh jag är helt psykiskt slut efter att försökt få i henne den där äckliga sörjan....
Jag behöver något starkt.... Te kanske.. ;)

Nej jag har ont i ryggen och i knät idag och jag är utmattad till tusen.. Massage skulle inte sitta fel!
Ska ta ett varmt bad tror jag.. Eller lägga mig och läsa...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0