Vilken FITTVÄRLD vi lever i!

Jag får inte ett öre av soc.. De har räknat att jag fått underhållsstöd OCH pengar från Patrik såg jag nu! Altså "insättning 1250 kr" som de drog av + 1273 kr kr underhållsbidrag! Fast de 1250 kr jag fick av Patrik VAR undehållsbidraget!
Jag har inte fått något som kan heta underhållsbidrag som kan ha stått med på kontouppgifterna de promt ska ha... Så hur vet de att jag fått underhållsstöd då?
De kan väl ringa och fråga!?!?
Men i alla fal.. Jag får inga pengar för att jag har fått 129 kr för mycket den här månaden....

Hur kommer det då sig att när jag betalt alla räkningar utom 2, de med prio 2, hade jag 250 kr kvar?
Hade jag inte fått 1000 kr av mormor (Som de även drog av på soc såklart) så hade vi inte haft någon mat nu!!

Jag gick och köpte fiskpinnar, våtservetter och välling för 50 kr i tior från sparbössan och 100 kr i trisslotter som jag hade kvar sedan i julas, som nödfall.... Och nu har jag 7 kr att leva på.... Bara för att jag fick 129 kr för mycket den här månaden....

129 kr....

Som tur var så är Patrik snäll och ger oss 500 kr så vi klarar oss ett tag, i alla fall fram till barnbidraget! Tack!! Någon gång kommer du få tillbaka dom.. Jag lovar!

Jag hatar den här världen vi lever i!

Ensamstående mammor och barn ska inte få bo i lägenheter, de ska bo på gatan och svälta, för de tjänar 129 kr för mycket....

Hade de inte dragit det där j*a underhållsstödet 2 ggr så hade jag inte tjänat 129 kr för mkt!! GAAH! Jag orkar inte ens ringa upp och klaga..... Jag vet att jag borde, men gör jag det så är det "jobbsökarlista" som saknas istället...
Ja för det var det ju ingen som sa något om!!

Hade jag vetat det så hade jag ju för fan skickat med en j*a fittlista! Nej nu är jag arg... OCH Ceacar river sönder mina gardiner så jag blir inte gladare av det.. och Tarzan har kissat i Tindras rum igen och på en tröja (min tröja!) som ramlat ner på golvet....

Om ingen vill ha honom innan jag får lön så åker han till katthimlen då....

Kommentarer
Postat av: Ida (Meya, Tex)

Fyfan vad jobbigt! Det bästa är att hålla alla pengar utanför sitt konto. Får du låna av någong är det bäst att åka och hämta det i kontanter. Jag lider så oerhört med dej. Antar att du inte har nåt du kan sälja heller? Lite guldsmycken du aldrig använder?? Grannen sålde sina idag och fick 3300 direkt i handen! 120:- per gram.

2009-03-13 @ 14:26:30
URL: http://idaelisa.blogg.se/
Postat av: Sussie

Se till när du får pengar av nån att dom inte sätter in det på kontot. Bättre att du får dom i handen. Ett tips bara :)

2009-03-13 @ 15:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0